Transport av Plasma / LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Transport av Plasma / LCD

Heisann.

Jobber på ett lager for elektrovarer i Bergen, og overleverer da en del Plasma og LCD-skjermer ut til kunder. Mange kunder sliter med å transportere dette i vanlige personbiler( forståelig nok ) og har i denne sammenheng tenk å lage ett lite skriv til kunder. informativt, når de kommer for og hente sin nye tv.

Kan dere hjelpe meg, hva er "reglene" for transport av disse to type tv´er?
    Det jeg vet til nå, er at plasma ikke skal ligge under transport, samme gjelder LCD med glass-front.

Trenger flest mulig tips, kom gjerne med din erfaring om hvordan du hentet din skjerm...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja...de kan godt ligge, så lenge kundene kjører forsiktig. ellers er det sunn fornuft som gjelder

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

transport

For at DU skal være trygg på din side, gjør som leverandørene sier, skal det transporteres STÅENDE så skal det nettopp gjøre det..

Dette er det du sier til kundene, hva de velger å gjøre får være opp til dem..
    Man kan gjerne informere om sunn fornuft, men DU skal følge det leverandørene sier.. For da kan ingen komme å si at det er din skyld om noe går galt..

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unzane
    Kan dere hjelpe meg, hva er "reglene" for transport av disse to type tv´er?
    Det jeg vet til nå, er at plasma ikke skal ligge under transport, samme gjelder LCD med glass-front.
    Grunnen til at dem må stå oppreist under transporten er atte panelene kan bli ødelagt i liggende tillstand. En kolega måtte bytte flatskjermen (husker ikke om den var plasma eller LCD) sin 2 ganger fordi når dem hadde kommet på døren med budbil så var panelene istykker(svart bilde) 3 gangen så ble det oppdaget atte panelene hadde blitt ødelagt fordi dem hadde ligget horisontalt under transporten, så det er VELDIG VIKTIG

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På så store paneler som man normal selger nå til dags, blir det jo et ganske signifikant press på panelet dersom det legges ned, så har lite problemer med å se for meg at det er usunt. Dersom folk har råd til å handle tv til 20 laken eller mer, ville jeg absolutt overtale dem til at de har råd til å betale for skikkelig frakt også, isteden for å risikere ødelagt tv og penger ut ruta.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er utrolig spør du meg hvor gniten folk plutselig blir når skjermen skal hjem..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Grunnen til at dem må stå oppreist under transporten er atte panelene kan bli ødelagt i liggende tillstand. En kolega måtte bytte flatskjermen (husker ikke om den var plasma eller LCD) sin 2 ganger fordi når dem hadde kommet på døren med budbil så var panelene istykker(svart bilde) 3 gangen så ble det oppdaget atte panelene hadde blitt ødelagt fordi dem hadde ligget horisontalt under transporten, så det er VELDIG VIKTIG
    det eneste som kan skje når du legger ned en plasma er at skjermen sprekker, da får du en fin rose på den dette kan skje da skjermen er mye mer utsatt for slag osv når det ligger flatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unzane
    Er utrolig spør du meg hvor gniten folk plutselig blir når skjermen skal hjem..
    jepp...kjøper en tv til 25k, får så og ta den ut av esken og sette den i baksetet på vei hjem fordi man ikke vil bruke 350 spenn på å få fraktet den. nordmenn i et nøtteskall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm.. Folk kommer i fete Bmw´s, med helskinn, og vi drar harde plast-foten innover setene.. Alt for kundene! For ikke å snakke om folk som skal ha 32" Samsung, LE32R41BX i bilen.. Den går akkurat stående i baksetet på de fleste biler, men da har man listene på døren hengende ned etterpå.. Og snakker fremdeles BMW og Merce :S

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli resultatet hvis skjermen ikke fraktes riktig.
    Bildet under er en skjerm jeg fikk levert for et par år siden.
    Fikk heldigvis ny....

Roger S.
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg en Pioneer 43", og det er null problemer med å få den inn stående i baksetet på min Audi A4 - men da må den først tas ut av innpakningen.

Så litt styr er det om du skal hente selv, men intet stort problem om du bare bruker hodet - ikke minst når det så gjelder å sikre skjermen i baksetet i tilfelle en litt hard brems.... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YZF
    Selv har jeg en Pioneer 43", og det er null problemer med å få den inn stående i baksetet på min Audi A4 - men da må den først tas ut av innpakningen.

Så litt styr er det om du skal hente selv, men intet stort problem om du bare bruker hodet - ikke minst når det så gjelder å sikre skjermen i baksetet i tilfelle en litt hard brems.... :?
    PDP436? Den er jo faktisk den eneste skjermen som er grei å levere ut til kunder.. Esken er jo faktisk så lav at den går inn i en litt romslig stasjonsvogn. Men prøv deg på en Hitachi eller Samsung du, så skal du få svette litt.

Ikke minst 32LD7200.. Esken på den søte lille 32" er jo like stor som en hvilkensomhelst 42" !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Råder alltid mine kunder til å kjøre forsiktig hvis skjermen MÅ ligge! Hvis det blir opprettholdt skal det ikke være noe problem. Kun viktig å legge eske med skjermsiden opp. Fordelen min er at jeg kun selger TV'er med topp kvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZUMO
    Fordelen min er at jeg kun selger TV'er med topp kvalitet
    Topp kvalitet eller ikke, det har ikke akkurat så mye å si for om en tv lett sprekker/knuser/blir skadet på andre måter..

Jobber hen da? Og hva er "topp kvalitet"?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •