Hvordan slå Samsung-TV helt av?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan slå Samsung-TV helt av?

Jeg har kjøpt Samsung LE32M51B, og den fungerer utmerket. Men en ting jeg ikke skjønner, er om det er mulig å slå TVen helt av uten å trekke ut kontakten. I bruksanvisninga står det at om man bruker avknappen på fjernkontrollen, så settes TVen i standby. Men hvis jeg bruker knappen på TVen, så ser det ut til at det samme skjer, det vil si at den lysende blå ringen rundt avknappen lyser på samme måte.

Vet ikke hvor brannfarlige LCD-TVer er, men er generelt skeptisk til å ha elektronikk stående på standby.

Noen som vet noe om dette?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Godt valg av TV! Ingen Samsung flatskjermer kan slås HELT av. (så vidt meg bekjent, og jeg har spurt Samsung om dette) Det er kun standby funksjon tilgjengelig både fra fjernkontroll og fra fronten av TV (akkurat som du har merket deg) Så vidt meg bekjent er det bare DLP bakprojeksjons TV og CRT fra Samsung som har "helt-av" knapp. Den bruker mindre enn 3W i standby, så det er ikke så mye som skjer inni der når den står i standby

Sitat Opprinnelig postet av donjon
    Jeg har kjøpt Samsung LE32M51B, og den fungerer utmerket. Men en ting jeg ikke skjønner, er om det er mulig å slå TVen helt av uten å trekke ut kontakten. I bruksanvisninga står det at om man bruker avknappen på fjernkontrollen, så settes TVen i standby. Men hvis jeg bruker knappen på TVen, så ser det ut til at det samme skjer, det vil si at den lysende blå ringen rundt avknappen lyser på samme måte.

Vet ikke hvor brannfarlige LCD-TVer er, men er generelt skeptisk til å ha elektronikk stående på standby.

Noen som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Greit å vite at den ikke kan slås helt av. Man har jo alltid fått prenta inn i skallen at TVen må slås helt av, men dette er kanskje ikke så farlig med LCD-TVer...?

Er forøvrig godt fornøyd med Tven. Litt treg på menyvalg og kanalskift, men det kan leves med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Greit å vite at den ikke kan slås helt av. Man har jo alltid fått prenta inn i skallen at TVen må slås helt av, men dette er kanskje ikke så farlig med LCD-TVer...?

Er forøvrig godt fornøyd med Tven. Litt treg på menyvalg og kanalskift, men det kan leves med.
    Jeg bruker bestandig å kople TV og andre ting som ikke behøver stå på 24/7 i en skjøteledning med bryter. Meget enkelt å skru av alt da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, noen som vet om det sliter mer på TVen å starte fra helt avslått enn fra standby eller omvendt? Skulle ikke tro det, 3 W er ikke det helt store.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, noen som vet om det sliter mer på TVen å starte fra helt avslått enn fra standby eller omvendt? Skulle ikke tro det, 3 W er ikke det helt store.
    har ingenting å si, de 3 w den bruker i standby er vel det som den blå lampen bruker vil jeg tro.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..
    Ved ett strømbrudd eller lyn nedslag er det best og ha det helt avslått, men dette er jo umulig og forutsi så en strømblokk med sikringer og overspennings vern ville nok være tingen for deg, men selv dette hjelper ikke ved ett skikkelig nedslag, det beste er det dyreste og det er og få en forsikring som dekker slike skader, men husk og få det spesifisert..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de av dere som har denne tven, hvilke kabler følger med?
    Haster litt, skal muligens hente en 32m51b i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det ble for sent, men så vidt jeg husker var det bare strømkabel som var med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •