hjelp.. (..til å få fjernet midlertidig innbrenning fra plasma) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jonmalmo
    Du har jo PJ så du har jo stort bilde allikevel.. *misunnelig*
    Greit nok det Men dere som har kjøpt plasma til 15-50 tusen fikk dere noen advarsler fra butikk om at innbrenninger kunne oppstå?? Jeg mener at når slike ting oppstår så er ikke produktet ferdig utviklet for salg for den vanlige mann i gata.. :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Greit nok det Men dere som har kjøpt plasma til 15-50 tusen fikk dere noen advarsler fra butikk om at innbrenninger kunne oppstå?? Jeg mener at når slike ting oppstår så er ikke produktet ferdig utviklet for salg for den vanlige mann i gata.. :shock:
    For meg så virker det som dette er ett problem på de fleste plasma skjermer,men er ufattelig irriterende om det ikke går bort.. nå har jeg prøvd og kjøre flere dager på bare snø,helt hvitt bilde og vanlig tv.. ser ut som det er blitt litt svakere,men det er fortsatt ikke borte,men jeg ser det bare når jeg har på helt hvitt bilde nå.. er det noen fler som kanskje har noen tips for og få det helt bort? begynner og bli litt nervøs nå for at det skal komme til og bli der.. setter pris på svar..

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så virker det som dette er ett problem på de fleste plasma skjermer,men er ufattelig irriterende om det ikke går bort.. nå har jeg prøvd og kjøre flere dager på bare snø,helt hvitt bilde og vanlig tv.. ser ut som det er blitt litt svakere,men det er fortsatt ikke borte,men jeg ser det bare når jeg har på helt hvitt bilde nå.. er det noen fler som kanskje har noen tips for og få det helt bort? begynner og bli litt nervøs nå for at det skal komme til og bli der.. setter pris på svar..
    Selg den på bruktmarked og kjøp prosjektor :lol: Tror aldri jeg kommer til å kjøpe meg plasma etter all den dritten jeg har hørt om de...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Selg den på bruktmarked og kjøp prosjektor :lol: Tror aldri jeg kommer til å kjøpe meg plasma etter all den dritten jeg har hørt om de...
    ja,det hadde vært morro med en prosjektor..lcd tver er muligens bedre på det området men de koster jo en del mer og som regel.. men er jo pluss og minus sider ved både plasma og lcd.. har vurdert prosjektor men økonimien er ikke helt enig akkurat å.. men må jo være en måte og få fikset det på..tenker på alle "vanlige" folk som kjøper seg plasma for og få stor tv,som kanskje aldri har hørt om innbrenning..må jo bli en del sure miner rundt om i landet etterhvert..hehe

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slitasje/redusert lysstyrke på plasma

ja,det hadde vært morro med en prosjektor..lcd tver er muligens bedre på det området men de koster jo en del mer og som regel.. men er jo pluss og minus sider ved både plasma og lcd.. har vurdert prosjektor men økonimien er ikke helt enig akkurat å.. men må jo være en måte og få fikset det på..tenker på alle "vanlige" folk som kjøper seg plasma for og få stor tv,som kanskje aldri har hørt om innbrenning..må jo bli en del sure miner rundt om i landet etterhvert..hehe
    Trolig er ikke "vanlige" folk så opptatt av utstyret som vi er så de merker vel knapt at en logo har "brent" seg fast ? For øvrig er det vel ikke innbrenning men økt slitasje der logo'n er... Plasma slites fra dag en og slitasjen øker med lysstyrken. Det vil si at plasmaet er mer slitt det logoen sitter eller i 4:3 området i forhold til kanten. Sliasjen er vel størst til og begynne med og avtar etter hvert. Ved å kjøre snø i flere dager sliter man vel hele skjermen slik at alt blir like slitt.Om dette er bedre enn en fargenyanse langs kanten eller skygge av en logo kan man jo spørre seg om.......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Trolig er ikke "vanlige" folk så opptatt av utstyret som vi er så de merker vel knapt at en logo har "brent" seg fast ? For øvrig er det vel ikke innbrenning men økt slitasje der logo'n er... Plasma slites fra dag en og slitasjen øker med lysstyrken. Det vil si at plasmaet er mer slitt det logoen sitter eller i 4:3 området i forhold til kanten. Sliasjen er vel størst til og begynne med og avtar etter hvert. Ved å kjøre snø i flere dager sliter man vel hele skjermen slik at alt blir like slitt.Om dette er bedre enn en fargenyanse langs kanten eller skygge av en logo kan man jo spørre seg om.......
    Ja,sant det.. merkelig at det skal være sånn når man bruker nesten 30 000.- på en tv da.. men er det noen som har peiling på hvor lenge levetiden på en plasma skjerm er? får nesten bare prøve og unngå og se på tvnorge i noen dager.. :/

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva svarte er dette med innbrenning etter normalt bruk for noe? Er det ingen av dere som har tatt dette opp med Pioneer. Dette må jo kalles en vesentlig mangel og på grensen til å kunne heve kjøpet?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder vel ikke bare Pioneer`s plasma paneler !?!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt ikke. Det er nok imidlertid noe forskjell mellom ulike TVer på nøyaktig hvor lett innbrenning oppstår (både forskjeller på selve panelene og softwaren)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg hatt tven på tvn med såkalt inversion på i 7-8 timer og "innbrenningen" går mer og mer bort.. det inversion gjør er at den sender motsatt av alle fargene som er på tven.. så svart blir hvitt osv.. dette er sikkert fordi der hvor logeoen til tvn syns så er det sikkert fordi det er mer slitasje akkurat der men når jeg tar på inversion så blir det slitt overalt utenom der det var slitt i begynnelsen så det blir jevnet ut på en måte.. istedetfor at logoen til tvn er hvit så blir den svart osv.. kanskje litt dårlig forklart men det er sent.. hvis noen andre sliter med dette så vil jeg absolutt anbefale det for min er snart "strøken" igjen håper dette var til hjelp for noen..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Pioneer PDP-436FDE tirsdag denne uka, og den har allerede fått innbrent en logo samt fått lysere partier på sidene som følge av at den har stått med 4:3 på vanlige TV-sendinger. Mektig irriterende! Man skulle tro at en såpass dyr skjerm hadde innebygd teknologi for å hanskes med dette, men den gang ei!

I tillegg har jeg opplevd å se grønne "blink" i skjermen i lyse partier, dersom man flytter øynene raskt fra ett sted til et annet på skjermen. Er det flere som har oppdaget dette med lignende skjerm/skjermtype?

Akkurat nå føler jeg meg grundig snytt, og er ganske skuffet over Pioneer som har blitt skrytt opp i skyene av omtrent alt som kan krype og gå av fagpresse... :-x

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Kjøpte en Pioneer PDP-436FDE tirsdag denne uka, og den har allerede fått innbrent en logo samt fått lysere partier på sidene som følge av at den har stått med 4:3 på vanlige TV-sendinger. Mektig irriterende! Man skulle tro at en såpass dyr skjerm hadde innebygd teknologi for å hanskes med dette, men den gang ei!

I tillegg har jeg opplevd å se grønne "blink" i skjermen i lyse partier, dersom man flytter øynene raskt fra ett sted til et annet på skjermen. Er det flere som har oppdaget dette med lignende skjerm/skjermtype?

Akkurat nå føler jeg meg grundig snytt, og er ganske skuffet over Pioneer som har blitt skrytt opp i skyene av omtrent alt som kan krype og gå av fagpresse... :-x
    Hev kjøpet og sats på vanlig CRT TV frem til LCD/Plasma fungerer optimalt uten innbrenninger..

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes Pioneers nye XX6 serie begynner å bli over-representert hvis man ser på de dyrere skjermene, eller tar jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg hatt tven på tvn med såkalt inversion på i 7-8 timer og "innbrenningen" går mer og mer bort.. det inversion gjør er at den sender motsatt av alle fargene som er på tven.. så svart blir hvitt osv.. dette er sikkert fordi der hvor logeoen til tvn syns så er det sikkert fordi det er mer slitasje akkurat der men når jeg tar på inversion så blir det slitt overalt utenom der det var slitt i begynnelsen så det blir jevnet ut på en måte.. istedetfor at logoen til tvn er hvit så blir den svart osv.. kanskje litt dårlig forklart men det er sent.. hvis noen andre sliter med dette så vil jeg absolutt anbefale det for min er snart "strøken" igjen håper dette var til hjelp for noen..
    Jonmalmo: Har du en oppskrift på hvordan man kjører inversio på PIO 436? Sliter litt med tvn-logoen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thgunde
    Jonmalmo: Har du en oppskrift på hvordan man kjører inversio på PIO 436? Sliter litt med tvn-logoen...
    Dersom innbrenningen ikke er permanent, vil den forsvinne bare skjermen brukes som normalt, helst med mye widescreen-materiale (16:9) uten logoer (DVD-filmer).

Pioneer sier forøvrig at fare for innbrenning avtar etter ca. 400 timers bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Discovery logoen "brent" fast også altså? Den er da relativt snill? Litt transparent mener jeg. Jeg ser veldig mye på discovery (pluss need for speed-most wanted. fun fact: *mange* timer i slengen, ikke antydning til innbrenning av speedometer o.l.). Når jeg har snubla innom OL (mye hvitt) så ser jeg ikke snurten av discovery logoen...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en LG-plasma og ei øks som følger med på mye av søppelet på TVN... Med det samme man skifter kanal, "henger" logoen igjen, men den forsvinner ganske raskt igjen når bildet der logoen sto får bevegelse.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke innebygget tuner i tven så jeg bruker tuneren i en vhs spiller,så hvis jeg setter på en kanal som ikke sender noenting,så står det bare no signal,istedetfor og komme "snø".. Dumt og sovne til tven gitt..
    Hmmm, noen burde laget en dvd som utelukkende viste snø :wink: . Så kunne det vært standard plasmatilbehør...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pio 436fde
    Eg har TVN logoen i venstre hjørne og discovery i andre hjørnet... har stått der jevlig lenge no...
    Har zoomet inn bildet og latt dvd filmer gått på repeat..
    Men hjelper lite..
    Er det sånn at pio skjærmene blir sinsykt lett BRENT ??
    Mektig irriterende når eg ga 27tusen for det...

Og mener selv at f.eks. tvn har nå ikke stått mye på i slengen...

Eg hadde jo lyst å kjøpe pc å koble til (media senter)..
    Men gidd ikke.. da blir jo sikkert skjærmen ødelagt med en gang..

Eg har nesten ikke fulgt med på tv siden eg fikk innbrenningen..
    For eg sitter jo bare og irriter meg mens eg ser på alt det innbrente..

Syns betjeningen i butikken kunne sagt ifra om dette....

irriterende...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0