Hva er best av 720P/1080i over HDMI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er best av 720P/1080i over HDMI?

Hei,

Jeg har en LG 42PX3RV-plasma tv og har bestilt en Samsung Hd950-DVD spiller som har mulighet for å oppskalere til 720 P og 1080i (noe også skjermen takler).

Mitt spørsmål er hva som gir beste bilde av de to over HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får bare prøve, men 1080i skal gi et bedre bilde enn 720p. Har sett en god artikkel om dette på nettet, skal se om jeg ikke finner den igjen så kan jeg komme tilbake til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Du får bare prøve, men 1080i skal gi et bedre bilde enn 720p. Har sett en god artikkel om dette på nettet, skal se om jeg ikke finner den igjen så kan jeg komme tilbake til deg.

Fant det med en gang. Fra linken kan du trykke deg bakover (se nederst på siden) for å se bildeeksempler. Interessant artikkel.

http://www.firingsquad.com/hardware/...ysis/page7.asp

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er en 480p skjerm (tror jeg) så vil mest sannsynlig være tjent med å fore denne med 480p signal også. Selv om den kan ta 1080i signal eller 720p så vil skjermen nedskalere igjen til 480p. Du må finne ut om det er skjermen eller DVD spilleren din som gjør denne jobben best.

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD har en oppløsning på 720 x 576
    Skjermen din har en oppløsning på 852 x 480

Ingenting kan gi deg høyere oppløsning eller bedre kvalitet enn det DVD og skjerm presterer!

All opp- og nedskalering ødelegger signalet, målet er å ikke gjøre det mere enn nødvendig. Vann kan ikke bli til vin.
    Bruk derfor 576p som utgang på DVD-spilleren. Da er det kun en de-interlacing som skjer i DVD spilleren og en nedkonvertering til 480 linjer som skjer i skjermen.

Artikkelen omtaler forskjellen mellom to HDTV-formater (1080i og 720p), ikke overføring på HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ann på om skjermen eller DVD spilleren gjør best nedskalering. Eneste måte å finne det ut på er å teste. Uansett må bildet nedskaleres enten i DVD spiller eller i skjerm. Ikke sikkert DVD spilleren kan nedskalere til 480p heller. Da er Turist sitt forslag nok det beste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •