Samsung LE40R51 vs. LE40M61 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Skulle gjerne vist hvor bred M61 er, inkludert panelet. Ser det er oppgitte mål på websidene der den selges, men usikker på om det er inkludert panelet...

Har montert front høyttalere på veggen, imellom der jeg tenker å plassere herligheten. Er ca 1 meter imellom høyttalerne nå, kanskje nok til å slippe å skru dem ned og flytte dem ytterligere ut og derav slippe unødvendige hull i veggen.

Noen som vet?
    100,2 cm nøyaktig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er flere som irritererer på ulike forum over DNI(samsung sin bildeforbereding). Forstårr det slik at den er konstant aktiv under tv-sendinger og kontinuerlig skifter på skarphet o.l på tv-bildet.
    Blitt spurt av flere brukere av forumet om DNI går an å deaktivere, men ikke sett at noen har fått noe klart svar på dette...
    Så til eiere av Samsung, kan man deaktivere DNI?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er flere som irritererer på ulike forum over DNI(samsung sin bildeforbereding). Forstårr det slik at den er konstant aktiv under tv-sendinger og kontinuerlig skifter på skarphet o.l på tv-bildet.
    Blitt spurt av flere brukere av forumet om DNI går an å deaktivere, men ikke sett at noen har fått noe klart svar på dette...
    Så til eiere av Samsung, kan man deaktivere DNI?
    Nei, du kan ikke skru av dni forbedringen på disse apparatene. En kamerat har en samsung plasma som er noen år gammel, han har mulighet for å skru av den funksjonen.
    Kan ikke si at den irritert i det hele tatt. Det som du sier at den hele tiden prøver å korrigere bildet kan jeg ikke si å ha sett, og tro meg jeg har sett....
    Det du kan slå av og på er bilde forbedringen ved vanlige tv signal, den driver og jobber
    hele tiden for at tv bildet skal bli bra, men den gjør en god jobb og jeg legger nesten ikke merke til den, kun på dårlige dager, siden jeg bare har en gammel vegg antenne som ikke er retferdig for denne tv’n.

Det som du nevner høres ut som når Dynamisk Kontrast er slått på. Da er det ved bilde skift, ikke ved panorering osv, men ved bilde skift et 'nanosekund' som den korrigerer bildet for å få til sort nivået, det kan oppfattes som et liten justering av bildet. Og har du en film med masse bilde skifting som det er en del av vanligvis, så kan du legge merke til det. Ett eksempel er om bildet klipper mellom to som snakker f. eks og den ene står mot en mørk vegg og den andre mot en lys. Tipper det er litt som regnbue effekt som noen ser veldig godt mens andre ikke aner hva det er.

Jeg har justert tv-en min med DVE med dynamisk kontrast av og lys sensor på.
    Synes det sortnivået jeg oppnår ved filmbelysning i stua(og at sensoren justerer bildet etter det) er bedre enn med lys s av og d kontrast på.
    Men det er smak og behag. Jeg forer signalet med Komponent, men lånte med meg denon og marantz i helgen(se dvd spiller tråden) med hdmi. Og foret med det kunne jeg kjøre med d contrast på og lys sensoren av..

Pheww langt svar, håper du ble litt klokere..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Nei, du kan ikke skru av dni forbedringen på disse apparatene. En kamerat har en samsung plasma som er noen år gammel, han har mulighet for å skru av den funksjonen.
    Kan ikke si at den irritert i det hele tatt. Det som du sier at den hele tiden prøver å korrigere bildet kan jeg ikke si å ha sett, og tro meg jeg har sett....
    Det du kan slå av og på er bilde forbedringen ved vanlige tv signal, den driver og jobber
    hele tiden for at tv bildet skal bli bra, men den gjør en god jobb og jeg legger nesten ikke merke til den, kun på dårlige dager, siden jeg bare har en gammel vegg antenne som ikke er retferdig for denne tv’n.

Det som du nevner høres ut som når Dynamisk Kontrast er slått på. Da er det ved bilde skift, ikke ved panorering osv, men ved bilde skift et 'nanosekund' som den korrigerer bildet for å få til sort nivået, det kan oppfattes som et liten justering av bildet. Og har du en film med masse bilde skifting som det er en del av vanligvis, så kan du legge merke til det. Ett eksempel er om bildet klipper mellom to som snakker f. eks og den ene står mot en mørk vegg og den andre mot en lys. Tipper det er litt som regnbue effekt som noen ser veldig godt mens andre ikke aner hva det er.

Jeg har justert tv-en min med DVE med dynamisk kontrast av og lys sensor på.
    Synes det sortnivået jeg oppnår ved filmbelysning i stua(og at sensoren justerer bildet etter det) er bedre enn med lys s av og d kontrast på.
    Men det er smak og behag. Jeg forer signalet med Komponent, men lånte med meg denon og marantz i helgen(se dvd spiller tråden) med hdmi. Og foret med det kunne jeg kjøre med d contrast på og lys sensoren av..

Pheww langt svar, håper du ble litt klokere..
    Takker for informativt og godt svar som ikke gjør meg mindre lysten på M61 :-) Dette hørtes betryggende ut. Var DNI funksjonen jeg stilte spm. ved, men det kan jo være at det var den dynamiske kontrasten andre refererte til, som man som du sier kan deaktivere.

Inne på lager på min butikk idag faktisk, redd jeg feiger ut og venter litt til.Håper på litt prisnedgang fortsatt...

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informativt og godt svar som ikke gjør meg mindre lysten på M61 :-) Dette hørtes betryggende ut. Var DNI funksjonen jeg stilte spm. ved, men det kan jo være at det var den dynamiske kontrasten andre refererte til, som man som du sier kan deaktivere.

Inne på lager på min butikk idag faktisk, redd jeg feiger ut og venter litt til.Håper på litt prisnedgang fortsatt...

Vel., la med friste med noen bilder til:

http://avforum.no/forum/tv-apparater/28696-samsung-m4061-hus.html

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4963

http://www.avforums.com/forums/showt...266891&page=57

http://www.avforums.com/forums/showt...266891&page=53

post 793/794

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Hadde vel på forhånd sett bildene og lest de fleste av trådene du referer til faktisk, vært til god hjelp når jeg nå endelig har landet på M61 :grin:

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning så har nå både R51 og M61 8 sekunders responstid. Tror de første panelene til R51 hadde høyere responstid, men de har blitt byttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En eier av M61 på et annet annet forum som opplevde at M61 automatisk justerte seg selv imellom formatene 4:3 og 16:9 på tv-sendinger,men da kun på analogt signal. Måtte "hjelpe" tv`n med å justere til rett format på digital signal(parabol). Hvilken signalkilde har du inn på samsungen?

En ting til forresten, hvordan er den på fotballsendinger? Etterslep osv. Om du har erfart d da.
    Har problemer med å forstå justering av bildeformatet. Mange TV-serier på NRK og TV2 + noen av NRKs egenproduserte programmer får svart stipe oppe og nede. Så på Store studio på NRK i går - svart stripe oppe og nede når jeg velger autobredde. Valgte 4:3, da var stripene oppe og nede omtrent like store som for autobredde, men i tillegg ble det tilsvarende striper på sidene. Velger jeg zoom, så blir bildet altfor stort for skjermen. Blir ikke klok på dette. Samme gjelder som sagt mange TV-serier. Så en film på NRK2 som bare ble en smal stripe på skjermen (sikkert 2.35:1), men da ble bildet passe når jeg valgte zoom. Jeg forstår ikke at sendinger som er laget i 16:9 får svart stripe oppe og nede på en 16:9-skjerm... For jeg antar at f.eks. Store studio ihvertfall ikke er laget i 2.35:1-format.

Har analoge signaler fra UPC.

Ellers er jeg storfornøyd med TV-en. Også når det gjelder fotballsendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sendes fremdeles bare 4:3 over det analoge nettet (ihvertfall som jeg har erfart), så en 16:9 sending VIL få striper øverst og nederst.

Zoom fyller skjermen helt nøyaktig og den blir ikke for stor. Problemet er at tvkanalene legger tekst og logo "utenfor" 16:9 ramma (da sendingen er 4:3) og dermed vil dette bli kuttet av Zoom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preditor
    Velger jeg zoom, så blir bildet altfor stort for skjermen. Blir ikke klok på dette.
    Du kan jo justere på zoomen med piltastene. Når du har valgt Zoom-visning, trykker du høyre piltast. Med opp- og nedtasten justerer du så hvor øvre kant av bildet skal være uten å tenke på hvor nedre kant er. Så trykker du deg enda et hakk til høyre, og justerer nedre bildekant. Blir så bra så, selv om det er litt arbeid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ikke klart å finne ut, så takker for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette formatproblemet virker veldig tungvint i praksis. Jeg har en 32" Philips med autoformat. Mine foreldre har Panasonic PV500. På begge disse TV'ne fungerer autoformat 100%. TV'n sjekker først om det er styresignal for 9:16, er det det skifter den. Oppdager den ikke styresignal analyseres bildet for å se om det er noen sorte felt. Disse zoomes automatisk bort. Hvis det er tekst zoomes denne ikke bort, men kun det sorte på toppen blir borte. Philips er litt raskere til å skifte enn Panasonic.

Er det noen som vet hvordan dette er på forskjellige andre TV'er. Jeg tror ikke jeg tørr å kjøpe annet enn Panasonic og Philips pga dette. Formatet endres jo ofte flere ganger hver time så dette er etter min mening viktig.

Jeg vurdererer Pioneer og LG, men er usikker på autoformat på disse, i følge bruksanvisningene ser det ikke ut til at de analyserer bildet hvis styresignalet mangler. Jeg hadde en gang lyst på Samsung også, men etter å ha prøvd TV'n i praksis synes jeg formatinnstillingen var håpløs, særlig på digitale signaler fra TVNorge (resultatet var sort felt rundt hele bildet på enkelte sendinger, dette klarte vi ikke å zomme bort uansett). Kilde: UPC.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg en M61 til god pris :grin:

Hvordan er det å komme til component utgangene bak på tvn når den er hengt opp med veggfeste? For å få optimalt bilde med bruk av xbox360 og dvd via komponent er jeg avhengig av å kunne skifte mellom de to signalkildene relativt ofte bak på tvn. Blir det mye prakk?

Noen som har den på vegg som har erfaring med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det hann eller hunn på VGA utgangen på M61?

Standard med hunn på skjermkortene vel..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mornings
    VGA Hunn er det bakpå TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Mornings
    VGA Hunn er det bakpå TVen.
    Thanks! Komplett.no neste

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett M61 mot både M51 og R41 som er samme som R51 igår. Det som slo meg var sortnivået. Fyyy flate så bra sortnivå på M61. Det alene gjorde at jeg forelska meg Dobbelt så mange farger i behandlinga er heller ikke verst, men det jeg la mest merke til som sagt var det sorte. Prøvde alt av innstillinger. Fremdeles var M61 best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Fikk sett M61 mot både M51 og R41 som er samme som R51 igår. Det som slo meg var sortnivået. Fyyy flate så bra sortnivå på M61. Det alene gjorde at jeg forelska meg Dobbelt så mange farger i behandlinga er heller ikke verst, men det jeg la mest merke til som sagt var det sorte. Prøvde alt av innstillinger. Fremdeles var M61 best.
    Gjør det den verdt de ekstra 5-7000 kr synes du??så mye bedre?har ikke fått sett R51 og M61 ved siden av hverandre...

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurte, er 40m61 til dags dato den beste LCD TV'en en kan få tak i?

Er på jakt etter ny flat TV, men vil gjerne ha det beste på markedet akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne vist hvor bred M61 er, inkludert panelet. Ser det er oppgitte mål på websidene der den selges, men usikker på om det er inkludert panelet...

Har montert front høyttalere på veggen, imellom der jeg tenker å plassere herligheten. Er ca 1 meter imellom høyttalerne nå, kanskje nok til å slippe å skru dem ned og flytte dem ytterligere ut og derav slippe unødvendige hull i veggen.

Noen som vet?
    det som er oppgitt stemmer, jeg hadde 102 og gå på, så fungerte bra for meg

Ellers vil jeg si at dette er en bra skjerm, innsynsvinkel er det beste jeg har sett på lcd-tv ever.
    Ang bildekvalitet, så har jeg ikke testet nok til å vite hvor denne er, men burde vel dekke forventningene mine , må bare få meg en lang dvi kabel :P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •