Har kjøpt Panasonic 42PA50, noen spørsmål. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD på TH-42PA50

Hei jeg har pa50 og lurte litt på en ting ang. bildekvalitet og HD.

pa50 tar jo som kjent inn 720p på component inngangen. La oss si man hadde en signalkilde som kunne vise både SD og HD. For eksempel en vanlig DVD-spiller og en HD-DVD spiller.

Vil HD-DVD spilleren gi bedre bilde på pa50 enn DVD spilleren?

Altså: Vil jeg få bedre bilde av å kjøre inn HD for å så la pa50 nedskalere bildet enn å kjøre inn SD direkte?

Jeg tar opp dette med tanke på at panasonic mener de får mer til med mindre pixler. Pixel plus eller hva de nå kaller dette.

Dette bunner ut i om det er vits for oss pa50 eiere å oppgradere til HD-DVD/Blue ray eller bare holde oss til vanlig DVD spiller.

På forhånd takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Andre her har sagt at det ikke går... Må altså ha en dvd spiller som oppskalerer via komponent, og det har jeg ikke funnet.
    Denon DVD-1920 scalerer opp til 720p/1080i

http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=7052

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter... Jeg håper dere bruker minst halvparten av den energien deres på å løpe i skogen, som dere bruker på TV. -Og er dere halparten så hekta på fysisk aktivitet som dere tilsynelatende er på TV-er, ja da tror jeg dere er potensielle verdensmestere i en eller annen idrettgren alle mann alle.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Gutter... Jeg håper dere bruker minst halvparten av den energien deres på å løpe i skogen, som dere bruker på TV. -Og er dere halparten så hekta på fysisk aktivitet som dere tilsynelatende er på TV-er, ja da tror jeg dere er potensielle verdensmestere i en eller annen idrettgren alle mann alle.
    Sikkert lurt å holde seg i fysisk aktivitet audiop, men hvilket spørsmål var det egentlig du svarte på her i denne tråden om "Har kjøpt Panasonic 42PA50, noen spørsmål." Det å sette opp en skjerm man har brukt en del penger på, så man får et godt resultat kan vel på mange måter få frem mange av de samme gode følelsene som man sitter igjen med som etter en god treningstur i skogen. Man har riktifnokk ikke belastet og trent kroppen like mye, men det er en annen sak.

Det vises riktignok uendelig mye idrett på tv skjermen om mange forskjellige vinter idresgrener også fortiden nettop av slike personer som løper for livet i velprepparerte løyper osv, og det er visst værdens undergang hvis de får influensa, blir forkjølet eller brekker staven, men da foretrekker jeg heller å gå inn i en service meny for å få riktig gråtoneskala for å si det sånn...;-)

Når det gjelder å fore en 852x480 oppløst plasmaskjerm med SD eller HD materiale, så må denne skjermen skalere selv når den skal vise 576 linjers PAL materiale. I slike tilfeller er det ofte hvordan bilde skalerings algoritmene jobber i forhold til de kvalitetene som ligger i kildemateriale som avgjør resultatet, men i utgangspunktet vil det etter min mening ikke ha så mye for seg å oppskalere SD til 720p eller 1080i i en middels god DVD spiller og la skjermen skalere dette ned igjen før den kan vise dette. Utrykket å gå over bekken etter vann er vel ganske passende for denne problemstillingen synes jeg, det kan nemlig være at vannet i bekken ikke smaker godt også og man heller børr løpe helt hjem før man henter seg noe vann fra krana. .....

Har man sett litt forskjellig resultat fra oppskalering av SD materiale på skjerm visnings enheter som kan vise HD, ser man store forskjeller mellom hvilen kilde, software og hardware som blir benyttet, og skal man skalere dette ned igjen vil jeg tro man har en hel del nye parametere som spiller inn.

Vil derfor i utganspunktet tro 42PA50 trives best med godt NTSC materiale og ikke har noe spesiellt fordeler av å få oppskalert HD inn, men slike ting kan variere fra kildemateriale til kildemateriale.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    Denon DVD-1920 scalerer opp til 720p/1080i

http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=7052
    Via komponent?

NTSC: Har ikke testet HD på min tv enda, men har testet noen sone 1 filmer(Indiana Jones, The Rock) med ntsc. Og det er klart bedre enn Pal.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de noen som har hengt sin PA50 på veggen? og hvordan ble de med kabling,mye rot?

LP

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lpriis
    Er de noen som har hengt sin PA50 på veggen? og hvordan ble de med kabling,mye rot?

LP
    Jeg kjøpte veggfeste til min PA50 hos Siba.
    Sms Func Flatscreen WH F heter det og koster 699 kr.
    Det ble helt konge å få skjermen opp på veggen! Hadde ingen problemer med kablene heller. Et par strips gjorde at det ble pent og ryddig.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hengt min på veggen.

På Clas Ohlson får du kjøpt kabelkanal som er greie å benytte under tv'en.

http://www.clasohlson.no/?AFP=store/...3&IsCampaign=N

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var innom en butikk i dag og fikk sett på PA50. satan den virker stor! jeg har relativt lite erfaringer med plasma skjermer og har ikke våget å sikle for mye etter dem før nå. ble imponert over bildet også. den kjørte bilde fra vanlig analog kabel-TV og det var imponerende til analog kilde å være.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller Xbox med HDtv oppløsning via komponentinngangen på min 37pa50 og det er kanon bra bilde. Har gått igjennom alle tilkoblingsmuligheter fra kompositt, scart med RGB og til slutt HD oppløsning via component, og det er merkbar forskjell.
    Signalene er bra med Scart RGB også, men det blir noe eget over bildet når man kjører 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pa50 E

Kjøpt pa50e på siba for 13995. Det er en helt utrolig bra TV, og jeg ønsker å takke alle her inne som anbefalte den. Får ikke bedre plasma til den prisen. Det kan være vanskelig å se den store forskjellen når du står i butikken, men du ser at det er enorme forskjeller når den henger på veggen hjemme. Kjøpte først en philips til 17000, men den kan ikke sammenlignes når det kommer til bildekvalitet. Noe kulere design kanskje, men i lengden betyr det ikke noe. Er du helt grønn på plasma (slik jeg er), kan jeg love deg at pa50 er uten tvil den beste handelen du kan gjøre. Folk jeg har snakket med sier at du må over 35.000 kr for å få et bedre bilde. Et lite minus er at den ikke er HD ready... men det burde ikke ha så mye å si. Hadde ikke betalt 8-10000 kr. ekstra for dette. Like greit å kjøpe en ny TV den gang HD skulle bli aktuelt. Plasma TVenen i dag er helt sikkert ræva den dagen HD kommer for fullt uansett, så hvorfor forbrede seg på dette med dagens "dårlige" utstyr....??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei..da er pa50 min fra siba kommet på veggen..kjøpte veggfeste hos mpx.de jeg lurer på er om de en kan få bildet til å holde seg i fullskjerm..har de på auto men de hopper opp og ned av og til..spesielt når man bytter kanal....Ellers er de jo en nydelig tv..men et mye bedre bilde enn jeg hadde håpet på med analogt kabelnet...

lpriis

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å unngå dette da,har jo med hvilket format det sendes i. Tv`n vil i automode tilpasse ett 4:3 bilde til 16:9.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å spille Xbox 360 på denne??

Har selv spilt på en Viewpia 37tommer LCD en stund. Vil det være stor forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet? sitter klar til å bestille nå, så håper på raskt svar!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •