Støy fra 42PA50...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra 42PA50...

Er det noe som kan gjøres med denne irriterende vekselstrøms lyden fra tv`en? Irriterer meg grønn...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe sjenerende støy fra min 42PA50. Jeg hører den når bildet er helt lyse bilder,men synes absolutt ikke det er sjenerende.
    Kan det være feil på tv'en din?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hører heller ikke noe på min så jeg hadde kansje kontaktet butikk

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sa i butikken at de skulle være sånn. Men det blir jo så irriterende når jeg har lavt volum på og det er helt stille i huset på natten. Så det skal ikke være sånn altså? Når jeg stikker hodet bak tv så hører jeg det støyet godt, men tror nesten det støyet like mye fra det de har i utstillinga på Elkjøp. Men mulig det bare er jeg som er for nøye nå....

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Samsung 42" støyer også litt. Det er nok noe man må regne med på plasmaskjermer, det er mye strøm som skal styres på hørbare frekvenser.

Men det er en type støy som hjernen kan 'maskere vekk', hvis man hører etter så er den der men plutselig så har man glemt den helt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkøp igjen i går, og mitt tv støyer mer enn det de har der. Jeg sitter fire meter fra tv og støyen overdøver lyden fra tv når den er lavt på. Dette er blitt et veldig irritasjons moment for min del. Kan jo ikke ha det sånn at en skal sitte å irritere seg over en during fra tv. Men så er det jo det at kan jo være at det høres ut som mitt støyer mer fordi det er stillerere her enn på Elkjøp. På Elkjøp er det jo støy fra folk og andre ting som gjorde at jeg måtte nærmere for å høre støyen fra tv der ute. Men uansett kan jeg ikke ha det sånn....

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD skjermer lider ikke av samme problem. Feks Samsung sin 40" m61 er helt helt stille selv når hele skjermen viser hvitt bilde...

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 42" Hitachi. Den støyer ingenting. Når jeg skrur ned lyden så er det helt musestille i rommet.Har en kamerat som har 42pa50, men jeg hører ikke noe sjenerende støy fra den.
    Jeg ville klaget til butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min far kjøpte en samsung 42" plasma... fra expert.

den støyer og de fortalte at det var en spole bak der som måtte lakkeres med klarlakk.. og at de fikk inn de nye modellene til mandag, som ikke støyet. men han syntes det ikke plaget han, så han tok den som sto der..

spørs vel om han ikke sender den tilbake men uansett, det var svaret vi fikk for at den støyet.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om TVen din støyer mer enn det det skal, og det er nok lurt å få sjekket den opp av de du kjøpte det av. Er det nett delen som støyer, kan det være en trafo eller noen andre deler som motar 50Hz fra el. nettet som ikke er godt nokk dempet, så de spiller med vekelstrømmen. Slike vibrasjoner kan både være forstyrrende, og kan vel i enkelte tilfeller også redusere levetiden til en strømforsyning, noe som vel igjen taler for at det blir sjekket opp.

En annen ting man bør være klar over ved støy fra skjermenheter, er at forskjellig frekvenser i kildemateriale man mater dem med til en viss grad kan påvirke den uønskede støyen, og kvis man kontroll lytter via en annen tilsvarende skjerm, er det viktig å sammenligne dem under tilnermet de samme forholdene. Lyden fra en skjerm hengende på en vegg som kan virke som en klangbunn, kontra en som kjører mer frittstående i et bord stativ, kan også variere en del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kjøper dagens teknologi av flatskjermer burde det være en selvfølge at de ikke støyer som om produsenten har glemt en barbermaskin inni. Har selv hatt en plasmatv som gikk i retur pga meget kraftig og sjenerende støy fra strømforsyning. Produsenten av denne skjermen driver nå med modifisering av ett stort antall slike skjermer som er solgt på markedet.

Det er om og gjøre for produsentene at apparatet har ett så lavt som mulig strømforbruk, pga en eu-norm. Derfor virker det som om de gambler litt og jukser med kvaliteten og dimensjonen på strømforsyningene. Det oppstår ofte during i slike strømforsyninger når de belastes hardt. En hardt belastet strømforsyning har selvsagt også redusert levetid samt det vil oppstå varmgang.

Derfor er min oppfordring til dere som har støyende skjermer, reklamer der hvor du har kjøpt den. Blir det problemer så send en skriftlig reklamasjons klage til forhandler samt importør av produktet. Ikke godta at en selger i butikken sier at "den skal være slik", krev retur/bytte/reparasjon.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være greit å få de til å sjekke den på Elkjøp, eventuelt leverer jeg den bare tilbake og kjøper en annen. Er 30 dagers full returrett der... Men blir jo litt ekstra bry som jeg syns er unødvendig. Virker på dere andre som har samme tv som meg at de ikke skal støye som mitt gjør. Noen som gidder å sjekke med å skru ned tv lyden og stikke hodet bak tv om dere hører mye støy da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en 42PA50 som støyer. Merker det sammen som deg når jeg ser på tv om kvelden, og det eller er helt stille i huset, at det durer fra tv`n. Det skal være veldig stille i huset og lav lyd på tv`n om man skal høre det fra normal titte posisjon, og etter få minutter legger jeg ikke merke til det lenger. Merker også forskjell om tv`n står nærme eller litt unna veggen.

Tviler på at det er mulig å gjøre noe med det eller at det er en feil. Elektronikk med høyfrekvente spenninger vil alltid støye noe, men mener du det er for mye, så kan det selvfølgelig være greit å sjekke opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 42PA50 for en uke siden. Også den støyer noe. Hørbar på lavt volum fra vanlig sitteavstand. Lyden fremstår som en "høyfrekvent" summing fra baksiden av TVen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Ok, da er vel dette normalt da. Får prøve å plassere den mer vekk fra veggen og se om det hjelper.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve å henge opp noe form for tøystyke, f.eks. et laken eller et håndkle bak tv'en og se om det demper støyen. Det skal fange opp lyden som reflekteres mot veggen bak tv'en. Prøv nå det då
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •