Jeg kjøpte nylig Philips 32PF9967D. Dette ser ut til å være nesten samme TV som 32PF9966.

Dette er en utmerket TV med veldig mange finesser. Integrert DVB-T fungerer også fantastisk fint, men etter min mening er den ikke særlig brukervennlig å stille inn. F.eks. stilles analoge og digitale kanaler inn på veldig ulik måte. Når den først er stillt inn, er bildekvaliteten og daglig bruk VELDIG bra.

Men: Lyden er en katastrofe!

Hvis equliseren er stilt flat skurrer bassen ved normalt volum. For å unngå skurring må bassen reduseres så mye at den omtrent ikke eksisterer.

Jeg lurer på om andre har samme erfaring eller om det kan være feil på høyttalerene? Er det noen som vet hvor små basshøyttalere som sitter i denne TV'n. Det er oppgitt at TV'n har 4 høyttalere (2 bass + 2 diskant?).

Lyden er så dårlig at den er plagsom på Dagsrevyen.

TV'n har utgang for subwoofer og hvis den aktiveres kuttes all bass til TV'ns høyttalere. Dette vil selvsagt løse problemet, men burde være unødvendig.

Vet noen om en veldig liten og billig subwoofer som kan være egnet? Kanskje en beregnet for PC?