Tuner til plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tuner til plasma

Jeg fikk for noen mnder siden meg en lg 42 plasma monitor, og måtte koble kabel-tven gjennom videospilleren da jeg ikke hadde tuner til tven.. men da jeg gjorde dette så "mistet" jeg en del kanaler som jeg hadde før på den forrige tven.. hva kan dette komme av? er en del kanaler som er borte og. tv3 blant annet.. noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for og få alle kanalene "tilbake igjen"? kan det være videospilleren det går på? på forhånd takk :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.
    Enten så fleiper du, eller så har du nok litt å stri med hva dette gjelder :-)
    Jeg velger å tro det siste..
    Vel uansett.. Kjører du tuneren i videoen koples jo denne med en Scart til TV.
    TV tuneren blir da selvfølgelig overflødig.Siden du har en video du må kjøre gjennom regner jeg det også for at du enten har vanlig antenne eller er boblet til et kabelanlegg. Da er det enkelt å kjøre en autosearch på din videomaskin. Den finner alle frekvenser som kabelen leverer ( Om du ikke har en video fra steinalderen da :-)) Så bruker du jo videoen til å bytte kanaler med. Har du en parabol derimot er det jo bare å sette TV til AV inngang, samme på Video om du går gjennom dette og kjøre en hurtigsøk på paraboltuneren. Kjører du parabol er video overflødig dersom du ikke skal spille inn de programmene du ser da.. ... Mange spørsmål og mange svar her..

Er du litt mere konkret om hvordan setup du har er det litt letter å hjelpe deg.
    Lykke til

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan komme av at tuneren i videospilleren ikke dekker hele kanalområdet. Det finnes noen kanaler som bare brukes i kabelnett.
    Hvis du har UPC så går du inn her: http://www.upc.no/
    Velg Kabel-TV produkter, så finner du en liste over frekvenser og kanaler i ditt område. Er de kanalene du mangler en S-kanal?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det kan komme av at tuneren i videospilleren ikke dekker hele kanalområdet. Det finnes noen kanaler som bare brukes i kabelnett.
    Hvis du har UPC så går du inn her: http://www.upc.no/
    Velg Kabel-TV produkter, så finner du en liste over frekvenser og kanaler i ditt område. Er de kanalene du mangler en S-kanal?
    Ja,det var det jeg trodde også..det som mangler er blant annet tv3,history channel(usikker på om den følger med kabeltv), cartoon network, hallmark, cnn pluss ett par til.. Mye mulig at videospilleren ikke har tuner til alle kanalene som du sier,men jeg har ikke funnet noe måte og søke etter kanalene på.. Takk for svar forresten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Hallo.
    Enten så fleiper du, eller så har du nok litt å stri med hva dette gjelder :-)
    Jeg velger å tro det siste..
    Vel uansett.. Kjører du tuneren i videoen koples jo denne med en Scart til TV.
    TV tuneren blir da selvfølgelig overflødig.Siden du har en video du må kjøre gjennom regner jeg det også for at du enten har vanlig antenne eller er boblet til et kabelanlegg. Da er det enkelt å kjøre en autosearch på din videomaskin. Den finner alle frekvenser som kabelen leverer ( Om du ikke har en video fra steinalderen da :-)) Så bruker du jo videoen til å bytte kanaler med. Har du en parabol derimot er det jo bare å sette TV til AV inngang, samme på Video om du går gjennom dette og kjøre en hurtigsøk på paraboltuneren. Kjører du parabol er video overflødig dersom du ikke skal spille inn de programmene du ser da.. ... Mange spørsmål og mange svar her..

Er du litt mere konkret om hvordan setup du har er det litt letter å hjelpe deg.
    Lykke til
    Takk for svar,men tror kanskje du har misforstått hva jeg mente,men ser nå at det var litt uoversiktlig skrevet av meg.. Det jeg mener er at tven ikke har noen innebygd tuner,så derfor bruker jeg videoen som tuner for og få inn kanaler. jeg har
    kabeltv. Men det som er det er at det er noen spesielle kanaler som jeg ikke får inn som jeg vanligvis ville ha fått inn gjennom kabeltv,så det er mest sannsynlig videospilleren`s tuner som ikke klarer og motta alle kanalene. Vet ikke hva dette kommer av,men det hadde jo vært fint om det var noen mulighet for og fått ordnet det sånn at jeg evnt hadde sluppet og kjøpt ny video/dvd spiller for at det er noen kanaler som mangler..det koster jo omtrent det samme som en tuner til tven..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er merket og model på Videospilleren ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Hva er merket og model på Videospilleren ?
    Philips VR257

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her
    http://www.p4c.philips.com/files/v/v...57_dfu_nor.pdf
    finner du hvordan du stiller inn kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Her
    http://www.p4c.philips.com/files/v/v...57_dfu_nor.pdf
    finner du hvordan du stiller inn kanaler.
    Tusen takk for linken Da var det i orden, og jeg ble jeg ca 10 kanaler rikere i kveld

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •