Hvilken 50"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Hvilken 50"?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 50"?

Det er noen 50" under 30K.
    Hvilken ville dere anbefale og hvorfor?

takker

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sony KDF-E50A11E
    Da har du 15.000 til overs som du kan bruke på ferie, hjemmekinoanlegg, restskatt eller på gjerde for å holde flat-tv-naboene unna under fotball-vm i HD :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk,

har tittet litt på den. Hvordan er den i forhold til sagem?

Tenkte litt på plasma også.

Hva er det som er fordelene med å velge bakprosj. tv i forhold til plasma? Da tenker jeg ikke på størrelse.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen er LCD mens sagem er DLP. Sagem har antagelig noe bedre sortnivå og bedre farger. Bildet får mye skryt på Sagem'en, spesielt på gode signaler (DVD) og HD-materiale. Trolig noe av det beste på markedet i dag, men DLP teknologien gjør at enkelte kan oppleve regnbuer. TV'en blir levert med alt du kan ønske av inn og utganger, bla to HDMI innganger, 3 scart m rgb, to komponent og vga. Har selv bestilt Sagem HD-D50. Denne kan være plaget av noe resonanslyd i kassa, men dette skal kunne isoleres bort. Sonyen er rimeligere (-5000kr), har vel noe svakere sortnivå og oomph i fargene. Bare en HDMI tilkobling og VGA med maks oppløsning 1024x768. LCD teknologi gir imidlertid ingen regnbuer. Valgte sagem'en pga bilde og at den har bedre PC støtte (noe sonyen sliter med etter som jeg forstår). Mange, mange tråder om dette på bl.a. AVforums.com. Kanskje noen som hatt både bakprojeksjon og plasma kan bidra med sin mening? Du bør uansett se på dem selv.

Årsaken til at jeg går for bakprojeksjon er helt klart bildet. Har sett LCD og det er uaktuelt (kanskje med unntak av den nye phillipsen). Alt for "ustabile" i bildet og blasse (personlig mening!). Kunne jo lagt på 10000 til for en HD plasma i samme størrelsen, men synes at innbrenningsfaren, nødvendigheten av magiske ting som "innkjøring med snø" og at man skal være villig til å leve med artifakter og midlertidige innbrenninger er helt latterlig til den prisen. Har ikke nerver til å bruke xbox på en slik TV. I tillegg forringes jo bildet over tid. Plasma må jo monteres riktig hvis verdien av "flat"-tv skal ha noe for seg (ikke hengende på en vegg med kablene dinglende ned som tarmene på en sprengt hest). Dette har jeg ikke mulighet til. Sagem'en er bare 15-20 cm tykkere i dybden enn plasma og TV'en skal stå på en smal benk.

Håper dette hjelper deg litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styr unna Sony-TVen

Du må ikke kjøpe Sony-TVen. Det er jo bare søppel. Bildet ok, men den hakker sånn på panoreringer at det burde ikke vært lov å selge et sånt produkt en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil du vurdere pioneer plasma 506xde hos sovida.no for under 40k . tømme konto for de siste 10k .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I 50" klassen så gir jo Pioneer hard konkurranse mot alle andre i denne størrelsen. Når man først skal svi av 30 lapper så er det bedre å få seg noe som er bra.. alternativt kan du gå for en 43" Pioneer eller tilsvarende, i denne størrelsen finnes veldig mye bra som passer budsjettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yala
    vil du vurdere pioneer plasma 506xde hos sovida.no for under 40k . tømme konto for de siste 10k .
    Hmm... leveringsdato hos Sovida er 17.2.2005 enn så lenge.. litt synd med tomme lagre i disse OL-tider...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme usikkerhet her , Pioneer 50" eller sagem 56, hva de koster av kr er ikke viktig, men bildekvaliteten er veldig viktig....flere meninger mellom skjermene her?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for en 50 toms plasma.
    Du får LG50px4R for rett over 30k.
    Jeg kjøpte min på netthandelen.
    Knallgod HDready TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mottok min Sagem 50" igår. Hadde tidligere en Medion plasma. Har vært og kikket på mange plasma'er før jeg kjøpte denne, men syntes alle hadde samme problemene som Medion'en. Gradering, dårlig mørke partier, etterslepp og smørjefarger ved f.eks fotball. Pioneer'en hadde ikke alt dette like tydelig, men noe ettersom jeg så! Sagem'en har ingen av disse problemene, og bildet synes jeg er sinnsykt! Har testet hd-filmer på den via htpc'en min og dette er det beste jeg har sett ihvertfall.

Uansett om den er mye bedre eller ikke enn Pioneer sin så er den ihvertfall billigere og veldig bra. Derfor gikk jeg for denne. Ulempen med størrelsen og noe støy får jeg heller spise. Madamen synes også skjermen var "pen" og at den ikke bråkte mye med lyd på. Støyen ble noe dempet ved å legge en vibrasjonsdempende matte under, men noe brumming er det fortsatt i selve kabinettet.

Skal bruke skjermen litt mer før vi bestemmer oss endelig, det kan jo være at over tid så finner vi noe som ikke er levelig. Da går denne tilbake. Men i utgangspunktet så er dette gull og penger spart! Håper dette hjelper noen!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører alle sier sagem er best, men trodde kanskje pioneer kom opp mot denne sagerm tv`n....blir jo uansett dlp som konkurerer med plasma så visse forskjeller blir det jo.
    Prisen betyr ikke så mye for meg , men bildekvalitet , det må jeg ha

Plasma tvèr støyer vel litt de også, litt støy fra trafo etter som jeg hører.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer'en er super sikkert den altså! Men etter å ha hatt en plasma ble jeg veldig skeptisk. Jeg mener jeg så noen av de samme problemene på Pioneer'en, men de var på langt nær så tydelig som på min gamle. Det var riktignok på Elkjøp da, men ingen kalibrering kan hjelpe på teknologi-svakheter spør du meg.

Når jeg fikk samme kvalitet på bildet til halve prisen og ikke trenger tv på veggen så kaster jeg ikke bort penger. Derfor gikk jeg for denne. Jeg mener ihvertfall at bilde-kvaliteten er MEGET BRA. Jeg kjørte noen regnbue-tester, men klarte ikke å framprovosere dette nevneverdig.

Madamen sa det samme, hun synes plasma'en hadde en mer høyfrekvent lyd som hun mente var verre faktisk. Jeg hørte ikke noe fra plasma'en, men hører noe fra Sagem'en. Men jeg tror jeg klarer å leve med det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •