Native oppløsning på Viewpia 32" lcd fra PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Native oppløsning på Viewpia 32" lcd fra PC

Hei. jeg har som sagt en Viewpia 32" lcd skjerm, som dere sikkert har hørt mer enn nok om allerede

Jeg sliter med å få til native oppløsning på denne, via DVI kabel fra PC. Det står at den støtter oppløsningen 1366x768, men skjermkortet mitt, et Radeon X800 Pro, støtter kun 1360x768 eller andre. IKKE 1366x768.

Jeg har forhørt meg litt med diverse kjente og venner, og de har anbefalt at jeg skal lage egendefinerte oppløsninger, bl.a ved hjelp av programmer som PowerStrip.

Men, jeg får ikke dette helt til å fungere.

Er det noen der ute som har erfaringer når det gjelder dette, som kan hjelpe meg? enten det er andre tv'er eller denne, er all info interressant for øyeblikket.

*edit* glemte å nevne at jeg skal ha bildet fra PC til tv'en

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk den tekniske tråden

Tror ikke det spiller noen rolle - det blir alikevel ikke som å bruke en PC skjem som blir ullen i teksten om du bruken en annen oppløsning enn det som skjemen er laget for.

Du kan lese en hel del om dette her: http://avforum.no/forum/tv-apparater/19239-viewpia-lcd-skjermer-nb-teknisk.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bør vel kansje nevne, at ati control panel, og windows, gjenkjenner tv'en som en 26" monitor, i motsetning til 32" som den er. kan dette ha noe å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokland
    bør vel kansje nevne, at ati control panel, og windows, gjenkjenner tv'en som en 26" monitor, i motsetning til 32" som den er. kan dette ha noe å si?
    Du kan også prøve Linux, da kan du definere oppløsningen selv, på pixelstørrelse ;-)

Hvordan syns du ellers den skjermen er? Jeg vurderer å anskaffe meg en slik

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sikkert lettere å prøve powerstrip, enn å bytte operativ system fra XP til Linux?
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1360 x 768 er normal PC oppløsning for en 1366 x 768 skjerm. Jeg vet ikke detaljene, men PC-oppløsningen skal visstnok være delelig med 8. Det blir 1360 og ikke 1366. Har det samme på min Dell 37". Ser ut som om det er tre sorte pixler på hver side. Burde ikke plage noen. Er kanskje litt kjipt å ikke få brukt de 4608 pixlene.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    1360 x 768 er normal PC oppløsning for en 1366 x 768 skjerm. Jeg vet ikke detaljene, men PC-oppløsningen skal visstnok være delelig med 8. Det blir 1360 og ikke 1366. Har det samme på min Dell 37". Ser ut som om det er tre sorte pixler på hver side. Burde ikke plage noen. Er kanskje litt kjipt å ikke få brukt de 4608 pixlene.

den viser 1366 x 768 på 80 HZ er det normalt? trodde det var bare max 60 hz jeg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •