HDTV Tips max 20.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HDTV Tips max 20.000

Ja budskjettet er ikke så stort, men jeg leter etter en god HDTV til max 20.000, den skal være fra 32" til 42".

Takk for alle tips

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes svært få gode HDTV'er til den prisen. HD-ready kan man kanskje finne ett eller annet.

Mvh

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt klokere der jeg takk

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor flott HD-ready TV på 50" til 15.000,-

http://avforum.no/forum/showthread.p...ht=KDF-E50A11E

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Stor flott HD-ready TV på 50" til 15.000,-

http://avforum.no/forum/showthread.p...ht=KDF-E50A11E
    Så ikke dum ut den, men snakket akkurat med pappa, det er han som skal ha tv'en og han syns den ble litt stor

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Amoi 37" LCD til 20k på Elkjøp, denne syns jeg gir gode bilder selv om signalkvaliteten ikke er den beste. Jeg har 32" og valget falt på denne, for mens veldig mange andre LCD skjermer ga et heller kornete bilde med en analog kilde. Så gjorde Amoi en veldig god jobb, anbefales

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til den siste anbefalingen vil jeg dog anbefale deg å lese det andre som allerede har kjøpt de samt prøvd de har å si om denne. Det ligger en egen tråd som heter noe sånt som "kinesisk hdtv" eller no.

Gjenomgående er tilbakemeldingen ganske dårlig (ifølge min mening) med visstnok hakkete bilde ved sportssendinger og lignende når man har tv signal. Skjermen er visstnok ok på DVD og ganske bra på HDTV men vanlige tv sendinger det være seg parabol, og iallefall kabeltv og luftantenne er ifølge denne tråden ganske så sørgelig.

Nå vil jeg bare si dette for å skape et mer nyansert bilde av skjermen så får du se selv. Vil også anbefale å evt dra og se på skjermen og kreve å få den koblet opp med vanlig coax antenne signal på eurosport eller lignende for å se hvordan den fungerer selv hvis det er slikt signal faren din skal bruke.

Lykke til.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    I forhold til den siste anbefalingen vil jeg dog anbefale deg å lese det andre som allerede har kjøpt de samt prøvd de har å si om denne. Det ligger en egen tråd som heter noe sånt som "kinesisk hdtv" eller no.

Gjenomgående er tilbakemeldingen ganske dårlig (ifølge min mening) med visstnok hakkete bilde ved sportssendinger og lignende når man har tv signal. Skjermen er visstnok ok på DVD og ganske bra på HDTV men vanlige tv sendinger det være seg parabol, og iallefall kabeltv og luftantenne er ifølge denne tråden ganske så sørgelig.

Nå vil jeg bare si dette for å skape et mer nyansert bilde av skjermen så får du se selv. Vil også anbefale å evt dra og se på skjermen og kreve å få den koblet opp med vanlig coax antenne signal på eurosport eller lignende for å se hvordan den fungerer selv hvis det er slikt signal faren din skal bruke.

Lykke til.
    Nå har det seg sånn at jeg har tven selv og synser ikke!
    Opplever ingen hakking eller uroligheter på bildet ved kabel-tv!!

Men nå bruker jeg denne tven kun til nyheter og hotel cæsar, DVD, ja da bruker vi ikke sånt småtteri

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apollo 42 PXW 110-7515 REF

Kan anbefale Grundig Apollo 42" . Den ble faktisk veldig bra etter litt kalibrering. Ble litt skuffa over bilde med en gang, men som sagt etter litt finjustering ble det enormt mye bedre! det var blant annet en sånn smoothscreenfunskjon som ødela litt, men hvis man setter denne til sharp blir det bra. I alle fall når det gjelder å se vanlig Tv med analogt signal. Til DVD osv. er den super. Har bare testet over SVHS enda, sikkert enda bedre med komponent eller HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil IKKE anbefale Grundig Apollo

Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Kan anbefale Grundig Apollo 42" . Den ble faktisk veldig bra etter litt kalibrering. Ble litt skuffa over bilde med en gang, men som sagt etter litt finjustering ble det enormt mye bedre! det var blant annet en sånn smoothscreenfunskjon som ødela litt, men hvis man setter denne til sharp blir det bra. I alle fall når det gjelder å se vanlig Tv med analogt signal. Til DVD osv. er den super. Har bare testet over SVHS enda, sikkert enda bedre med komponent eller HDMI.
    Jeg har hatt denne Grundig Apolloen i hus og vil IKKE anbefale den.
    Denne plasmaen sliter med kraftige graderinger, 8bit fargebehandling på en god 10bit matte produsert av Panasonic er ikke tingen. Hvorfor det er benyttet chassis med bare er 8bit på denne matta er ikke godt å si. Sortfargen er bra, kontrastnivået imponerer. Ellers er den såkalte innbygde lyden (høyttalere???) HELT ubrukelig. En del av disse modellene sliter også med kraftig støy (during) fra strømforsyningen, men dette kan ettersigende utbedres av Grundig`s service forbindelser. Koster nå 20k men da jeg handlet denne kostet den 15k og det er den heller ikke verd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Nå har det seg sånn at jeg har tven selv og synser ikke!
    Opplever ingen hakking eller uroligheter på bildet ved kabel-tv!!

Men nå bruker jeg denne tven kun til nyheter og hotel cæsar, DVD, ja da bruker vi ikke sånt småtteri
    Jeg ber bare fyren lese hva andre har å si. Når 1 er positiv og mange er negative og begge parter motsier hverandre må noen ta feil. I slike tilfeller når jeg ikke har annet enn sett på tv'en i butikk så hviler jeg meg i hovedsak på majoriteten så lenge de gir gode og saklige konkluderinger.

Smaken er som baken og noen liker dattra og andre liker mora.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig

Sitat Opprinnelig postet av helken
    Jeg har hatt denne Grundig Apolloen i hus og vil IKKE anbefale den.
    Hadde også denne i hus, og returnerte den. Synest faktisk den var spesielt ille å sjå på DVD med. Kraftige graderingar. 8 bit er ikkje nok.

Har no bestilt Samsung PS42S5H, det eg har sett av denne så langt har sett bra ut for meg, men her også er det masse diskusjon (berre søk her på avforum).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler Sony Bravia 40" den er sinnsykt bra.. men tror den kommer litt i overkant av 20 000kr...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •