Thomson 32LB130S5 etterslep/erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thomson 32LB130S5 etterslep/erfaringer

Har hatt en vanlig tv nå i lengre tid, og fant ut at det var på tide og bytte tv. I utgangspunktet så jeg etter en 37". Men fant ut at jeg kunne kjøpe en 32" med bedre kvalitet.

Var på Elkjøp på Vinterbro. Fikk anbefalt en Thomson 32" av selgeren der. Det var den beste sa han, i den prisklassen. Bilde så bra ut i butikken, sammenlignet med andre apparater. Glad og fornøyd dro jeg derfra og trodde jeg hadde gjort et relativt bra kjøp.

Når jeg kom hjem var skuffelsen stor, det er som å ha kjøpt katta i sekken/blitt lurt. Det er et etterslep som ikke ligner noe jeg har sett før. På vanlige bevegelser hos feks nyhetsoppleseren på dagsrevyen. Filmer og lignende er umulig å se uten at det er et etterslep i de rolige scenene. Tok å koblet til dvd spilleren gjennom s-video inngangen på tven. Og vart skuffet her også. Virker som skjermen sliter med å oppdatere bildet. Og det er særlig i overgangene/konturene på personer osv. Har prøvd å stille inn på alle mulige måter. Men er og blir skuffet.

Er det andre som har erfaringer med denne tven, om det eventuelt "skal være" slik? Og hva kan man forvente av en lcd tv i denne prisklassen (ca 15000)?

Har dere forslag til andre lcd tver i denne prisklassen +/- 1000 lappen? Som jeg eventuelt kan bytte den i?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med denne LCDen du nevner, men jeg kan anbefale følgende:

Råd 1: Aldri lytt til selgeren!
    Råd 2: Driv research på egen hånd for å finne ut hva som er bra og dårlig.

Sjekk ut www.dinside.no , der kjører de grundige tester av LCDer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner bare tv og dvd bruk i innlegget ditt. Hvis du bare skal bruke tven til dvd og tv, så burde du vurdere en plasma heller. For 15k får du jo panasonic 42" pa50 som er suveren til tv og dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet jo at jeg ikke skal stole på selgeren. Men pris og kvalitet henger dog litt ihopen (eller kanskje ikke). Og i forhold til de andre tvene som var der så så den veldig bra ut. Bor i en leilighet, så 42" blir for stort. Det er max 37" som kan gå bra her. ;-)

Har søkt litt rundt nå, og kom over denne. Vil denne være et bedre alternativ, eller vil det enda være etterslep og et mindre bra bilde?

Og var nok litt naiv når jeg trodde jeg kunne bare kjøpe en tv uten å sjekka på forhånd ja. Men har jo kjøpt på elkjøp. Så skal levere den tilbake i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du søker på "Panasonic TX-32LX500" inne på forumet, vil du finne flere tråder som omhandler denne skjermen. Faktisk kan du søke på hvilken tv som helst, og finne tråder med meninger og erfaringer. Vet dessverre alt for lite om LCDer i den prisklassen, til å uttale meg.

Lykke til med valget :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm merkelig at du har så problemer med denne TV'en, jeg har sett på den også og med div kabling så syntes jeg den faktisk så veldig bra ut, de to ankepunktene med den som jeg fant var litt dårlig innsynsvinkel (men dette er den ikke alene om), samt at den trenger GODE tv signaler, så her er digitalt veien å gå.
    La egentlig ikke merke til så mye etterslep, hvertfall ikke mer enn hva som jeg vanligvis finner på LCD tver

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun analoge signaler for tv. Og det er mye etterslep der. Er slik at man sitter og irriterer seg over det. Om det er slik at det "skal" være etterslep på lcd tv, så er ikke det noe for meg da. For jeg er kresen på bilde. Dvs at det skal ikke være etterslep.

Greit nok at det er etterslep på analoge signal. Men når det ikke så mye bedre med dvd avspilling, så kan man lure. Men det er det jeg har. Og digitalt blir det ikke enda. Kommer til å levere tilbake tven og ta en runde i tenkeboksen. Ble mildt sagt skuffet.

Syns at en tv til 15000 skal være bedre enn som så. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg helt enig i, men etterslep på LCD tver er desverre veldig vanlig enda i varierende grad da de fleste LCD som regel har en 16ms søketid (ja de oppgir 8, men dette er etter at de begynte å jukse å måler fra gråt-gråt istede.)

Jeg driver å skal gå til innkjøp av en thomson TV selv jeg (plasma riktig nok) så kanskje jeg bør ta en tur til butikken for å ta en siste titt før jeg bestemer meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det innstillinger som jeg kan ha gjort feil? Eller? Tviler dog, for er ikke helt noob på dette.

Men en annen ting som irriterte meg med denne skjermen, er at når den er av, så piper den som bare det. Er irriterende hvis en feks skal lese eller holde på med andre "still" aktiviteter. Merkelig, er dette også et vanlig fenomen på lcd skjermer? :???:

Før jeg gir helt opp på å finne meg nytt tv i år, er det noen plasma skjermer som kan være verdt å ta en titt på? Eventuelt 37"? Som gir et bra bilde. Er villig til å bruke ca 17-18 k på det. Eller skal jeg heller vente. Er avhengi av bra bilde uten etterslep.

Og en annen ting. Hvor lurt er det å kjøpe en hd klar tv? Holder det enda med en vanlig eller? Eventuelt hvor lenge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt til å bruke tv'en til xbox360 eller ps3 når den kommer vil du nok angre på at du ikke kjøper en HD tv nå, eventuelt om du har parabol og HD kanaler.

Men at den piper når den er slått av høres ut som det er en feil på TV'en, dette skal den ihvertfall ikke gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et lite stalltips...15000 er blodpris på den tven. jeg hadde benyttet meg av angrerettet, og kjøpt panasonic modellen, evt en samsung le32m51b, sistnevnte er vel en tusenlapp eller to billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den koster da ikke mer enn 12990 hos lefdal og elkjøp heller

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har erfaring fra 27" av den tv'en og kan ærlig si at den sliter felt med dårlig signal. Spesiellt i små bevegelser som f.eks nyhets reportere som flytter litt på hode osv.

Panasonic'en du har nevnt (LX500) er en knallbra tv. Liten tvil om det og det er en god pris på den. Eventuellt bør du sjekke opp LG sin RZ32LX2 (LED-LCD) denne er også en meget bra tv. Ekte 8ms panel Samsung har også gode skjermer. Panasonic'en er kanskje den beste på dårlig signal, men det har jeg lite erfaring med. LG'en gjør en absolutt brukbar jobb men det er ikke vanskelig å se at den ønsker noe bedre. Dette er uansett generellt for LCD. Bord antenne og LCD blir f.eks som å kjøre en Formel 1 bil på glattisen med trillebår dekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt dagen til å sjekke på nett og ringt noen venner innenfor el markedet. Og nå står valget mellom disse tvene:

LG: RZ32LX2
    Samsung: LE32M51B
    Panasonic: TX32LX500

Jeg har fått anbefalt LG`en av noen som jobber på en Elkjøp butikk der jeg kommer fra. Og Han sa også at de to andre merkene også kunne være noe. Så er spørsmålet mitt, hva ville dere valgt? Hvem av disse er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøss...en elkjøpselger som anbefaler lg

hvis du har råd til alle tre så hadde jeg gått for panasonicen hvis du skal bruke den opp mot analog kabel eller lignende, hvis du har digital kabel/parabol så hadde jeg kjøpt den du likte designet på best av samsung og panasonic tven, begge er veldig bra tver.

warelf: han skrev selv i første post prisklasse rundt 15k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok innsett at jeg må opp litt til i pris. Men som sagt så fikk jeg anbefalt LGen på det varmeste. Men er det så og forstå at den ikke er så bra på analogt signal? Bor i borettslag, så signalet er ikke noe å skryte over. :-| Men så lenge det blir bedre enn det som jeg hadde med Thomson tven, så skal jeg ikke si noe. Det var forferdelig, selv på dvd! :-(

Men etter å ha lest på forumet her. Og ellers noen tester, så tror jeg nok at uansett av disse tvene så skal jeg blir fornøyd. Må nå takke for hjelpen jeg har fått her! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på en LG: RZ32LX2. Og den var RÅ på bilde osv i forhold til Thomson tven jeg startet med.

Så for å konkludere: Ikkje kjøp den thomson tven jeg gjorde først. Den var dårlig.... :neutral:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •