Samsung LE-32R41B, brukererfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE-32R41B, brukererfaringer?

Noen her som har denne TV'n som kan gi utfyllende informasjon om hvordan er?
    evt. linker til tester?
    jeg er særlig interessert i hvordan den er koblet opp mot xbox 360 med komponent, og hvordan bildet er med en pc.
    Jeg har fått et tilbud av Expert om å kjøpe den til en gitt pris, (de skal ha 14.995 for den på majorstua, men på Expert lillestrøm tar de 13.995) og få med en dvd -opptaker gratis, som en slags kompensasjon for at Samsung har trukket SlimFit TV WS-32Z308P fra markedet (og jeg har bestilt slim fit' n)

Men, jeg fikk en liten demo av tv' n,lcd' n altså, her om dagen, og etter å ha sett deler av x- men 2 koblet med scart er jeg mildt sagt ikke imponert. Alt av detaljer i bildet forsvant når kameraet beveget på seg, skjegg ble slørete f.eks. naturlige rynker forsvant osv. Nå skal det sies at jeg er ekstremt kresen til billedkvalitet, og jeg vil påstå min Lacie photon20vision2 pc- skjerm gir meg bedre bilde. Det virket som om utstillingsmodellen var sterkt plaget av etterslep, massivt billedstøy (dette kan testes særlig i åpningssekvensen av filmen, når kameraet svinger rundt en stolpe i det hvite hus), og jeg håper at dette er fordi den er kresen på kilden, ikke fordi tv' n har en dårlig signalbehandler. Selger'n mente at det var fordi signalbehandleren var analog, og ikke digital, men det vet ikke jeg noe om.
    Så jeg håper noen her kan gi meg noen tips om Samsung LE-32R41B, og og det vil være et godt kjøp? ikke tenk pris/ ytelse, i.o.m. at den varierer med +/- ..2000,- jeg har sett den ned i 12.995 på best buy, dyrest nevnt annet sted på siden, her er det kun ytelse som har noe å si.

Hvis noen lurer på hvorfor jeg bestilte Slimfit modellen i utgangspunktet, så er jo dette fordi det er en HD- klar CRT tv, en sjeldenhet i Norge skal det vise seg, mye mer utbredt i USA/ Japan. Hørte med Sony Norge om de kunne skaffe en KD-34XBR960, men da fikk jeg dette til svar:

"Lien, Gunnar

Hei

NTSC er et eldre og dårligere TV system enn PAL. Derfor er HD viktigere i Japan og USA. For Europas del er CRT produksjonen lagt ned og vi får knapt nok fler bilderørsTV. I løpet av 2007 forsvinner nok også Plasma og da blir LCD enerådende.

mvh Gunnar"

Hvem i all verden Gunnar Lien hos Sony Norge er og i hvilken grad han er i stand til å komme med slike påstander vet jeg ikke, men interessant er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne tv´n og jeg elsker den. Skarp og fin, ingen problemer med etterslep, og glimrende på pc/dvd/viasat. Strålende fornøyd.

Eneste negative er sort-nivå, og at den virker litt lysere i hjørnene på mørke scener, men dette er vel nesten noe som går igjen på det meste av LCD.
    Og rødt kan bli litt etterslep på, men bare i ekstremt røde øyeblikk.

Bor du i Bergen kan du få demo hos meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor nok ikke i Bergen, men du må gjerne fortelle mer om hvilke signalkilder du kjører/ kabling og hvilke resultater dette gir. På Expert Lillestrøm hadde de satt den opp med tysk HD- sending av en konsert, antakeligvis over parabol, bildet var bra det, men under enkelte nærbilder så ble skjegget til de som satt der "smurt" når de beveget på seg, og skarpt igjen når de satt stille. Mulig jeg flisespikker her altså... hvordan er den opp mot PC?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer veldig bra på pc, bruker 10m VGA-kabel, og 1360*768.. Som dvd bruker jeg Panasonic DVD-XV10, monster scart og rgb.

Har ikke opplevd den effekten du nevner, kanskje det var lav bitrate på opptaket du så? Det kan føre til det du sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selv med det oppsettet du har, har du ikke opplevd nevnte problemer?hvordan er den på filmer med svart, som Sin City? jeg la merke til at testmodellen hadde sterkt gjennomskinn når det ikke var noe signal på den og skjermen var svart, da var hjørnene veldig gråaktige pga lyset.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde kunne klare å få en bedre pris på denne, ettersom det ikke er lenge siden elkjøp solgte LE32M51 til 12995,-

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK har LE32M51 til 11.990 nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silkerampen
    ikke tenk pris/ ytelse, i.o.m. at den varierer med +/- ..2000,- jeg har sett den ned i 12.995 på best buy, dyrest nevnt annet sted på siden, her er det kun ytelse som har noe å si.
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Du burde kunne klare å få en bedre pris på denne, ettersom det ikke er lenge siden elkjøp solgte LE32M51 til 12995,-
    Sitat Opprinnelig postet av An-Ro
    HFK har LE32M51 til 11.990 nå.
    han spurte ikke etter pris, men ytelse. prisdiskusjoner er det et eget fora for.

de kundene som har kjøpt denne av meg har hvertfall vært veldig fornøyde, og såvidt meg bekjent har vi ikke hatt en eneste reklamasjon på den, noe som taler for kvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    han spurte ikke etter pris, men ytelse. prisdiskusjoner er det et eget fora for.

de kundene som har kjøpt denne av meg har hvertfall vært veldig fornøyde, og såvidt meg bekjent har vi ikke hatt en eneste reklamasjon på den, noe som taler for kvalitet!
    Prisen er selfølgelig ikke helt uvesentlig, men det er klart at billigst mulig er best. Men i denne omgang er det ytelsen som har noe å si, det er hva som opptar meg mest i denne tråden.

Veggiss, kjenner du igjen problemene jeg beskriver, eller virker det helt ukjent? ville du virkelig anbefalt tv' n? Kjipt at ikke dinside.no har testet denne enda, så hadde vi fått se en "profesjonell" uttalelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selv med det oppsettet du har, har du ikke opplevd nevnte problemer?hvordan er den på filmer med svart, som Sin City? jeg la merke til at testmodellen hadde sterkt gjennomskinn når det ikke var noe signal på den og skjermen var svart, da var hjørnene veldig gråaktige pga lyset.
    Gjennommskinnet er der, det er sikkert. Men det spørs hvordan du skal bruke tv og da.. Skal du alltid ha lysene av når du ser film? Selv ser jeg film i mørke, og på Sin City kan man ikke unngå og se det, men det plager ikke meg. Ikke når man kan få slik bildekvalitet, dette er jo en "feil" som man bare vil plages av når bildet skal være helt sort. Se på f.eks en person på tv i sort dress, pga. høy kontrast vil dressen virke mer enn sort nok, så lenge man har kontraster i bildet..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er selfølgelig ikke helt uvesentlig, men det er klart at billigst mulig er best. Men i denne omgang er det ytelsen som har noe å si, det er hva som opptar meg mest i denne tråden.

Veggiss, kjenner du igjen problemene jeg beskriver, eller virker det helt ukjent? ville du virkelig anbefalt tv' n? Kjipt at ikke dinside.no har testet denne enda, så hadde vi fått se en "profesjonell" uttalelse.
    ingen av mine kunder har kommet tilbake til meg med noen av disse problemene hvertfall, så jeg kan ikke si at jeg kjenner til dem. dette er en tv jeg kan anbefale ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe morro dette her.

*vinker*

hei igjen. vi snakket sist sammen på ja nettop expert majorstua sist du var innom. Som jeg sa til deg der og da vil du ikke få en god demo på tv'en i butikken. Med de rette innstillingene hjemme hos deg er dette en veldig god TV som gir mye for pengene. Finns selvfølgelig bedere der ute men det koster mer spenn.

PS: hvis du spør en på sony noe som helst anngående LCD vs. plasma idag har de alle trent på å digge LCD og hate plasma. Diskuterte dette med sony gutta helt til jeg ble drittlei de ræva argumentene dems.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZUMO
    hehe morro dette her.

*vinker*

hei igjen. vi snakket sist sammen på ja nettop expert majorstua sist du var innom. Som jeg sa til deg der og da vil du ikke få en god demo på tv'en i butikken. Med de rette innstillingene hjemme hos deg er dette en veldig god TV som gir mye for pengene. Finns selvfølgelig bedere der ute men det koster mer spenn.

PS: hvis du spør en på sony noe som helst anngående LCD vs. plasma idag har de alle trent på å digge LCD og hate plasma. Diskuterte dette med sony gutta helt til jeg ble drittlei de ræva argumentene dems.
    Hmm, er du han som dro på ferie, eller han som satte på x-men 2?
    Uansett, for meg er det viktig å få en demo før jeg kjøper noe, det er bra at man kan prøve et produkt hjemme, men det er jo pes om du må returnere hele greia. En ting er å kjøpe en toppspesifisert PC, den er bra ut fra hva tallene viser og prisen er deretter (og du vil sansynlig være fornøyd), men med LCD- skjermer er pris/ ytelse ikke korrekt, og dermed er sjansen større for at du kommer hjem med et halvbra produkt som du kanskje returnerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Samsung 32LE41 på det varmeste pris/ytelse.

Det enste som kan matche den på kvalitet etter min mening er Sony KLVV32
    Som er det råeste bilde jeg har sett på en LCD eller plastma for den saks skyld. Spesielt farge kvaliteten og bilde naturlighet er det jeg falt for.
    Men smaken er som baken og den er delt.
    Det er sikkert en masse folk som vil påstå at den ikke kan samenlignes med sin favoritt skjerm.

Men om den forsvarer prisforskjellen på ca 8k er jeg ikke sikker på.
    Med solid bankbok hadde jeg kjøpt den nå.

Spare,spare,spare,spare

Erlend

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe morro dette her.

*vinker*

Jobber på Expert eller?

Hilsen "KRT"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes.

ikke alle kan kalle seg det samme som meg, expert :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes.

ikke alle kan kalle seg det samme som meg, expert :P
    Selgerkode da? Jeg er, som du sikkert skjønte, KRT.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er viktig på denne og mange andre er å slå av alt av digital støyreduksjon og drit. Off sier jeg bare! Hadde vært gøy å pludra i service menyen også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •