Samsung LE40R51 vs. LE40M61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40R51 vs. LE40M61

Er i ferd med å kjøpe flatskjerm og lider dessverre av en beslutningsvegring.
    Modellene jeg vurderer er Samsung sin LE40R51 opp mot LE40M61.
    Pris på HiFi-klubben for øyeblikket:
    LE40R51: 19.790
    LE40M61: 26.990

Så godtfolk - hvilket TV gir mest valuta for pengene?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et tema som har blitt diskutert en god del både her og på andre forumer i den siste tiden.
    I korte trekk. R serien har et design som man hater eller hater..Mega pc monitor spør du meg.

Det er et litt 'vassere' panel på M serien.
    m61 har bedre dynamisk kontrast, men den er det mange som ikke bruker, personlig synes jeg det blir litt mye mylder på skjermen. Sort blir litt sortere men man mister litt av detaljene i bildet generelt.

8ms kontra 10 eller 12 på r serien, husker ikke i farten. Sikkert ikke så viktig, har ikke sett antydninger til etterslep på noen av de nevnte anyway.

Men synes du designet på m serien er bedre en på r serien, og du føler at du ikke har brukt for mer dynamisk kontrast(som få jeg kjenner som har m61 bruker) og ikke vil bruke 6k ekstra er det vel r51 som duger, eller om du kommer over en le40 m51 til dugelig pris, men den har jeg bare sett på noen expert butikker til en dyrere pris en klubben tar for m61...

Søk litt på forumet og lykke til

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett 51 og den er skikkelig dårlig pga. blåstikket man får når man ikke sitter dønn i senter foran skjermen.

Hvordan er 61-modellen når det gjelder innsynsvinkel? Er den bedre enn 51?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har sett 51 og den er skikkelig dårlig pga. blåstikket man får når man ikke sitter dønn i senter foran skjermen.Hvordan er 61-modellen når det gjelder innsynsvinkel? Er den bedre enn 51?

Vel, det var en skikkelig dårlig setning.hehe. Ingen lcd er vel spart for det, men at du må sitte dønn i senter er feil. på min m61 er det ikke noe blåstikk ala LG i det hele tatt, det blit hvitt og blast men da står jeg nesten så jeg ser bak tv n.(har en liten filmsnutt av det ,men avi 8 mb)
    Synes ikke det var så borti natta på r51 heller ,de gangene vi var å så på den...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Vel, det var en skikkelig dårlig setning.hehe. Ingen lcd er vel spart for det, men at du må sitte dønn i senter er feil. på min m61 er det ikke noe blåstikk ala LG i det hele tatt, det blit hvitt og blast men da står jeg nesten så jeg ser bak tv n.(har en liten filmsnutt av det ,men avi 8 mb)
    Synes ikke det var så borti natta på r51 heller ,de gangene vi var å så på den...
    dårlig setning?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    dårlig setning?
    Æhhh , litt dårlig utfyllende da, 'skikkelig dårlig skjerm', tror ikke det, men la oss nå ikke krangle om det.. Mente ikke noe vondt med det...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No offence. Det er bare det at jeg har så forbannet lyst på en flatskjerm, men uansett hva jeg ser på så finner jeg noe feil. For 2 år siden ville jeg akseptert hva som helst, men etter å ha trålet forumet her siden sommeren 2003 så er jeg blitt et ordetlig petimeter til bildekvalitet.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, vi holdt nesten på å kjøpe kasse tv i våres, verstingen til philips m p pluss 2 og heilo suppa, svær som et beist 70 kilo og det hele. Glad det kokte bort nå som jeg sitter med 40m61 og ikke får gjort en verdens ting annet enn å se filmer og konsert dvd'r, hehe..Men selvsagt, selv med den er det noen pirketing, men sånn er det alltid...

S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, vi holdt nesten på å kjøpe kasse tv i våres, verstingen til philips m p pluss 2 og heilo suppa, svær som et beist 70 kilo og det hele. Glad det kokte bort nå som jeg sitter med 40m61 og ikke får gjort en verdens ting annet enn å se filmer og konsert dvd'r, hehe..Men selvsagt, selv med den er det noen pirketing, men sånn er det alltid...

S
    Sett en del som er frustrert over hoppingen i bildeformatet fra 16:9 og zoom osv. på M61, forstått det slik at modellen ikke klarer å finne det riktige formatet til enhver tid, uten at man må gå inn og justere inn den riktige funksjonen selv manuelt. Eks. forskjellige bildeformater i reklamer og feil bildeformat når man er tilbake i tv-sendinga som må justeres "rett" manuelt...litt uklart hva jeg mener kanskje, men håper du forstår.

Har du opplevd noe av dette? jfr. du nevner pirketing.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja min spretter og hopper litt i reklame og noen ganger midt i programmer også, har den på autobredde, men jeg har bare vanlig veggantenne ennå, så kanskje det er det det ligger. Det eneste som er litt rart er at filmer på krinken 1 og 2 blir utrolig smale, der må jeg bruke zoom for å få det 'normalt'

S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er iallefall utrolig bra fornøyd med min 40m61. Leser du for mye i forum finner du ut at ingenting er perfekt, men jeg har aldri vært mer fornøyd enn med denne investeringen. Fin makker med denon 1920 DVD spiller og fantastisk til XBOX360. Det er en grunn til at den vant EISA prisen og ble brukt av Microsoft til å demonstrere X360 i HDTV format.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja min spretter og hopper litt i reklame og noen ganger midt i programmer også, har den på autobredde, men jeg har bare vanlig veggantenne ennå, så kanskje det er det det ligger. Det eneste som er litt rart er at filmer på krinken 1 og 2 blir utrolig smale, der må jeg bruke zoom for å få det 'normalt'

S
    En eier av M61 på et annet annet forum som opplevde at M61 automatisk justerte seg selv imellom formatene 4:3 og 16:9 på tv-sendinger,men da kun på analogt signal. Måtte "hjelpe" tv`n med å justere til rett format på digital signal(parabol). Hvilken signalkilde har du inn på samsungen?

En ting til forresten, hvordan er den på fotballsendinger? Etterslep osv. Om du har erfart d da.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    En eier av M61 på et annet annet forum som opplevde at M61 automatisk justerte seg selv imellom formatene 4:3 og 16:9 på tv-sendinger,men da kun på analogt signal. Måtte "hjelpe" tv`n med å justere til rett format på digital signal(parabol). Hvilken signalkilde har du inn på samsungen?
    hm, så merkelig. pleier det ikke være omvendt normalt sett?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    hm, så merkelig. pleier det ikke være omvendt normalt sett?
    Godt mulig det, ikke så godt kjent med "problemet". Blitt litt pirret og lysten på å sjekke ut denne samsungen igjen...men vet ikke om jeg gidder å styre med formatene på en tv til 27 k.
    Men som det ble sagt tidligere i tråden, leser man for mye så er det jo noe man ikke liker på alle skjermene ;-)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ting til forresten, hvordan er den på fotballsendinger? Etterslep osv. Om du har erfart d da.
    Jeg har bare en vanlig antenne ute på veggen, god gammel sak, hehe. Men det funker enn så lenge, har jo planer om å kjøpe parabol så jeg håper ikke det gjør at jeg må 'hjelpe' kassa med rett format.
    Fotball er det lite av her i gården, men det lille jeg har sett er bra med tanke på etterslep, selv med veggantenne så jeg ingenting. Ikke merket noe i film forøvrig eller i vanlige tv programmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har LE40M61B

blåstikk eksisterer ikke på denne skjermen.
    Etterslep har jeg ikke kunnet se så langt.

Står den på Autobredde så vil den hoppe litt dette er normalt
    Når det switsjer mellom ekte 16/9 og et strukket 4/3 signal

Setter man den på 4/3 format, så skifter den autamatisk til 16/9 når sendingen er 16/9 format.

Men er det en 4/3 sending med svart over og under bildet vil det være svart rundt hele bildet, bildet vil vises som et lite 16/9 bilde, Samsungen vil ikke blåse bildet opp på hele skjermen automatisk.

Dette må man gjøre manuelt.

Signal kilede er Force 536s

Switsher den ikke rigtig ved bruk av satellitt så kan det være satellittmottakeren som er innstilt feil.

le40m51b 3,2 milliarder farger Dynamisk kontrast 3000:1 Betraktningsvinkel 170/170 grader

le40m61b 6,4 milliarder farger Dynamisk kontrast 5000:1 Betraktningsvinkel 178/178 grader

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    Jeg har LE40M61B

blåstikk eksisterer ikke på denne skjermen.
    Etterslep har jeg ikke kunnet se så langt.

Står den på Autobredde så vil den hoppe litt dette er normalt
    Når det switsjer mellom ekte 16/9 og et strukket 4/3 signal

Setter man den på 4/3 format, så skifter den autamatisk til 16/9 når sendingen er 16/9 format.

Men er det en 4/3 sending med svart over og under bildet vil det være svart rundt hele bildet, bildet vil vises som et lite 16/9 bilde, Samsungen vil ikke blåse bildet opp på hele skjermen automatisk.

Dette må man gjøre manuelt.

Signal kilede er Force 536s

Switsher den ikke rigtig ved bruk av satellitt så kan det være satellittmottakeren som er innstilt feil.

le40m51b 3,2 milliarder farger Dynamisk kontrast 3000:1 Betraktningsvinkel 170/170 grader

le40m61b 6,4 milliarder farger Dynamisk kontrast 5000:1 Betraktningsvinkel 178/178 grader
    Reservert en M61B 40" idag, så dette høres jo bra ut!
    Hvor mange format innstillinger har modellen?
    Bruker å være en format innstilling på 16:9 skjermer, både lcd, plasma og crt som fikser de vanlige sendingene 4:3 sendingene til et mest mulig "riktig" bilde på widescreen modellene.
    Antar at både strukket 4/3 og 4/3 format fyller hele skjermen? Og at man får et tilnærmet normalt bilde med disse formatene, selv om det er skjært lite både i høyde og bredde?

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.cdrinfo.com/Sections/News...x?NewsId=15994
    ________
    Samsung elevates HDTV luxury and affordability to the next level with its new 52 and 52 series LCD TVs. These sets are available in 40", 32" and 26" screen sizes and offer improved image quality from its predecessors. The models will be available in March and April at MSRPs ranging from $1,699 to $3,299.

In addition, Samsung introduces its 92 Series LCD HDTVs, which utilize 7th Generation LCD panels. Available in 46", 40" and 32" screen sizes, the new models will be available in April 2006 at prices ranging from $2,299 to $4,499 MSRP.
    _____

Lurer på hvor lang tidsforsinkelse før vi får se disse i Norge?

http://press-releases.techwhack.com/...d-7g-lcd-line/

Og hvilken dollar-faktor blir det?

Har generelt inntrykk av at det som selges i Norge ofte er "forrige generasjon" sammenlignet med større markeder.

13 bit farger istedenfor 10 bits og høyere kontrast etc...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne vist hvor bred M61 er, inkludert panelet. Ser det er oppgitte mål på websidene der den selges, men usikker på om det er inkludert panelet...

Har montert front høyttalere på veggen, imellom der jeg tenker å plassere herligheten. Er ca 1 meter imellom høyttalerne nå, kanskje nok til å slippe å skru dem ned og flytte dem ytterligere ut og derav slippe unødvendige hull i veggen.

Noen som vet?

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne vist hvor bred M61 er, inkludert panelet. Ser det er oppgitte mål på websidene der den selges, men usikker på om det er inkludert panelet...

Har montert front høyttalere på veggen, imellom der jeg tenker å plassere herligheten. Er ca 1 meter imellom høyttalerne nå, kanskje nok til å slippe å skru dem ned og flytte dem ytterligere ut og derav slippe unødvendige hull i veggen.

Noen som vet?
    tror det er inkl kantene rundt ja. men uansett, ville anbefalt deg å flytte fronthøyttalerne lengre fra hverandre. optimal avstand er jo en likesida trekant mellom deg og høyttalere. så med mindre du sitter en meter fra tv'n så blir det litt trangt kan man si..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •