Når forsvinner CRT helt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 112
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om man kjører CRT enda og ikke har anskaffet seg en LCD eller plasma er det klart at man ikke synes "flatt" er bra nok. Men med de beste mottakerforhold og "flatt" på veggen kan CRT se langt etter å leve lenge. Er man "freak" eier man ikke en CRT lengre. Da har man " flatt " eller projector....
    Acto du MÅ få av deg ølbrillene :-) hehehe

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker fra at års tid til bake da jeg var på demokveld på HFK Tr.heim, der kjørte de demo på en av de toppmoddellene de hadd den gang. Husker blandt annet at Robbie Williams ble smurt utover hele skjermen når han bevegde seg, ikke holdbart. Jeg husker detsverre ikke hvilken skjerm dette var, det eneste jeg kankoluderte med var et dette var det bare å glemme. Ok, teknologien ha kommet langt siden den gang, og som jeg har nevnt tidligere er jeg godt fornøyd med det jeg har sett på Pioneers 43" sak. Men hallo, det er kjipt at man må betale godt over 30k for å bli fornøyd med bildet... Og fakta er jo at det bildet suger på vanlig analogsending. Så, hvor mye ser jeg egentig på film..?? :?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s13
    Prøv å få tak i en CRT på 43"
    Flatskjermer som henges på veggen kommer lengere bort fra seeren så skjermen må jo være større. En 32" CRT på 3 merers avstand eller en 43" plasma på 4 meters avstand blir hipp som happ.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Og vi nevner i fleng...?
    Jeg har en LG 42-PX4RV som jeg er meget fornøyd meg ihvertfall. Den er lavoppløst, og har meget godt sortnivå, kontrast, skarphet og fargegjengivelse, og på disse områdene står den ikke tilbake for min B&O CRT. På analoge TV-signaler ser den litt dårligere ut, men det er signalene sin feil, dessuten er jo plasmaen mye større. På DVD blir CRT'en totalt feid av banen, på alle parametre.

Forøvrig så har jo CRT generelt noen ulemper som plasmaskjermene ikke har, når det kommer til bildets geometri, etterslep ved panoreringer, magnetisme og flimring. Uansett er vel størrelsen det største ankepunktet mot CRT. Jeg er i ferd med å synes at 42" blir for lite på 2,5 meters avstand!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatskjermer som henges på veggen kommer lengere bort fra seeren så skjermen må jo være større. En 32" CRT på 3 merers avstand eller en 43" plasma på 4 meters avstand blir hipp som happ.
    Hvorfor skal man sette seg lenger unna fordi man får en større skjerm? Da faller jo hele vitsen med større skjerm bort. Og en 32" CRT er langt ifra det samme som en 43" plasma på 4 meters avstand! Det er reelt 15 tommers differanse, og en meter fra eller til er ikke nok til å kompensere for forskjellen i størrelse..

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Okay da Litt vel bombastisk. Bare husk at dette kommer fra en som kun har analog kabeltv

Jeg har sett HD på en HD-plasmaskjerm en gang i sverige. Det så faktisk bra ut. I 37". Nesten like bra som HD på min TW-600 på 90" skjerm

Når det er sagt, så skal nok vi ha oss en plasma etterhvert vi også, men ikke før vår 29" Sony tar kvelden :-D
    Synes ikke du er bombastisk i det hele tatt. Valgte Sagem bakprojeksjon
    (HD-D50) etter å ha sett div plasmaskjermer. Jo mer kompisene mine har betalt for skjermen, jo blindere har de blitt. Sagemens bilde er klart mye bedre enn naboens pa50 som jeg (dessverre) har sett mye på. Det synes nok naboen også, basert på hans ansiktsfarge og surmuling etter første prøvetitt :-D Min subjektive oppfatning er at denne skjermen gruser alt av plasma, og gir et tilfredstillende bilde på alle signalkilder. Plasma har nok bedre innsynsvinkel, med det er for meg uvesentlig. Så får jeg heller leve med at den er 40 cm dyp.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Er man "freak" eier man ikke en CRT lengre. Da har man "flatt" (...)
    Da er jeg fantastisk glad for at jeg ikke er en freak, men heller en som foretrekker kvalitet :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og vi nevner i fleng...?
    størrelse og vekt, plasseringsvennlighet, WAF, størrelse og vekt, mulighet for å henge på veggen, størrelse og vekt, mulighet for hd-tv (vet at dette også finnes på enkelte crt, men det er langt fra en optimal løsning), størrelse og vekt, smothere å koble til pc når du har vga inngang og ikke minst...størrelse og vekt

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vekt?? er det ikke noe tak i deg veggiss..?? :-p

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Okay da Litt vel bombastisk.
    Tror ikke du trenger å beklage deg Akto. Det må jo finnes folk som har kjøpt stor flatskjerm som også opplever at en god og relativt ny (eller gammel for den saks skyld) CRT i mange tilfeller gir bedre bilder.
    Poenget er vel at det spiller mindre rolle for dem som prioriterer mote, WAF, lett vekt, plasseringsvennlighet og andre egenskaper som flatskjermene representerer, at en god CRT ofte vil gi et bedre bilde.

På samme måte vil vel en kjøper av en god CRT se bort fra dagens teknologiske mote, den overprioriterte WAF'en, behovet for lett vekt og det faktum at en crt krever litt gulv. Dette til fordel for et bedre bilde.

Synes det er artig og interessant at folk prioriterer ulikt. Jeg, for min del, håper å kunne fokusere på kvalitet uansett valg av fremtidig bildefremviser.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvordan man vrir og vender på at blir plasma det beste kompromisset mellom størrelse og kvalitet. CRT er jo rett og slett for lite til å se film på!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Uansett hvordan man vrir og vender på at blir plasma det beste kompromisset mellom størrelse og kvalitet. CRT er jo rett og slett for lite til å se film på!
    Det sier nok de som er vant til film på PJ óg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRT + Projektor, det beste av begge verdener.

Jeg har fremdeles til gode å se en flatskjerm, som er mulig å kjøpe idag, som jeg ikke ville sett som en nedgradering fra min gamle CRT. Med stadig produktutvikling kommer det nok komme engang, men vi er enda ikke der.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har fremdeles til gode å se en flatskjerm, som er mulig å kjøpe idag, som jeg ikke ville sett som en nedgradering fra min gamle CRT. Med stadig produktutvikling kommer det nok komme engang, men vi er enda ikke der.
    Det er bare å ta en tur hit det, så skal du få se. Jeg vil påstå at min relativt nye B&O MX 28" ikke kan hamle opp med plasmaen på filmvisning, og jeg ser da bort ifra størrelsen og tenker kun på bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For et - to år siden kunne jeg være enig i den påstanden. Da var etterslep, myldring og ikke minst sortnivå et problem på selv de beste plasmaene. Nå derimot mener jeg de beste plasmaene gir de beste CRTene en god match på flere punkter. Spesielt med godt signal kommer plasma til sin rett.
    Nå er CRT's største problem faktisk størrelse! Plasmaen krymper etter en stund på veggen. Har man ei stue med litt plass er 50" ihvertfall ikke noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    vekt?? er det ikke noe tak i deg veggiss..?? :-p
    hehe...man blir ganske fort lei av å lempe 32" crt tver inn i bilene til folk. er glad vi bare har 4 modeller igjen der jeg jobber, for ett år siden hadde vi +-25 stk ellerno.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Nå derimot mener jeg de beste plasmaene gir de beste CRTene en god match på flere punkter.
    Joda, Pioneer 6-serien og Panasonic 50/500-seriene begynner å nærme seg på flere parametre, men til mange ganger prisen for billedrør forventer jeg noe som er minst like godt. Vi får se når neste generasjon kommer. I mellomtiden har jeg utmerket bilde og ingen hast. :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Pioneer 6-serien og Panasonic 50/500-seriene begynner å nærme seg på flere parametre, men til mange ganger prisen for billedrør forventer jeg noe som er minst like godt. Vi får se når neste generasjon kommer. I mellomtiden har jeg utmerket bilde og ingen hast. :-)
    Hvilken pris? At prisen på en 42" er höyere enn på en 28-32" er da rett og rimelig. Og at prisen er höyere på en 42" som er såpass plassbesparende kontra en stor kasse/boks som tar 50 cm gulv/hylleplass og allikevel kun har 28-32" bilde er også rett og rimelig.

Min Panasonic 42PA30 matcher i hvert fall hvilken som helst CRT-TV, mener nå jeg. Har et helt fantastisk TV-bilde fra marknettet her i Stockholm, og enda bedre fra DVD. At CRT er bedre er rett og slett pölsevev.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRT er nok rimelig død innen 2006 er over. Men helt død kan ta lang tid, tenk på 14-21", er mange som vil ha rimelig på barnerom, campingvogn osv osv. Men tror nok CRT over 21" er så godt som dødt innen 2006. Prisene er jo allerede godt dumpet, betaler jo samme for en god LCD nå opp til 32" som for en god CRT på samme tid to år tilbake.

Når HDTV kommer i gang tror jeg det kommer til å eksplodere for Flat-tv... "Mark my words"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skjerm med NTSC-oppløsning og lav kontrast bedre enn min TV? Neppe! Men jeg tror ikke vi kommer til å bli enige i denne tråden. Hovedsaken er at både du og jeg er fornøyde med det vi har for øyeblikket.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •