Pioneer PDP42RXE / LG 42PX3 HJELP!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP42RXE / LG 42PX3 HJELP!!

For å gjøre en lang historie ufattelig mye kortere:

Jeg kjøpte en 42RXE på elkjøp i den tro at jeg faktisk kjøpte en Pioneer, noe som senere har vist seg å være en sannhet med endel modifikasjoner men det er så.

TVn var defekt (beskrevet i en annen tråd) og jeg ringte å ba de stille på trappa med ny tv.
    Ble da anbefalt å gå for "testvinneren" istedet PX3 til LG. Dette var en så siiiiinsyk god skjerm.
    Siden jeg satt med litt skrumf følese av pioneeren, sa jeg at jeg kan prøve LG en å se om jeg liker den. Har tross alt 30 dager å teste på så skitt au.
    Jeg har sett litt rundt på neettet og det virker på meg som om PX3 er på god veg ut, og at det er PX4 som overtar der. Betyr dette at elkjøp mannen rett og slett selger px3 som det kuppet for å bli kvitt restlageret sitt, eller er det en god tv???
    Det skal sies at jeg er ikke super kresen og synest faktisk bildet på pioneeren var sånn tålig, så selvfølgelig snev av skalering i enkelte scener og kontrasten er vel heller ikke noe å slenge ræva i taket for, men jeg synes det var ok. Elsker designet på pioneeren (hater sølvfarget plast) og dette har faktisk også endel og si for meg.

Vel historien ble lang allikevel men. Hvilke bør jeg gå for??
    Blir jeg rævkjørt dersom jeg betaler 20 laken for ett av disse??
    Finnes det andre tver i samme prisklasse jeg bær se på?

Er på nippet til å kjøpe en 436xde fra databutikken eller hva de nå het bare for å slå spikeren i kista en gang for alle, men det er litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke.

takker for gode råd!

kevin

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG'en er en klart bedre tv i mine øyner enn denne "pioneer" skjermen. Men det er en ting som er viktig å merke seg her. LG tv'en er en lav oppløst skjerm noe pioneer'en ikke er. Men den er fremdeles bedre enn pioneer'en på alt av kilder jeg har testet på dem. (Svekket parabol signal,DVD via HDMI og HDTV via HDMI)

PX3 er ikke på vei ut da den er samme tv'en som PX4. Er designet som skiller her. Men hadde jeg vært deg ville jeg spurt om å få et knakanes tilbud på PX4R som er den høyoppløslige versjonen. Denne feier rett å slett gatehjørner med pioneer'en på alt det måtte være. Spill på at PX3 ikke er HD-ready noe Pioneer'en er. Dog PX3 kjører HD meget bedre enn Pioneer'en gjør men det trenger du ikke å nevne. Uansett hør om de kan gi deg en veldig god pris på PX4R ellers er fremdeles PX3 et bedre kjøp syns jeg med annet du skal ha pc på den. Der kan nok pioneer'en hente noen poeng.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slå spikern i kista?

Du trenger ikke slenge deg på 436XDE modellen for å få et skikkelig tv, kjøp FDE modellen, da har du en knall mellomløsning mellom XDE og RXE\LG Saken.. Du får designet, et av de råsete bilde løsningene, og for de som ønsker det, extern tuner.. Og det koster deg ikke så mange tusenlappene ekstra for å få så mye mere..

Men det er nå bare min mening..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for synspunktene, kan få fde for 27 tusen.

Så PX3 er et ok tv til denne prisen selv oppløsningen tatt i betraktning? Skal nok ikke kjøre direkte pc, men bruker mediaplayer for å spille av nedlastede ting og se bilder. Litt nintendo fra tid til annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kevin
    Takker for synspunktene, kan få fde for 27 tusen.

Så PX3 er et ok tv til denne prisen selv oppløsningen tatt i betraktning? Skal nok ikke kjøre direkte pc, men bruker mediaplayer for å spille av nedlastede ting og se bilder. Litt nintendo fra tid til annen.
    PX3 er ok, men ville helt klart ha brukt litt ekstra og fått 436FDE. Det er helt klart verdt det, i mine øyne iallefall

(7000 i mellomlegg er ingenting hvis du deler det på antall timer og år du kommer til å sitte foran tv'n, hehe)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kevin
    For å gjøre en lang historie ufattelig mye kortere:
    Blir jeg rævkjørt dersom jeg betaler 20 laken for ett av disse??
    kevin
    det synes jeg absolutt. du får lg px3 for 17k hvis du titter deg litt rundt, forskjellen på den og den elkjøp har er vel at elkjøp modellen har to tunere og svart kant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •