Value for money - 32" CRT - 16:9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Value for money - 32" CRT - 16:9

Hvilken 32" CRT Widescreen gir mest for pengene for øyeblikket? Vil tro dette gir et bedre bilde enn en billig LCD-TV?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart bedre bilde på en CRT TV ja. Er egentlig mye snax der. Men Panasonic svikter ikke ofte! Har selv Philips, og den er jo god, men den er utrolig sær på signaler inn. Kvalitet inn er kvalitet ut. Panasonic er ikke SÅ ille. Men har du en bruktbar DVDspiller, og paraboltuner til TV titting, så er Philips helt på høyde, men pass på, Pixel plus har sine svakheter (om du velger en modell med det).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 32PX30 eller hva den heter. En fryd for øyet...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dyr den da. Skal brukes av mine foreldre til "Hjartet på rette staden", tekst-TV og gamle VHS-opptak. :roll:

Noen forslag? Gjerne fra Expert som mine foreldre gjerne handler fra.

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Samsung WS-32M206 på Torsdag på expert for 3000kr og jeg blei overrasket over hvor bra bilde det var på den! :razz: Tven er 100hz og har helt flatt bilderør. Det eneste som jeg ikke er så veldig fornøyd med er lyden, men den duger til "Hjartet på rette staden." Hvis du har mer penger å bruke ville jeg kjøpt en Panasonic PX10f som de selger på elkjop, den gir bedre bilde enn mange av billig-LCDene på analoge signaler.

Samsung Tv`en:
    http://www.samsung.com/no/products/t...ws_32m206t.asp

Panasonic Tv`en:
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...C%20TX32PX10F#

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen er utsolgt :/

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreldrene mine kjøpte Grundig CRT 28" 4:3 i går! Jeg fikk overtalt dem til å avvente widescreen til neste bytte!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva var vitsen med å overtale dem til ikke å kjøpe widescreen nå?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanks
    Og hva var vitsen med å overtale dem til ikke å kjøpe widescreen nå?
    Når kommer "Hjartet på rette staden", tekst-TV og gamle VHS-opptak i widescreen dah duh?

Jeg ga mine foreldre argumentene, og de valgte 4:3. Jeg la ikke inn noen streng anbefaling.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK migrerer til widescreen om ca. et halvt år, så da kommer vel Hjartet på rette staden i widescreen, om det ikke allerede er det. I likhet med alle andre programmer de sender.

De gamle opptakene i VHS forblir nok i 4:3, men det går jo fint å se på en widescreen-tv likevel.

Mye avhenger av hvordan dine foreldre mottar tv-signalet sitt. Det har du unnlatt å si noe om.

Imho har ikke formatet på tekst-tv betydning når tv-format skal velges.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan aldri tenke meg at NRK sender alt i widescreen om et halvt år, men de vil muligens sende et og annet program. Det er ikke slik at alle har widescreen-TV i dag, og dette må NRK ta hensyn til. De kan ikke tvinge halve Norge til å bytte TV.

Å sitte et halvt år å kikke på stutt-tjukke mennesker på TV er i alle fall idiotisk (nei, jeg ser VELDIG sjeldent noen som har svarte striper vertikalt på widescreen-TV'en).

Mine foreldre er ikke noe særlig i forkant av teknologien, og jeg må en gang i halvåret forklare hvordan de kan ta opp en kanal på video mens de kan se på en annen samtidig. Digitale dekodere, språkvalg på DVD, DVD-opptakere med HD og valg av formater på widescreen vil jeg helst slippe å forklare.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg kan aldri tenke meg at NRK sender alt i widescreen om et halvt år, men de vil muligens sende et og annet program.
    NRK sender en god del i widescreen allerede i dag, faktisk ca. 50% ifølge dem selv.

Det er ikke slik at alle har widescreen-TV i dag, og dette må NRK ta hensyn til. De kan ikke tvinge halve Norge til å bytte TV.
    Du tvinges ikke til å skifte tv selv om NRK går over til widescreen. Folk har sittet og sett på stuttjukke mennesker i flere år og ventet på 16:9. Du får bare ikke utnyttet bildet slik du ellers kunne, du blir ikke uten tv-bilde.

Å sitte et halvt år å kikke på stutt-tjukke mennesker på TV er i alle fall idiotisk (nei, jeg ser VELDIG sjeldent noen som har svarte striper vertikalt på widescreen-TV'en).
    Dette er jo et valg den enkelte må gjøre når skjermen og sendingen har forskjellig format. At du sjelden ser noen som ikke strekker bildet er vel nokså irrelevant.

Det virker noe ulogisk å argumentere med at det er idiotisk å sitte å se på stuttjukke mennesker i et halvt år. For det første er det jo som allerede nevnt frivillig å strekke bildet. For det andre; hva med de neste 9,5 årene tv'en varer, om man tar det som et eksempel på levetid?

Mine foreldre er ikke noe særlig i forkant av teknologien, og jeg må en gang i halvåret forklare hvordan de kan ta opp en kanal på video mens de kan se på en annen samtidig. Digitale dekodere, språkvalg på DVD, DVD-opptakere med HD og valg av formater på widescreen vil jeg helst slippe å forklare.
    Mine foreldre er heller ikke i forkant av teknologien. Men jeg ville aldri anbefalt dem å kjøpe ett nytt fjernsyn i 4:3 i dag så lenge det faktisk skal brukes til å se på tv.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanks
    NRK sender en god del i widescreen allerede i dag, faktisk ca. 50% ifølge dem selv.
    Jaha? Da mener de vel 4:3 med sort stripe oppe og nede?

Men jeg må i grunn presisere at jeg først og fremst argumenterte for CRT overfor mine foreldre, men de skjønner som sagt ikke så mye om teknologi.

Selv kommer jeg til å klare meg med min 4:3 i noen år til, men jeg skal jo ha projektor til film da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha? Da mener de vel 4:3 med sort stripe oppe og nede?
    Nei, jeg snakker om widescreen, ikke letterbox.

Men jeg må i grunn presisere at jeg først og fremst argumenterte for CRT overfor mine foreldre[...]
    Det var det jo ikke så lett å skjønne, all den tid du i innlegget jeg svarte på skrev
    Foreldrene mine kjøpte Grundig CRT 28" 4:3 i går! Jeg fikk overtalt dem til å avvente widescreen til neste bytte!
    og etterpå har erklært det som idiotisk å se på stuttjukke mennesker i et halvt år ...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si at jeg er plaget med de widescreen sendingene hjemme hos meg, så det forutsetter kanskje digital dekoder eller noe slikt?

Jaja! Jeg ser nå ikke på NRK i alle fall!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et par dager siden solgte vi faktisk en philips 32pw9617 (tror det var det den het) til 4999. Pixel plus, digital natural motion, matchline, 4 scart osv osv. Kosta 20 000 for et år siden

For å nevne programmer som går i ekte widescreen (som gir lange folk på 4:3 tv):

Home and away
    Hotel Cæsar
    Beat for Beat
    Nytt på Nytt
    Skavland
    Newton
    Schrødingers Katt
    Forbrukerinspektørene
    Endel barne og ungdomsprogrammer på nrk1/tv2/tv4

Er endel dokumentarer og filmer også som sendes slik på disse og på nrk2

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si at jeg er plaget med de widescreen sendingene hjemme hos meg, så det forutsetter kanskje digital dekoder eller noe slikt?

Jaja! Jeg ser nå ikke på NRK i alle fall!
    Jeg er ikke helt stø på forskjell mellom letterbox og 16:9, men en rekke NRK program som først og sist og resten av den fredags rekka sendes i 16:9.... Eller det vil si; hvis jeg stiller min 32" 16:9 Panasonic til "16:9" instilling kommer bildet med extra streker oppe og nede, men hvis jeg bruker "Panasonic auto" som automatisk viser bildet i riktige dimensjoner (les: ikke stutt tjukke mennesker) så blir bildet perfekt 16:9. Og nei; jeg har ikke digital tuner...

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilleg til de progg som nevnes over går også en del filmer i 16:9, men på tv3 texter de halvveis i bildet og halvveis i "sørgerandene", det vil si at når min panasonic dimensjonerer bildet riktig kommer halve texten utenfor bildet, noe som er irriterende om du trenger text eller ikke....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    For et par dager siden solgte vi faktisk en philips 32pw9617 (tror det var det den het) til 4999. Pixel plus, digital natural motion, matchline, 4 scart osv osv. Kosta 20 000 for et år siden

For å nevne programmer som går i ekte widescreen (som gir lange folk på 4:3 tv):

Home and away
    Hotel Cæsar
    Beat for Beat
    Nytt på Nytt
    Skavland
    Newton
    Schrødingers Katt
    Forbrukerinspektørene
    Endel barne og ungdomsprogrammer på nrk1/tv2/tv4

Er endel dokumentarer og filmer også som sendes slik på disse og på nrk2
    Sist jeg så Nytt på nytt var det i 4:3.

Jeg mener ikke å krangle nå, men jeg skjønner virkelig ikke hva dere mener. Jeg har på ingen måte noe behov for annet enn 4:3 med unntak av film, og til det har jeg snart projektor.

Jeg var på utkikk etter en 32" 16:9 CRT til mine foreldre heller enn deres valg av en 27" 16:9 LCD. Det neste jeg hører er at de har handlet 28" 4:3 CRT, og det synes jeg er et like klokt valg som noe annet. Billig ble det og, og pengene de sparte blir det MYE skjerm for om 3-4 år.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    I tilleg til de progg som nevnes over går også en del filmer i 16:9, men på tv3 texter de halvveis i bildet og halvveis i "sørgerandene", det vil si at når min panasonic dimensjonerer bildet riktig kommer halve texten utenfor bildet, noe som er irriterende om du trenger text eller ikke....
    Det er 16:9 sendt som 4:3 og er vel det som kalles letterbox da?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •