Hjelp! Sony PFM - V2V1E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Sony PFM - V2V1E

Heisann... Jeg har ikke peiling på tv, eller tv-systemer, så det skal sies med en gang. Jeg kjøpte meg "nytt" plasma tv her i høst, men grunnet flytting så har jeg ikke fått montert det før nå. Jeg kjøpte ett ca ett år gammelt 42" Sony PFM V2V1E ( som det heter da jeg avleser det i tv-menyen). Denne tv'en har ikke innebygd tuner. Jeg har en Scart-sync boks, og har montert ett sånn BKM Videokort eller hva det heter. Uten det kortet så har tv'n RGI inngang. Denne konverteres til Scart via Scartsync boksen. Etter jeg monterte kortet, har jeg fått komponent og s-video kontakter.
    Jeg får tv'n til å fungere mot PS2 og dvd-spilleren. Tv'n fungerer ikke fra videospilleren. Jeg trodde jeg kunne bruke videospilleren som kanalvelger mot tv'n.. men dette funker dårlig. Jeg har analog kabeltv fra UPC. Hvordan skal jeg få denne tv'n til å fungere mot kabelnettet? Eller hva må jeg kjøpe inn?¨

Mvh
    Oddgeir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å koble til videoen på flere kilder, scart composite og s-video. hvis dette ikke funker kan du kjøpe deg en ekstern tv-tuner, koster litt underkant av en tusenlapp.

virker som dette er en amerikansk modell, stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann... Takker for svar! Tv'n ble kjøpt i Oslo for litt over ett år siden. Videospilleren har bare koax og scart.. trodde at jeg eventuelt kunne lage meg en koax kabel med komponent og vanlig antenne støpsel i den andre enden??... Prøvde å bruke dvd spilleren som kanalvelger, men det fikk jeg ikke til.
    Hvis det ikke er verre for en ekstern tuner, så går jeg for det.. Har du noen produktlink? Hvilken overføring er best for bildekvaliteten?

Han jeg kjøpte tv'n av skrøt veldig av RGI og den scart sync'n.. Men dette sier meg lite Hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rgi og scart sync sier meg fint lite hvertfall. en ekstern tv tuner har jeg hvertfall sett i butikker rundt om kring, prøv din lokale elektroforretning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.. på videospilleren min har jeg bare scart og koaxial utgang (vanlig antennekontakt. Når jeg bruker scart utgangen på videospilleren, og kobler denne mot scart-sync'n min, får jeg ut rgi signal, som jeg kan bruke mot tv'n.. Men da finner ikke tv'n noe signal. Det jeg lurte på, var om det går ann å bruke en komponentkonnektor i den ene enden av koaxkabelen, og valig antennekontakt i den andre enden. Hvis det er samme signal som går over komponent og antennekontakter. Jeg prøvde å klippe av koaxkabelen ved tv'n, og holdt koax kabelen inn mot komponontinngangen mens den andre var i videospilleren.. Dette funket heller ikke..

Jeg tror siste utvei blir en ekstern tv-tuner.. Så de hadde en på komplett.no for ca 1500kr. Kanskje jeg tar meg en tur innom siba i kveld..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •