Valg av 32" LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av 32" LCD

Heisann,

holder på med å kjøpe meg en 32" LCD, men det er ikke lett å bestemme seg for hva man skal velge. Jeg bor i Tromsø, og det er begrensede muligheter for sammenligninger mellom de forskjellige. Jeg sitter vel stort sett med disse alternativene pr i dag:

Panasonic TX-32LX52F
    Panasonic TX-32LX500
    LG RZ32LZ55
    Samsung LE-32M51B

Jeg vet at det er en del spredning i pris, men noen av disse skjermene kan jeg få til lavere pris enn veiledende.

Bruksområdet blir i første omgang analog TV, men etterhvert digital kabel eller satelitt. I tillegg skal den kobles til en HTPC. Har projektør i tillegg, så TVen blir bare et supplement, der stort bilde ikke er et must.

Hva burde jeg velge her, og hvorfor? Ut i fra det jeg kan lese meg til er det kun LG som ikke har innebygget DVB-T-tuner av disse. Er dette avgjørende? Er standarden så spikret pr. i dag at jeg garantert kan ta inn fremtidige digitale sendinger over det kommende digitale bakkenettet her i Norge på de apparatene med DVB-T-tuner innebygget?

Mange spørsmål her, men håper noen kan hjelpe en "stakkar" i "nød"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg kjøpt en 32" LCD TV idag, så hadde jeg valgt denne:

http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=no&s=dhs

Jeg har 37 tommeren og er meget fornøyd. 32 tommeren skal ha noe bedre bilde enn 37 tommeren.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant! Eneste 32" jeg har sett med avtakbare høyttalere, og det teller ganske mye for meg. Er veldig glad i monitorlooken, også er det jo plassbesparende i tillegg

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hjalp nettopp en venninne som skulle ha en 32" lcd til tv og monitor bruk og endte opp med denne fra Dell. har ikke sett den selv, men lest endel gode ord om disse skjermene, også ser de jo bra ut også. avtagbare høyttalere er genialt!

går å venter selv utålmodig på 37".. 9.jan så regner jeg med at jeg har den.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha studert specen litt, så har jeg et par spørsmål om denne Dell TVen:

Det står oppgitt en dybde på 20,9 cm (og faktisk enda mer på 37"). Er dette med eller uten stativ?

Skjermen er oppgitt med 16 ms responstid; er dette tilstrekkelig for å unngå etterslep på alle typer TV-materiale (da spesifikt fotball)?

Har den så mange tilkoblingskontakter som det ser ut som, eller er det flere som er multiplexet sammen, slik at man må bruke overganger for enkelte typer tilkoblinger (f.eks. HDMI og DVI)?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør også ta en titt på Hitatchi 32LD7200. Jeg vurderte den mot mange andre 32" (men testet aldri Dell). Har hatt tv'en i en uke nå og er strålende fornøyd, selv om jeg ikke har finjustert den med DVE enda.

Skjermen har også avtakbare høyttalere i likhet med Dell'en. Disse hadde jeg tenkt å ta av med det samme, men har beholdt dem på inntil videre fordi lyden overasket positivt.

Hitachi 32LD7200:
    http://www.hitachidigitalmedia.com/D...?productid=465

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av splatt
    Etter å ha studert specen litt, så har jeg et par spørsmål om denne Dell TVen:

Det står oppgitt en dybde på 20,9 cm (og faktisk enda mer på 37"). Er dette med eller uten stativ?

Skjermen er oppgitt med 16 ms responstid; er dette tilstrekkelig for å unngå etterslep på alle typer TV-materiale (da spesifikt fotball)?

Har den så mange tilkoblingskontakter som det ser ut som, eller er det flere som er multiplexet sammen, slik at man må bruke overganger for enkelte typer tilkoblinger (f.eks. HDMI og DVI)?
    Dybden er med stativ. Den er vel bare 10-15 cm uten stativ.

Det er ikke noe problem med 16ms. Det er mye juks ute og går med spesifikasjoner her.

Den har mange innganger. Men du kan f. eks bare benytte 1 om gangen av VGA / DVI / HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt rz32lx2 og er veldig fornøyd, denne LCDèn har EFFL, noe som ikke lz55 har. kontratene og sortnivået er bedre på lx2

Enig med T2 16ms er ingen problem, en LCD kan ha problemer med etterslep selvom du har ett panel på 8ms. så lenge responstiden er på 16ms eller mindre er det ikke synlig for øyet ved vanlig tv bruk. Det er andre elementer i bildekretsen som kan gjøre at bilde for etterslep...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Den har mange innganger. Men du kan f. eks bare benytte 1 om gangen av VGA / DVI / HDMI.
    Hva mener du her? Kan du ikke ha flere enheter koblet til samtidig, eller mener du at man bare kan ta inn signal på en av gangen? Mer spesifikt; har den alle inngangene den "skryter av", eller er det en eller annen multi-inngang med diverse overganger?

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror det er sånn at man bare kan ha tilkobla 1 om gangen.. noe som er litt dumt hvis man vil ha pc'n i vga/dvi og dvd spiller tilkobla hdmi..?

jeg bare tipper altså. dette angår ikke meg ettersom jeg bare skal ha pc og xbox360 via komponent tilkoblet.

Newcomer svennemo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se nøye på denne...

Et godt forslag er denne:Toshiba 32WL56P/58
    Men min favoritt pr nu er nok Panasonic TX-32LX500. I følge flere tester har denne vist seg å være en vinner. Du tar nok ingen sjanser med denne. Det kommer riktig nok nye modeller snart, men prisen på 60/600 serien vil nok være noe høyere en god stund.
    Sjekk : http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1142623.ece

Sjekk også nov05 nummeret WhatHiFi Sound & Vision.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •