Dell W3706MC m/ responstid 16ms!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dell W3706MC m/ responstid 16ms!

Er på utkikk etter en bra LCD TV for TV, DVD og PC. Den nye Dell W3706MC ser jo ut som en bra deal, men jeg er litt bekymret for responstiden på hele 16 ms. Noen som opplever "lag" med en slik responstid? Jeg må kunne se klare og skarpe bilder via HDMI fra DVD-spilleren.

Andre erfaringer med denne TV'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...

La inn en bestilling hos Dell for litt over 1 time siden. Kom tilbake for noen minutter siden og skulle vise den til en kollega - da var det innført 15% rabatt på tv'en frem til 15 januar.

Ringte, fikk kansellert ordren og legger nå inn en ny ordre.

Ny pris: Ca 17000.

Ulf Thomas

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulfthomas
    hehe...

La inn en bestilling hos Dell for litt over 1 time siden. Kom tilbake for noen minutter siden og skulle vise den til en kollega - da var det innført 15% rabatt på tv'en frem til 15 januar.

Ringte, fikk kansellert ordren og legger nå inn en ny ordre.

Ny pris: Ca 17000.

Ulf Thomas

Den var du jo heldig med! Enda bedre deal altså...

Er det noe sted å få demonstrert denne TV'n fra Dell? Stoler aldri helt på reviews etc. Fikk ikke noe bra kritikk forbruker.no.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fy det er sleip altså. her har de "kampanje" på tv'n frem til 28/12, jeg bestillte den da og allerede før tv'n er kommet frem er den altså satt ned med 700,- mere. hadde jeg giddet vente to uker ekstra skulle jeg **** meg retunert tv'n når den kom og bestillt på nytt for å spare de usle hundrelappene.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell har alltid kampanjer, prisene endrer seg hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men altså, som thunderstorm77 etterspør i første posten: Hvordan er erfaringene med denne tv'en? Og da spesielt responstider.

Når det gjelder tester så ja, moderat review på forbruker.no, men bedre på dinside.no (Toppen av mellom-klasse nivået)

Ulf Thomas

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i de brukererfaringene og testene jeg har lest så har aldri responstiden blitt trukket frem som noe negativt. 16ms eller 8ms på papiret spiller vel liten rolle..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne Dell TV'en og det er null problem med responstiden. Den henger med i svingene!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    fy det er sleip altså. her har de "kampanje" på tv'n frem til 28/12, jeg bestillte den da og allerede før tv'n er kommet frem er den altså satt ned med 700,- mere. hadde jeg giddet vente to uker ekstra skulle jeg **** meg retunert tv'n når den kom og bestillt på nytt for å spare de usle hundrelappene.
    Jeg er nesten i samme båt. Kjøpte den for 17.769,- for 3 uker siden. Var fornøyd med kjøpet når den gikk opp til over 20.000,- igjen og nå kunne jeg spart noen hundrelapper ved å ha ventet til idag. Vær glad du ikke kjøpte en Pioneer 43" plasma for noen måneder siden du. Den har jo falt med over 10.000,- på relativt kort tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte Dell på telefonen igår om pris for 2 stk. en til meg og en til en kompis. 16875.- pr.stk. :razz: Men regner med at den snart er nede i 15000.- So what! Hvis en bare skal sitte på gjerdet og vente på billigere varer så får en jo aldri kjøpt noe.....
    Har ikke bestilt den (ennå) da jeg er bekymret over 16ms jeg også. Eneste grunnen til at jeg drøyer det.... Tror jeg havner på en 40" fra Sony istedet (KLV-SA40A10E) ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å handle lcd på responstider er vel som å handle stereo på PMPO-effekt?

knut

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geggi
    Tror jeg havner på en 40" fra Sony istedet (KLV-SA40A10E) ;-)
    Bare vær klar over at PC-kompatibiliteten til Sony er mangefull.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fint lite greie på disse tingene, men det er jo min store skrekk at jeg muligens vil bli sittende og irritere meg over at det er etterslep på den LCD-skjermen jeg kjøper til endel tusen som det tross alt er..... Jeg ser endel på fotball og Formel 1 og i den forbindelse er det jo helt utenkelig å ikke få oppleve dette med bra kvalitet. Mener dere da at 4, 8, 10, 16 ms o.s.v. er helt uvesentlig eller umulig for folk å se forskjell på? Kanskje bare et "salgstricks" siden dette med responstid tross alt står veldig ofte i annonsene....? :-?
    Er ikke Sony PC-kompatibel?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    responstid er ikke uvesentlig, langt ifra. men om den er oppgitt til 16 eller 8ms har liten betydning ettersom det sier veldig lite om den reelle responstiden..

skjønner meg ikke på det der dell tilbudet. nå idag er prisen tilbake til 20k.. var det bare et kort dagstilbud igår eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geggi
    Jeg har fint lite greie på disse tingene, men det er jo min store skrekk at jeg muligens vil bli sittende og irritere meg over at det er etterslep på den LCD-skjermen jeg kjøper til endel tusen som det tross alt er..... Jeg ser endel på fotball og Formel 1 og i den forbindelse er det jo helt utenkelig å ikke få oppleve dette med bra kvalitet. Mener dere da at 4, 8, 10, 16 ms o.s.v. er helt uvesentlig eller umulig for folk å se forskjell på? Kanskje bare et "salgstricks" siden dette med responstid tross alt står veldig ofte i annonsene....? :-?
    Er ikke Sony PC-kompatibel?
    responstid har en viss relevans. Men siden det finnes flere måter å måle på som gir forskjellig resultat og målemetoden som regel aldri er oppgitt så er de vel relativt verdiløse?

Sony har hatt liten interesse for såkalt "1:1 pixelmapping". Hvis du har planer om å koble til en Media Center pc eller lignende så vil jeg anbefale sterkt å ha 1:1 pixel-mapping på digital inngang. Hvis du skal bruke en vanlig dvd-spiller og bare koble opp pc sporadisk for å se bilder og lignende så er ikke dette så fryktelig viktig.

mvh
    Knut Inge

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner meg ikke på det der dell tilbudet. nå idag er prisen tilbake til 20k.. var det bare et kort dagstilbud igår eller?
    Av en eller annen grunn så må du trykke på "Konfigurer og kjøp" for å se tilbudsprisen.

http://configure.euro.dell.com/dells...bc=lcd_w3706mc

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt meg denne dell tv`n og har planer om å koble pc`n til. Har DVI utgang på skjermkortet. Er dette en egnet kabel å bruke da? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=108968&cks=PRL

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J00ls
    Har bestillt meg denne dell tv`n og har planer om å koble pc`n til. Har DVI utgang på skjermkortet. Er dette en egnet kabel å bruke da? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=108968&cks=PRL
    Ja, den passer bra. Har du virkelig PC'en 5 meter unna TV'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i de brukererfaringene og testene jeg har lest så har aldri responstiden blitt trukket frem som noe negativt. 16ms eller 8ms på papiret spiller vel liten rolle..
    En annen negativ detalj er at DVB-T tuneren ikke støtter MPEG4
    som skal benyttes til digital bakkesendt tv her i Norge.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Ja, den passer bra. Har du virkelig PC'en 5 meter unna TV'en?
    er det så uvanlig da, jeg har min 15 meter unna! kanskje bare 6-7 meter i luftlinja da, men må jo legge kabelen langs listene så man slipper å ha gulvet fullt av kabler!

fått telefon fra dell nå, tv'n kommer mandag. skal komme med tilbakemeldinger etter litt testing!

edit: VannMann1, Hvilke praktisk betydning får det for oss brukere da? jeg har strengt tatt ikke peiling på hva en DVB-T tuner er egentlig.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •