hjelp.. (..til å få fjernet midlertidig innbrenning fra plasma)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp.. (..til å få fjernet midlertidig innbrenning fra plasma)

noen som vet beste måten og få bort en innbrenning på plasma? dette er ikke en inbrenning som er varig tror jeg,men når jeg tar på såkalt "hvitvasking" av tven,så ser jeg såvidt tvn logoen i venstre hjørne..vet ikke om det går bort om jeg har den en stund på hvitvasking,men er litt bekymret for at det skal bli værende der så hadde vært takknemlig for tips.. Vet at det er lurt og sette den på en kanal med bare "snø" en stund,men det er ikke mulig da jeg bruker tuneren i en vhs spiller og får bare "no signal" på kanaler som ikke har sending..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper vel å ha den av en stund også (12-24timer)

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ehm..

Hva med å bare sette en tom kanal på PLASMA tvn (med mindre det er en tuner løs panel sak..?)? alternativt er det bare å la tv stå på.. Kjør gjerne en dvd på repeat..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,takk for svar..skal prøve litt forskjellig i dag så håper jeg det går over

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner seg, det gjør det alltid!
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Hva med å bare sette en tom kanal på PLASMA tvn (med mindre det er en tuner løs panel sak..?)? alternativt er det bare å la tv stå på.. Kjør gjerne en dvd på repeat..
    veldig godt tips, husk bare å fjern teksten, og zoom gjerne ut bildet så det dekker 100% av bildeflaten. la den gå slik et par-tre netter så burde det være borte før du rekker å si image-retention

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger til et lite spm her, som er veldig relatert:

Jeg sliter med at tv-titting i 4:3 format har satt igjen en liten nyanseforskjell mellom 4:3 bildet og dekkstripene. Dette er veldig godt synlig når men senere ser ting i 16:9 med jevne, lyse bakgrunner.

Noen som har gode tips for å få bukt med dette? Har prøvd en del timer med snø etc, men ettersom dette i og for seg bruker hele bildet jevnt, justerer det jo ikke på forskjellen som allerede er oppstått mellom dekkstripene og 4:3 området.

Har vurdert å mekke en dvd i 16:9 med statisk bilde, hvor dekkstripearealet har nogenlunde lys farge mens mditen er sort, for å rett og slett revesere effekten, men ser for meg at det er grundig vanskelig å få det til å treffe bra.

Noen forslag?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten le! Trodde disse tv apperatene var fremtiden jeg! Glad jeg har CRT fjernsyn ennå jeg!

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    janmb og jonmalmo, hadde vært interesangt å vite merke og modell på skjermene deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    janmb og jonmalmo, hadde vært interesangt å vite merke og modell på skjermene deres.
    Jeg har en Lg 42" Lz42Pm-13. Noen som har noen erfaringer med denne skjermen forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    veldig godt tips, husk bare å fjern teksten, og zoom gjerne ut bildet så det dekker 100% av bildeflaten. la den gå slik et par-tre netter så burde det være borte før du rekker å si image-retention
    Det er ikke innebygget tuner i tven så jeg bruker tuneren i en vhs spiller,så hvis jeg setter på en kanal som ikke sender noenting,så står det bare no signal,istedetfor og komme "snø".. Dumt og sovne til tven gitt..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg må nesten le! Trodde disse tv apperatene var fremtiden jeg! Glad jeg har CRT fjernsyn ennå jeg!
    Du har jo PJ så du har jo stort bilde allikevel.. *misunnelig*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    sorry, glemte det. Jeg har en pio, 436 XDE

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janmb
    Jeg legger til et lite spm her, som er veldig relatert:

Jeg sliter med at tv-titting i 4:3 format har satt igjen en liten nyanseforskjell mellom 4:3 bildet og dekkstripene. Dette er veldig godt synlig når men senere ser ting i 16:9 med jevne, lyse bakgrunner.

Noen som har gode tips for å få bukt med dette? Har prøvd en del timer med snø etc, men ettersom dette i og for seg bruker hele bildet jevnt, justerer det jo ikke på forskjellen som allerede er oppstått mellom dekkstripene og 4:3 området.

Har vurdert å mekke en dvd i 16:9 med statisk bilde, hvor dekkstripearealet har nogenlunde lys farge mens mditen er sort, for å rett og slett revesere effekten, men ser for meg at det er grundig vanskelig å få det til å treffe bra.

Noen forslag?
    Viser ikke pio grå dekkstriper, akkurat for å unngå dette? Har sett en del på sendinger i 4:3 (har 435), men har ingen antydninger til noe skille.
    Dersom du ved helt vanlig bruk allerede nå har fått skille pga. 4:3 sendinger så ville jeg tatt det opp med pioneer eller salgsted.

Ettersom 436 nylig kom på markede kan vel ikke skjermen være gammel heller.

TEK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener det står at man bør kjøre fullskjerms bilde 3 ganger tiden man kjørte 4:3, samme gjelde etter spilling osv. og max 2 timer spilling omgangen.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen må vel være at man bør la være å kjøre grå striper, men heller godta et litt strukket bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke alltid det går mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Viser ikke pio grå dekkstriper, akkurat for å unngå dette? Har sett en del på sendinger i 4:3 (har 435), men har ingen antydninger til noe skille.
    Dersom du ved helt vanlig bruk allerede nå har fått skille pga. 4:3 sendinger så ville jeg tatt det opp med pioneer eller salgsted.

Ettersom 436 nylig kom på markede kan vel ikke skjermen være gammel heller.

TEK
    Joa, den har grå dekkstriper, men blir fremdeles en rimelig kraftig kontrastforskjell dersom du ser på noe som er konstant kritthvitt (som mange vintersportsendinger typisk er)

Kom forsåvidt på en mulig løsning, ved å kjøre inn en helt sort bilde fra PC, men force TVen til å vise 4:3. Dette burde teoretisk reversere noe av effekten, men ettersom dekkstripene tross alt ikke er spesielt lysintense, trengs det nok mye tid før det egentlig gir noe utslag.

Har sett haugevis med timer i 4:3 uten antydninger til skille noe sted, var noen få timer skisending som gjorde susen

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janmb
    Joa, den har grå dekkstriper, men blir fremdeles en rimelig kraftig kontrastforskjell dersom du ser på noe som er konstant kritthvitt (som mange vintersportsendinger typisk er)

Kom forsåvidt på en mulig løsning, ved å kjøre inn en helt sort bilde fra PC, men force TVen til å vise 4:3. Dette burde teoretisk reversere noe av effekten, men ettersom dekkstripene tross alt ikke er spesielt lysintense, trengs det nok mye tid før det egentlig gir noe utslag.

Har sett haugevis med timer i 4:3 uten antydninger til skille noe sted, var noen få timer skisending som gjorde susen
    Dersom dette skjedde etter noen få timer bare så ville jeg tatt en liten prat med Pioneer dersom jeg var deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver å bli kvitt innbrenning

Hei.

Har problemer med å bli kvitt tv2/discovery logo etter det er brent seg inn. Dette skjedde etter ca 1 mnd bruk. Har kjørt min pioneer 436 xde 2*18 timer med snø, men det forsvinner ikke!! Er det noen andre ting jeg kan gjøre ?? Hjeeelp.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •