Når forsvinner CRT helt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 112
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når forsvinner CRT helt?

Dette temaet har sikkert vært oppe før, men jeg fant det ikke.

Når forsvinner CRT tv helt? Tar jeg meg en tur på Elkjøp ol nå for tiden ser jeg bare en liten krok med CRT tv, mens resten er plasma og LCD.

Siden jeg vil kjøpe et bra CRT tv før de forsvinner helt, spør jeg dere. Haster det?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! De butikkene jeg har vært i kontakt med i det siste (tr.heim: (bonus)ekspert og elkjøp) sier at det blir slutt straks. Grunnen til at jeg har sjekket litt rundt dette er at min onkel har samme tanker som deg. Jeg rådet han til å gjøre det asap da det virket som butikkene skulle (hadde?) slutte med å importere, for å så tømme lagrene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Ja! De butikkene jeg har vært i kontakt med i det siste (tr.heim: (bonus)ekspert og elkjøp) sier at det blir slutt straks. Grunnen til at jeg har sjekket litt rundt dette er at min onkel har samme tanker som deg. Jeg rådet han til å gjøre det asap da det virket som butikkene skulle (hadde?) slutte med å importere, for å så tømme lagrene.
    så lenge det er marked for disse tvene så vil de være å få tak i i butikkene. i min butikk har vi vel 4-5 modeller, og det antallet tror jeg også vi kommer til å ha om 6 mndr. philips 32pw9520 koster jo rundt 6k nå, for å få en flat-tv med tilnærmet samme bildekvalitet så må du plusse 10k på den prisen. den prisforskjellen må ned før vi kan kysse crt tvene farvell tror jeg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig synd, siden bildet på plasma og lcd er helt ræva. Skjønner ikke hvordan man orker å sitte å se på tv med slike apparater...

CRT derimot er jo fantastisk bra i forhold.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv om de store kjedene mer eller mindre slutter og ta inn crt nå, tviler jeg på at man ikke kommer til å få tak i de fordet. vil jo alltid være et marked for crt blant de som er mer opptatt av bildekvalitet enn design og fysisk størrelse. hvertfall frem til flatskjermene begynner å ta igjen crt på dette området.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså jeg har lange hatt lyst på plasma/lcd skjerm, ok, jeg kan få kjøpt en "god" til 5k, jaja tenker jeg. Jeg har gådd på bla HFK å sett på toppmodellene i flere år men er ikke fornøyd med bildet. "Ja, men det er jo det beste som finnes, du kan ikke klage", sier de. Men det hjelper jo ikke når det ikke holder mål. Sitter nå å ser på min CRT til 2500 eller hva den nå kostet for et par år siden - den er jo bedre enn en lcd til 5k!! *oppgitt* Jeg har imidlertid funnet en plasma som jeg er fornøyd med, Pioneer 43" ett eller annet til om lag 35k+/- ettersom tilkoblingsmuliheter og dill og dall. Men 35k... off, det er dyrt, men jeg jeg får en CRT (som min fars Loewe, riktig nok ikke like stor) som har like godt bilde til under det halve.

Så jeg mener at det er bare lattelig at de kommer til å slutte å føre CRT skjermer, men hvis folk heller vil ha tv'n bare 8cm ut i romme uten at den skal være brukbar å se på (til en pris for "normale" folk) - JA VEL!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså jeg har lange hatt lyst på plasma/lcd skjerm, ok, jeg kan få kjøpt en "god" til 5k, jaja tenker jeg. Jeg har gådd på bla HFK å sett på toppmodellene i flere år men er ikke fornøyd med bildet. "Ja, men det er jo det beste som finnes, du kan ikke klage", sier de. Men det hjelper jo ikke når det ikke holder mål. Sitter nå å ser på min CRT til 2500 eller hva den nå kostet for et par år siden - den er jo bedre enn en lcd til 5k!! *oppgitt* Jeg har imidlertid funnet en plasma som jeg er fornøyd med, Pioneer 43" ett eller annet til om lag 35k+/- ettersom tilkoblingsmuliheter og dill og dall. Men 35k... off, det er dyrt, men jeg jeg får en CRT (som min fars Loewe, riktig nok ikke like stor) som har like godt bilde til under det halve.

Så jeg mener at det er bare lattelig at de kommer til å slutte å føre CRT skjermer, men hvis folk heller vil ha tv'n bare 8cm ut i romme uten at den skal være brukbar å se på (til en pris for "normale" folk) - JA VEL!
    "god" plasma til 5k? url please

det er ikke bare bildet som gjør at folk bytter til flate tver nå. du har faktumet at de er flate, og kan henges på veggen, sparer plass og ikke minst WAF!! dessuten får du dem i større størrelser, crt stoppet vel på 36". denne veier da 100KG, stor som en middels sofa, og en WAF som nærmer seg 0...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "God" er bare en vrangforestilling selgere på el-kjedene har fått for seg. Finnes ikke å kommer aldri til å bli lagd så fremt vi ikke går over til euro. Som nevnt over kan jeg godt tenke meg plasma selv, men da er jeg temmelig sikker på å være økonomisk ruin et års tid hvis jeg skal ha noe som jeg er fornøyd med bilde på...

Pdd er ikke WAF noe å bry seg om for meg, detsverre..?? :?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT, kan noen forklare meg hva WAF står for?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wife Accept(ion) Factor

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På diverse bruktbørser så finner man noen ganger skikkelige godbiter =) Tror ikke disse vil forsvinne med det første. Selv sitter jeg med en 24" CRT dataskjerm som jeg ikke kunne tenke meg å bytte ut. Har sett dell 24" LCD ,men synes rett og slett at denne ikke er god nok iforhold til min CRT ,men nå er det slik at LCD er meget godt på tekst og vanlig databruk.

Sjekk bruktbørsene i Norge. Dukker ofte noe bra opp da

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "God" er bare en vrangforestilling selgere på el-kjedene har fått for seg. Finnes ikke å kommer aldri til å bli lagd så fremt vi ikke går over til euro. Som nevnt over kan jeg godt tenke meg plasma selv, men da er jeg temmelig sikker på å være økonomisk ruin et års tid hvis jeg skal ha noe som jeg er fornøyd med bilde på...

Pdd er ikke WAF noe å bry seg om for meg, detsverre..?? :?
    hvis du skal tenke økonomi i det, så bør du aldri kjøpe noe som helst...bortsett fra aksjer (av og til), og eiendom

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er utrolig synd, siden bildet på plasma og lcd er helt ræva. Skjønner ikke hvordan man orker å sitte å se på tv med slike apparater...

CRT derimot er jo fantastisk bra i forhold.
    Nå synes jeg du var litt VEL bombastisk, akto

Jeg har selv lenge vært skeptisk til flatskjermene etter å ha sett hva de har å tilby rundt omkring i butikkene når det gjelder bildekvalitet. Etter å ha fått en lavoppløst 42-tommers plasma i hus (som er best egnet til dagens kilder) ble jeg veldig positivt overrasket over hva man kan få til etter litt grundig kalibrering og innstilling på apparatet. CRT er ikke lenger så fantastisk mye bedre, faktisk er gode plasmaskjermer like gode, og også bedre enn CRT på noen områder.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma begynner omsider å bli bra, men jeg holder en knapp på CRT i form av min Panasonic TX-32PD30!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Alex. En god plasma er minst like god som en vanlig tv. Bare tull at vanlig tv er så mye bedre fortsatt.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Enig med Alex. En god plasma er minst like god som en vanlig tv. Bare tull at vanlig tv er så mye bedre fortsatt.
    Det har vel også litt å gjøre med hva man ser på plasma/LCD. Min erfaring er at dersom kildematerialet ikke er noe særlig, f.eks analog kabel-tv blir dårlig bilde mer tydelig enn på en crt. Det er jo sef pga skjermoppløsningen, spesielt lcd blir jo helt horribelt. Men har man skikkelig digitale innsignal, dekoder, parabol, dvd osv synes jeg at flatskjermer er gode nok. Desverre må man litt opp i pris foreløpig, men de synker jo stadig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay da Litt vel bombastisk. Bare husk at dette kommer fra en som kun har analog kabeltv

Jeg har sett HD på en HD-plasmaskjerm en gang i sverige. Det så faktisk bra ut. I 37". Nesten like bra som HD på min TW-600 på 90" skjerm

Når det er sagt, så skal nok vi ha oss en plasma etterhvert vi også, men ikke før vår 29" Sony tar kvelden :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår meg ikke på dere... Nå har jeg en digital parabolmottaker, og en samsung 32" LCD. Bildet her er da faktisk vesentlig bedre enn på min forrige 28" Philips widescreen tv. Denne kostet ca 6k. Som noen andre også mener, så synes jeg flattv`er har meget bra bilde. Jeg kunne ikke tenkt meg en crt igjen..!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    CRT er ikke lenger så fantastisk mye bedre, faktisk er gode plasmaskjermer like gode, og også bedre enn CRT på noen områder.
    Og vi nevner i fleng...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å få tak i en CRT på 43"
    Er veldig fornøyd med plasma'en min, og på hdtv signaler knuser den crt.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •