nytt tv!!!!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nytt tv!!!!!!!

Sitter her med 1 ødelagt tv( forresten ikke ett godt 1.. Tenkte å knuse sparebørsa for så og dra ut på handletur. Har desverre ikke mer enn ca 10-15 000 å bruke.. Vet det er lite men det er alt en familiefar klarer å hoste opp på løpende hånd utenat kona stikker for godt, så det jeg lurer på er om noen har noen gode tips til et billig og godt tv.. Tenker først og fremst på flatskjerm...forslag?
    på forhånd takk!!! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Først og fremst: Velkommen som medlem i Avforum !
    Hjelp og forslag ska du nok se at du får her inne, men ta og søk i noen av de mange trådene som omhandler flatskjermer her i forumet.

Og......tatt i betraktning at du sorterer under streng WAF faktor, ta na med på råd når du tråler rundt omkring på di lokale elkjøp og siba sjappene i forus området! Disse hissige kånene pleie å legge merke te hvis du bare henger opp en flatskjerm på veggen en dag, midt i deres domene !!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag blir Panasonic TH-42PA50E: http://www.dinside.no/php/art.php?id=215299

Jeg har nettopp kjøpt den tv'en selv. Dama var ikke så glad når hun så hvor stor den var (og hvor stor prisen var),men det var helt til jeg hengte den på veggen. Da syntes hun at det ble kjempefint.Kjeftingen og smellingen fra henne gikk over på et blunk.
    Vi satte oss ned å så en film første kvelden og dama syntes at det var helt rått.
    Nå har vi hatt tv'en i 14 dager og hun er like fornøyd som meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Panasonic Skal Du Gå For!

Jeg støtter fullstendig forslaget om TH-42PA50.

Bedre flatskjerm til størrelsen får du ikke! Basta! Skal selv kjøpe en denne uke, siden Elkjøp har denne TV'en på januarsalg til latterlige 14.995,-.

Da denne TV'en kom for 7-8 mnd. siden kostet den i hvert fall 24.995,- flere steder. I tillegg skal det sies at denne TV'en ennå er Panasonic's siste plasmapanel (8. generasjon), med bl.a. en fargepalett på 8,6 MILLIARDER nyanser!

Panasonic har virkelig TV'er med utsøkte farger. Det kan man også se av selskapets bilderørs-TV'er. Bl.a. er det viktige sortnivået meget godt ivaretatt. Tuner-delen er også definitivt helt på topp.

Et alternativ til disse 15 tusen kronene finner du i Panasonic's 36 tommers bilderørs-TV, TH-36PL35, med Panasonic's beste bilderør noensinne, og som dessuten støtter progressiv scan på komponentvideo-inngangen. Elkjøp tar fortsatt 9.995,- for denne TV'en, noe som er SÆRDELES gunstig med tanke på ytelsene. Min bror kjøpte nettopp selv denne modellen (etter tips fra meg), og bildene var knallbra! Heller ikke her får du noen bedre TV til pengene hvis du tar bildestørrelsen i betraktning.

Med tanke på framtida bør du minst kjøpe 36 tommers skjerm, og, ikke minst, en som har komponentvideo-inngang (med støtte for progressiv scan).

Begge 2 TV'ene ovenfor har 3 scart-innganger. 36-tommeren har i tillegg dedikerte innganger for A/V i front (d.v.s. med stereo-inngang, komposittvideo-tilkobling (gul phono-plugg) samt S-video-inngang).

Disse produktene er ikke noe å tenke over. Man skal bare kjøpe dem hvis de fortsatt er tilgjengelige til de aktuelle prisene.

Hos Elkjøp er bordstativ inkludert hvis du kjøper 42-tommeren. Den er forøvrig bare 107 cm bred, så til tross for størrelsen er den en meget slank modell, også med et pent design. Selve innramminga av skjermen er her sort, noe som helt klart er å foretrekke. Bildeskjermens avtegning blir dermed mye tydeligere sammenlignet med et grått omriss.

Glemte jeg å si at Panasonic er blant de aller beste når det gjelder dybdefølelse i bildet på flatskjermer?

PANASONIC KAN TV-APPARATER!

Lykke til med handelen.

Mvh 777

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det være plasma eller ville det også gå med lcd?
    Og hva slags størrelse er du ute etter?
    SAMSUNG LE-32R51B er et greit alternativ hvis du er ute etter lcd til en billig penge.
    Ellers vil jeg nok anbefale det de andre har sagt. Panasonicen er rett å slett et glimrende kjøp til den prisen.
    Hvis du skal til f.eks tyskland en tur snart, så ville jeg vudert å kjøpt tven der.
    Da kan du fort spare noen tusenlapper.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Tv'en ikke MÅ være flat kan du få en HD-ready 50 tommers skjerm for 15.000 med høy billedkvalitet (hdmi og vga inngang), oppløsning 1280x720. Ingen innbrenning! TV'en er også bare 40 cm dyp, og trenger mindre plass enn crt tv'er. Her får du mest for pengene!

http://avforum.no/forum/tv-apparater/27360-sony-kdf-e50a11e.html

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Hvis Tv'en ikke MÅ være flat kan du få en HD-ready 50 tommers skjerm for 15.000 med høy billedkvalitet (hdmi og vga inngang), oppløsning 1280x720. Ingen innbrenning! TV'en er også bare 40 cm dyp, og trenger mindre plass enn crt tv'er. Her får du mest for pengene!

http://avforum.no/forum/tv-apparater/27360-sony-kdf-e50a11e.html
    Min lokale Euronics butikk har en sånn på utstilling.
    Det er en behagelig tv å se på,men det er liksom ikke like mye "smell og farger" i bildet som på Plasmaen min.
    Betratningsvinkelen på den Sonyen (gjelder vel alle bakprojeksjons-tv'er?) er også veldig dårlig. Det er bare at man reiser seg opp fra sofaen,så blir bildet helt mørkt. Flytter man seg et lite stykke til siden skjer også det samme.
    På kabel-tv er det en god del støy i bildet,men har man digital parabol så er det bra.
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Min lokale Euronics butikk har en sånn på utstilling.
    Det er en behagelig tv å se på,men det er liksom ikke like mye "smell og farger" i bildet som på Plasmaen min.
    Betratningsvinkelen på den Sonyen (gjelder vel alle bakprojeksjons-tv'er?) er også veldig dårlig. Det er bare at man reiser seg opp fra sofaen,så blir bildet helt mørkt. Flytter man seg et lite stykke til siden skjer også det samme.
    På kabel-tv er det en god del støy i bildet,men har man digital parabol så er det bra.
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed
    Bildet er nok er mer stabilt å se på enn plasma. Er Tv'en innstilt riktig?
    En stor skjermflate vil vel ogsåpkreve bedre signal uansett. Hvor mye vertikal innsynsvinke er kjenner jeg ikke til men fra en annen post om horisontal innsynsvinkel på denne Tv'en:
    http://avforum.no/forum/showpost.php...1&postcount=12

Bilde "off center":
    http://avforum.no/forum/showpost.php...45&postcount=7

Kan jeg spørre hvilken Euronics den er utstilt i? Det er en del som gjerne vil se den "live"?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en var godt innstilt ja. Den er utstillt hos Euronics i Kirkenes. De skal forresten ha 20000 kr for den.
    Jeg har unger som alltid sitter på gulvet foran tv'en når de skal se på tv.
    Med en bakprojeksjons-tv blir det umulig. Dette med innsynsvinkel er derfor en ting man bør være obs på. Det samme gjelder for mange LCD-tv'er.
    På Plasma er ikke dette et problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mangen gode råd.. Ser ut som om valget mitt har blitt litt lettere etter deres mangen kloke ord.. Takker så mye

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •