Ny tv til under 12k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv til under 12k

Beklager om det finnes tråder med lignende innhold, men jeg kunne ikke finne noe som omhandlet mine "ønsker".

Jeg er da ute etter en tv i denne prisklassen, men siden jeg har veldig lite kunnskaper om tv-er og spesifikasjoner så vil jeg gjerne ha noen tips. Tenkte egentlig på en 42PA50 fra elkjøp, men å få kjøpe med betalingsutsettelse/kreditt for en student var visst ikke mulig. :=/

Bruk:
    -Vanlig analoge tv-signaler
    -Film (dvd/divx) fra PC

Krav:
    -Bra bilde for en 2,5-3m sitteavstand (Minimum 37"?)
    -Flatskjerm (Plasma blir vel litt utenfor denne prisklassen?)
    -Innebygd tv-tuner og høgtalere
    -S-video/comp tilkobling, DVI ikke krav siden den ikke kommer til å bli brukt som pc-skjerm, bare for å spille av videoer fra PC.

Har ingen krav om at tv'en skal vere HD-ready eller noe sånnt, vil bare ha noe som viser bra bilde for en amatør, men filmglad entusiast.

Håper noen tar seg tid til å gi noen gode råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en crt tv til 3000 får mye mer for penga, er ikke noe vits med flatskjerm enda i hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terje00
    Kjøp en crt tv til 3000 får mye mer for penga, er ikke noe vits med flatskjerm enda i hvertfall
    Du synes vel det er altfor tidlig med projektor også kanskje? Er mange studenter som bor på relativt små hybler som gjerne også vil ha en litt stor tv for tv/film/pc bruk uten at den skal ta halve hybelen.

Jeg ser også etter flatskjermer.. hadde sikkert klart meg med crt inntil videre (om de ikke hadde vært så gigantiske i størrelse!). Det å si at det ikke er noen vits med flatskjermer enda er bare tull!

1. De er plassbesparende
    2. De kommer i større størrelser
    3. De er MYYYE bedre på tilkobling av pc

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig. Jeg bor på tolv kvadratmeter (med andre ord stue, soverom og arbeidsrom i ett), og en CRT er rett og slett håpløst, med mindre man greier seg med 28". Ingen sjanse for å drøye kjøpet en liten stund da, eventelt låne litt penger av foreldre? Kjøpte nettopp en 42PA50 selv, godt fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Veldig enig. Jeg bor på tolv kvadratmeter (med andre ord stue, soverom og arbeidsrom i ett), og en CRT er rett og slett håpløst, med mindre man greier seg med 28". Ingen sjanse for å drøye kjøpet en liten stund da, eventelt låne litt penger av foreldre? Kjøpte nettopp en 42PA50 selv, godt fornøyd.
    Det er selvfølgelig mulig å drøye kjøpet litt, men har nå vært uten tv siden slutten av oktober og har spart hver krone siden det.. begynner å få tv-abstinenser

Har du brukt 42PA50 fra PC, hvordan synes du den fungerer til det bruket?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd, og tviler egentlig på at det hadde blitt noe særlig. Lav oppløsning og dårlig med tilkoblingsmuligheter lover ikke så bra. Samsung har forresten en 32" LCD med 1366x768 og ganske så ålreit bilde, selges for rundt 13k, den med V-front. Ville tro denne er mye mer egnet for PC-bruk.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 32R51B, 32" HD-ready, 8 ms koster 11990,- sitter du 2.5 meter fra TVen, gjør det ikke noe med en 32" Denne funker utrolig bra med PC.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aye, den ja. Var nær ved å kjøpe den selv, men så hadde HFK satt opp prisen fra 12 til 14k over natta, så jeg stakk heller opp på Elkjip. Er størrelsen akseptabel er det helt klart et godt kjøp.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får 37PA50 til 13K hos Lefdal. Lån en høvding av dine opphav da vel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt vitsen med å betale 12000++++ får å få dårligere bilder , en å kjøpe en vanlig tv til 3000.. 9000 kroner "bare" fordi det er en ny teknologi og tar mindre plass...

Kanskje når tv2 og nrk begynner med hd sendinger så blir det interresant med flatskjerm,men nå vil jeg heller spare de penga og få bedre bilde

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god DVD ser ikke nevneverdig dårligere ut på min plasma enn min gamle CRT, og min gamle CRT var absolutt ikke 42 tommer. En vekt på 56 kg krever også noe voldsomt av TV-benken, som følgelig også blir stor og klumpete. Hvor stor er stua di?

HD-sendinger? NRK og TV2? Sender bare tull på TV likevel, sett heller på en film. CRT er helt knall for den som

- har masse plass
    - ikke behov for PC-tilkobling
    - ikke vil ha stor skjerm
    - har lite penger å bruke på skjerm
    - har høye krav når det gjelder sortnivå

Men de finnes de med andre prioriteringer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •