Problemer med PDP 42RXE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Problemer med PDP 42RXE

Hei

Kjøpte Pioneer PDP 42RXE på elkjøp i går. (Stilte på trappa kl 7 når de åpna....)
    Er veldig fornøyd, og synest designet er upåklagelig. Billedkvaliteten er etter sigende kankje bedre på andre skjermer, men dette er mer enn tilfredsstillende til meg.

Uansett. Problemet mitt er omtrent som følger.
    Oppsettet er:
    Skjerm som beskrevet
    Nokia Mediamaster 9902s koblet på AV2 (satt til "Video") med skikkelig scart.
    Philips DVD 612 koblet til AV3 (også "video") med skikkelig scart.
    D-Link DSM 320 Mediaplayer koblet med S-video og vanlig audiokabel
    Hitachi VHS koblet via Mediamasteren men scart

Så begynner moroa:
    Når jeg ser på parabol, hopper fjernsynet fra AV2 som jeg bruker og over til AV1 (hvor ingenting er koblet til) eller ATV 1 og tilbake igjen. Skjer helt vilkårlig og ofte mange ganger etter hverandre. Det virker som det går lengere tid dersom tvn har vert avslått. Har også merket at det skjer noen ganger når jeg trykker på info på satelitten eller når jeg blar i menyer på denne. Andre ganger skjer det uten at jeg gjør noe som helst.
    Har prøvd å bytte om kabler og innganger, det betyr ingen ting.
    Det skjedde til å begynne med også mens jeg så DVD, men det har ikke skjedd senere. Har ikke fårekommet når jeg bruker mediaplayeren.

En ting til.
    Bildet fra dvd og mediaplayer er meget tilfredsstillende, men fra parabol ser jeg horisontal flimring, spesiellt på lyse farger. Ikke så mye at det gjør noe, men du ser det greit dersom du prøver. Satelitten står på "RGB", og jeg har bytta om på kablene også. Skjer ikke noe forskjell.
    Er denne satelitt mottageren noe dritt og gir for dårlig signal, eller er det noe annet jeg må gjøre. (må jeg aktivere RGB i tvn, eller går det av seg selv. Den star på "video" på inngangen)

Håper noen har noen gode løsninger spesiellt på det første problemet. Man blir skikkelig crazy av det.

Enden på visa er vel å bytte hele greia, ser for meg at det må være noe galt med fjernsynet.

Vel vel
    Kevin

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du kan aktivere denne inngangen på skjermen din til RGB
    Mediamaster 9902S skal ha bra bilde... Iallefall på min 435HDE skjerm.
    På skart pinne 8 er det et aktiverings signal som skal gi beskjed til din tv at nå skal jeg brukes. Virker her som at det er det som er problemet... at du sender pinne 8 signal under bruk, men det var rart den da hopper til AV1??? Rot rundt i menyene til skjermen din om du kan dette AV2 til RGB, ev. se om du kan sette AV1 til RGB og heller bruke denne. Det kan jo også være feil på skart kabelen din. Alternativt så kan du klippe av ledningen på pinne 8 i skart kontakten du setter inn i skjermen....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig seriefeil

Denne må sendes til Pioneer for SW oppdatering - det er fort gjort. Hadde samme feilen på min tv.

Mvh Frode

Sitat Opprinnelig postet av Kevin
    Hei

Kjøpte Pioneer PDP 42RXE på elkjøp i går. (Stilte på trappa kl 7 når de åpna....)
    Er veldig fornøyd, og synest designet er upåklagelig. Billedkvaliteten er etter sigende kankje bedre på andre skjermer, men dette er mer enn tilfredsstillende til meg.

Uansett. Problemet mitt er omtrent som følger.
    Oppsettet er:
    Skjerm som beskrevet
    Nokia Mediamaster 9902s koblet på AV2 (satt til "Video") med skikkelig scart.
    Philips DVD 612 koblet til AV3 (også "video") med skikkelig scart.
    D-Link DSM 320 Mediaplayer koblet med S-video og vanlig audiokabel
    Hitachi VHS koblet via Mediamasteren men scart

Så begynner moroa:
    Når jeg ser på parabol, hopper fjernsynet fra AV2 som jeg bruker og over til AV1 (hvor ingenting er koblet til) eller ATV 1 og tilbake igjen. Skjer helt vilkårlig og ofte mange ganger etter hverandre. Det virker som det går lengere tid dersom tvn har vert avslått. Har også merket at det skjer noen ganger når jeg trykker på info på satelitten eller når jeg blar i menyer på denne. Andre ganger skjer det uten at jeg gjør noe som helst.
    Har prøvd å bytte om kabler og innganger, det betyr ingen ting.
    Det skjedde til å begynne med også mens jeg så DVD, men det har ikke skjedd senere. Har ikke fårekommet når jeg bruker mediaplayeren.

En ting til.
    Bildet fra dvd og mediaplayer er meget tilfredsstillende, men fra parabol ser jeg horisontal flimring, spesiellt på lyse farger. Ikke så mye at det gjør noe, men du ser det greit dersom du prøver. Satelitten står på "RGB", og jeg har bytta om på kablene også. Skjer ikke noe forskjell.
    Er denne satelitt mottageren noe dritt og gir for dårlig signal, eller er det noe annet jeg må gjøre. (må jeg aktivere RGB i tvn, eller går det av seg selv. Den star på "video" på inngangen)

Håper noen har noen gode løsninger spesiellt på det første problemet. Man blir skikkelig crazy av det.

Enden på visa er vel å bytte hele greia, ser for meg at det må være noe galt med fjernsynet.

Vel vel
    Kevin

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer PDP42RXE med samme problem!

Hei, jeg har en lik Pioneer som deg med samme problem. Hva ble resultatet i saken din? fikk du ny software eller hva skjedde?

Jeg kjøpe min på elkjøp. De sendte den inn ett sted og gått 1 uke nå, de skulle sende den til Pioneer etter jeg fant ut her at den krever software oppdatering, men dette skulle ta opptil 4 UKER!!!!!!!!

Hvor kan dette gjøres kjapt?!?

Send meg en mail christian@betekconsult.com om du har en løsing på dette!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •