God, billig tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God, billig tv?

Nokon so kan anbefala ein god - eller i det minste brukbar - billig tv.
    Er jo salg og greier for tiden, so det er kanskje lurt å gå til innkjøp av ein ny tv no.
    Jo billigare jo bedre sjølsagt, men vil jo ha kvalitet og.
    Nokon so kan anbefala ein eller to?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt an på hva slags størrelse og teknologi du ønsker, samt hva du legger i "billig". 2000,- er billig for en 32-tommers CRT- (billedrørs-)TV. 10000,- er billig for en 32'' LCD. 20000,- er billig for en 42'' plasma. Dette er bare noen eksempler. Hvor mye hadde du tenkt å bruke, og ønsker du flatskjerm eller god, gammeldags CRT?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kunne nok vore litt meir presis ja
    Eg tenkte på ein CRT-TV. Den kjem stort sett til å bli brukt til tv-sjåing, og for dvd-filmar til dama. Sjølv brukar eg projektor når eg ser film.
    Sidan ingen av oss er av typen som er heilt fanatiske når det gjelder lyd og/eller bide, so klarar me oss lenge med ein brukbar tv.
    Men har eg sjansen til å få ein veldig god tv for nokre få kroner meir enn ein brukbar tv, so gjere eg sjølsagt det.
    Derfor velger eg å få hjelp av folk med noko meir kunnskap på detta området, enn det eg sjølv sit inne me.
    Har ikkje all verden til budsjett, men kan strekka meg til 5000. Men helst billigare

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ville satset på en Panasonic siden de lager billedrørene sine selv og har god erfaring fra "Pana" selv.. Uten å ha sett denne modellen selv live leverer nok denne også et et godt bilde vil jeg tro...

Sakset fra Lefdal..

TX-32PM1 er utstyrt med Quintrix F bilderør, som gjengir naturtro og skarpe bilder, og minimerer refleksjoner. Panasonics egen elektroniske bildebehandling gir deg skarpe bilder og utmerket kontrast. Det digitale kamfilteret øker oppløsningen, og eliminerer moiré effekt. Skjermmenyene en enkle og intuitive i bruk. En hjelpemeny finnes også for å veilede brukeren.

Pris: 3995,-

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville sterkt vurdert å kjøpe brukt. kan gjøre grove kupp på bilderørs-tver i disse plasma/lcd dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal finst ikkje i sogn, og dei sender sjølsagt ikkje hit...
    Hadde vore ein bra deal det, men...
    Brukt synest eg er skummelt å kjøpa.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

Ville satset på en Panasonic siden de lager billedrørene sine selv og har god erfaring fra "Pana" selv.. Uten å ha sett denne modellen selv live leverer nok denne også et et godt bilde vil jeg tro...

Sakset fra Lefdal..

TX-32PM1 er utstyrt med Quintrix F bilderør, som gjengir naturtro og skarpe bilder, og minimerer refleksjoner. Panasonics egen elektroniske bildebehandling gir deg skarpe bilder og utmerket kontrast. Det digitale kamfilteret øker oppløsningen, og eliminerer moiré effekt. Skjermmenyene en enkle og intuitive i bruk. En hjelpemeny finnes også for å veilede brukeren.

Pris: 3995,-
    Kjøpte en slik selv på Elkjip i sommer, da ferien var over, TV'en røyk og pungen var tom.

Helt kurant, og et ganske bra bilde med RGB kabel fa DVD også. Går over il PJ etterhvert, og denne er mer enn bra nok til å se nyheter på.

Eneste problemet er vertikale linjer når det er mye kontrast i bildet, da kan disse bli litt "bøyde". Ser ikke dette som noe stort problem, og det er selvfølgelig en grunn til at denne er så billig som den er.

Sammenlignet med billige LCD skjermer er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å gå til innkjøp av denne tven.
    Kunne du utdypet dette med vertikale bøyde linjer på sidene ?

Har en 28" Sony hvor hele toppen på og sidene på bilde bøyer seg bakover når jeg ser på film og vanlig fjernsyn. Nå har jo jeg vært inne på service innstillingene og tuklet selv, men har ikke lyst på et nytt tv med nogen lunde samme problem.

Hva med PANASONIC TX32PX10F noen problemer her ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å lage en tegning som viser det jeg mener. Oppe til venstre er linjen"brutt" og forskjøvet litt mot høyre, dette oppstår enkelte ganger når det er stor kontrast ved dette punktet. Hjelper litt å stille kontrast/sharpness, men for mye vil gå ut over billedkvaliteten ellers. Det er ganske lett å se dersom du kjører et testmønste fra en eller annen test DVD. Vanligvis ser en det ikke, da det er sjelden at man har en linje der, men ved f.eks. sportssendinger osv. hvor det er tabeller/oversikter/plakater kan det vises dersom det er stor kontrast.

Når jeg ser film på skjermen er sdet sjelden at jeg legger merke til det. Siden jeg sjelden ser TV, og spesielt sjelden ser sport så er ikke dette noe stort problem for meg. Og spør du madamen her i huset vil hun sannsynligvis ikke ha lagt merke til det ennå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er slik jeg opplever på min nåværende tv og.
    Jeg er så nøye at jeg vill irritere meg grønt over det

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om dette er tv'en for deg da. Mulig det blir bedre på den 100Hz modellen du nevner, skal jeg ikke uttale meg om. For alt jeg vet er dette "vanlig" fenomen også. Men jeg regner med at det er ulempen ved å kjøpe billig, det er vel en grunn til at det er billige og dyre TV'er å få kjøpt. Så forresten at denne kodtet ca. 5200,- på Elkjøp nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LaserDisken
    Vurderer å gå til innkjøp av denne tven.
    Kunne du utdypet dette med vertikale bøyde linjer på sidene ?

Har en 28" Sony hvor hele toppen på og sidene på bilde bøyer seg bakover når jeg ser på film og vanlig fjernsyn. Nå har jo jeg vært inne på service innstillingene og tuklet selv, men har ikke lyst på et nytt tv med nogen lunde samme problem.

Hva med PANASONIC TX32PX10F noen problemer her ?

TX32PX10 er eit meget bra tv som eg ikkje har opplevd nokon problem med!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    px10 er vel strengt tatt ikkje mogeleg å få tak i lengre...
    viss det er elkjøp der du bur så kan dei skaffe PM1 til deg. pris er nok varierande frå butikk til butikk, men så mykje meir enn 4k tvilar eg på at du må betale for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E-Kjøp Vinterbro sa de kunne skaffe tven.
    Men det kan godt hende at jeg husker fil prod nummer.

Noen tver som ikke har dette problemet, PAL/NTSC, og digital kamfilte,r som noen kan anbefale ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •