Har kjøpt Panasonic 42PA50, noen spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt Panasonic 42PA50, noen spørsmål.

Får nevnte plasma i hus i kveld... Lurer på om det er noe jeg bør tenke på eller gjøre før det slås på? Må det ha noen form for "innkjøring"?

Takker så mye på forhånd for respons...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo anbefale deg å starte med å lese den papir lefsa vi vanligvis legger vekk, bruksanvisningen...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, jau takk. Er det ting som ikke står i den lefsa en bør tenke på?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett den på i natt uten lyd og uten antenne så den kun viser snø. Benytt lav kontrast de første 200 timene.

Aner ikke, men det er nå det Pioneer-plasmafolket her på forumet har funnet ut er en passende "innkjøring". Sikkert en grei rutine for Panasonic også...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt å vurdere PA-50 igjen, haka er at jeg skulle hatt HD tv til xbox360. Samtidig så er kanskje ikke forskjellen så veldig stor...

Har nå en crt tv, 32" 100hz med advanced scart(rgb) som signalkilde til 360. Vil man se/få høyere oppløsning og betraktelig bedre kvalitet med PA-50 over component iforhold til crt tv`n jeg har?

Går det an å anslå prosentmessig hvor mye man taper på bildekvalitet(grafikk) fra en HD-ready tv mellom 25-30 k iforhold til PA-50?

Ser forresten på sidene til elkjøp og lefdal at det annonseres med to forskjellige betegnelser på PA-50, den ene til ca 14900 kr og den andre til ca 15900 kr.
    Noen som kan avklare dette?

Thanks!

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Ser forresten på sidene til elkjøp og lefdal at det annonseres med to forskjellige betegnelser på PA-50, den ene til ca 14900 kr og den andre til ca 15900 kr.
    Noen som kan avklare dette?

Thanks!
    TH42PA50 til 15.995,- leveres uten bordstativ.
    TH42PA50PDS til 14.995,- leveres med bordstativ.

Altså 1.000,- dyrere hvis du velger å ikke ta med bordstativ! Forstå det den som vil.

Jeg har kjøpt PDS utgaven. Denne utgaven blir levert fra fabrikk med bordstativ. Jeg har hengt min på veggen, så jeg har aldri sett bordstativet. Men det gjør sikkert jobben.

I utgangspunktet skulle man tro man måtte betale mer for PDS utgaven. Men det må man altså ikke. Mulig PDS har senere produksjonsdato..? Ikke vet jeg.

Det som er enda mer merkelig er mens de selger 42" til 14.995,- med bordstativ på elkjop
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...%20TH42PA50PDS
    skal de faktisk ha 21.995,- for 37"
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...%20TH37PA50PDS

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det i hus. Stort tv ja... hehe. Står ingenting i manualen om at det må kjøres inn på noe vis... Da var det bare å få justert bildet best mulig, ikke alltid like enkelt det der...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, priser er ikke lett å forholde seg til.

Jeg kjøpte en TH-42PA50E med bordstativ i samme pakken til 15.995.- hos Siba på Liertoppen rett før jul. Orket ikke å vente til etter jul siden det normalt blir en del TV titting i jula. Var rimelig klar over at det muligens kunne komme noe billigere etter jul så det var ingen bombe.

Ser at Siba.no annonserer samme pakken nå (også inkl. bordstativ) til 14.989.- på nettet, men sier der at den fortsatt koster 15.995.- i butikk. I tillegg kommer frakt når man kjøper på nett til min 399.- så da er forskjellen minimal.

Jeg fikk kranglet meg til åpent kjøp på min TV siden jeg har hatt et par dårlige erfaringer på "hjemmetest", så i teorien kan jeg levere tilbake den jeg kjøpte på Siba, dra på Elkjøp og kjøpe den til 1000.- mindre. Men gidder jeg det? Tror nok ikke det. Taper mer i arb. inntekt (hvis man priser tiden man bruker på å dille med slikt), enn jeg sparer, så da gidder jeg ikke.

Så vidt jeg vet var Siba billigst i Norge på tidspunkt jeg kjøpte. Jeg er kjempefornøyd med TV'en, og er absolutt verdt det jeg ga sammenlignet med tilsvarende TV'er i prisklassen (i hvertfall da).

Så det er bare å anbefale. Alle bør selvsagt kjøpe der de finner det billigst og ikke minst i butikker hvor man kan stole på at man får det man tror man har kjøpt (og det er slett ikke alltid :-)).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne tv'en selv, men vil gjerne ha litt tilbakemelding på hvordan den fungerer med bilde fra pc siden dette nok blir det største bruksområdet.

Hvor mye kvalitet taper man siden det ikke er DVI på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da fikk jeg min i hus.

15k på Elkjøp.

Men....flotte farger, sort er sort...osv...men....

Det første jeg la merke til er at bildet virker veldig "grøtet"
    Av og til blir det veldig "databilder"
    På fagspråket er det vel kontrasten som er for dårlig?

Sitter med veldig blandede følelser etter 30 min titting.

Noen forslag til forberdringer, eller er det rett og slett ikke bedre?

Signalene kommer via parabol og scart.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sjekket om du har noen innstillinger som heter DNR eller lignende. Sånne digitale filtre må brukes forsiktig. Mine foreldre som har samme v og koblet med scart rgb til en Force tuner har meget bra bilder. Det er ikke akkurat stjerneklart, men klart godkjent i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke noe DNR...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av "color mangement", "p-nr" og "mpeg nr". Jeg har samme tv og har slått av disse og jeg syns bildet er best sånn. Forøvrig på Dreambox 7020 og HK DVD-21 er bildet overraskende bra hos meg, ingen "grøt". Men alle kanaler og program er jo ikke like bra, men sånn er det jo på alle tv`er.. Men generelt sett er det bra. Venter nå på Yamaha DVD 557, så får jeg brukt komponent, og da forventer jeg enda bedre bilde på dvd avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har også kjøpt 42PA50

Jeg har også kjøpt 42PA50 på Elkjøp til 14.995,-.

Mine erfaringer:
    Analogt TV signal
    - En del kanaler er veldig bra, mens andre er mindre gode. Tror det meste kommer av at bildet er MYE større en min gamle 29" CRT.

DVD
    - Superfornøyd! Kjører Component fra Toshiba RD-XS24.

Funksjoner
    - Oppsettet gikk som en drøm (plug & play )
    - Benytter Panasonic Auto som Aspect. Synes den "hopper og spretter" litt til tider, men dette kommer jo av at den skal fylle skjermen. Ble spesiellt mye på NRK tidligere i kveld på Underholdningsåret 2005

Har enda ikke kalibrert skjermen, kjører altså "fabrikkinnstilling". Får vel ta en kveld med litt "tviking"... Hvis noen har noen erfaringsinnstillinger tas de imot med takk! (kjører vanlig kabel signal for TV og Component fra DVD)

Virker på alle her som jeg har gjort riktig valg... Jeg er fortsatt ikke enig med meg selv om jeg om en stund angrer på at jeg ikke valgte HD ready LCD... Men nå har jeg ventet så lenge at jeg ikke klarte å sitte på gjerdet mere :lol:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fraggel
    Vurderer denne tv'en selv, men vil gjerne ha litt tilbakemelding på hvordan den fungerer med bilde fra pc siden dette nok blir det største bruksområdet.

Hvor mye kvalitet taper man siden det ikke er DVI på den?
    Hvis du skal bruke tv'en mest til pc,så er det LCD du bør kjøpe.
    Å kjøpe en lavoppløst Plasma til pc-bruk er ikke så lurt.
    42PA50 har jo heller ikke pc-inngang.

Kan forresten legge til at jeg har hatt min 42PA50 i snart 3 uker og er strålende fornøyd med den! Jeg var på nippet til å kjøpe en Grundig Apollo som jeg hadde på hjemmlån,men HELDIGVIS kjøpte jeg Panasonic i stedet. Den er MYE bedre enn Grundigen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SIBA har 30 dager åpent kjøp

Sitat Opprinnelig postet av djg
    Nei, priser er ikke lett å forholde seg til.

Jeg kjøpte en TH-42PA50E med bordstativ i samme pakken til 15.995.- hos Siba på Liertoppen rett før jul. Orket ikke å vente til etter jul siden det normalt blir en del TV titting i jula. Var rimelig klar over at det muligens kunne komme noe billigere etter jul så det var ingen bombe.

Ser at Siba.no annonserer samme pakken nå (også inkl. bordstativ) til 14.989.- på nettet, men sier der at den fortsatt koster 15.995.- i butikk. I tillegg kommer frakt når man kjøper på nett til min 399.- så da er forskjellen minimal.

Jeg fikk kranglet meg til åpent kjøp på min TV siden jeg har hatt et par dårlige erfaringer på "hjemmetest", så i teorien kan jeg levere tilbake den jeg kjøpte på Siba, dra på Elkjøp og kjøpe den til 1000.- mindre. Men gidder jeg det? Tror nok ikke det. Taper mer i arb. inntekt (hvis man priser tiden man bruker på å dille med slikt), enn jeg sparer, så da gidder jeg ikke.

Så vidt jeg vet var Siba billigst i Norge på tidspunkt jeg kjøpte. Jeg er kjempefornøyd med TV'en, og er absolutt verdt det jeg ga sammenlignet med tilsvarende TV'er i prisklassen (i hvertfall da).

Så det er bare å anbefale. Alle bør selvsagt kjøpe der de finner det billigst og ikke minst i butikker hvor man kan stole på at man får det man tror man har kjøpt (og det er slett ikke alltid ).
    Kranglet deg til åpent kjøp? Siba har da alltid hatt dette og var vel en av de som startet med dette......

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som irriterer seg over støy fra denne tv? Er på nippet på å levere den tilbake pga denne støyen, eller i alle fall prøve en annen av samme type...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kranglet deg til åpent kjøp? Siba har da alltid hatt dette og var vel en av de som startet med dette......
    De har det normalt ikke på plasmaskjermer så vidt jeg har fått opplyst (de sa de fakisk på Siba's kundeservice også), men det er mulig jeg har blitt feilinformert ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en lyd her.

Ja, bortsett fra Dan Børge Bakebrøds hypnotiserende latter.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Hvis du skal bruke tv'en mest til pc,så er det LCD du bør kjøpe.
    Å kjøpe en lavoppløst Plasma til pc-bruk er ikke så lurt.
    42PA50 har jo heller ikke pc-inngang.

Kan forresten legge til at jeg har hatt min 42PA50 i snart 3 uker og er strålende fornøyd med den! Jeg var på nippet til å kjøpe en Grundig Apollo som jeg hadde på hjemmlån,men HELDIGVIS kjøpte jeg Panasonic i stedet. Den er MYE bedre enn Grundigen.
    Tror du misforsto meg litt, mente ikke at den skal brukes som pc-skjerm.. men at jeg kommer til å spille av filmer fra pc. Hvordan fungerer den til dette formålet?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •