Hvilken 42 plasma skal jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 42 plasma skal jeg kjøpe?

Disse 42 plasma er på Januar salget, men hvilket har - best bilde, - er best, -er beste tilbud....?
    Hita. 42PD6600 - 20k.
    Hita, 42PD3200 - 12k.
    Phil. 42PF3320 - 13k.
    Phil. 42PF7320 - 19k.
    Pio. PDP-42RXE- 20k.
    Pana. TH42PA50PDS - 15k.

Bruksområde KUN, parabol (digi), DVD, video DV, og digi. foto.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det utvalget og til ditt bruksområde synes jeg PA50 er det beste tilbudet

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt. LG 42PX4RV, kjempe-TV!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA50 er nok det beste valget

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er nok valget gjort for min del... Blir nok en tur innom Elkjøp i morgen og handler en Pana 42PA50 inkl. bordstativ til 14.995,- :-P . Bare håper de har den inne nå da... :?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hvis Pioneeren benytter en av de nyere NEC panelene skal du på ingen måte se bort fra at dette også kan være et meget godt apparat... Uansett er Panasonicen et ypperlig valg, med unntak av manglende HDMI og noe lavere oppløsning selvsagt (som i praksis ikke trenger å ha nevneverdig betydning).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis billedkvaltiet med dagens bilde er utgangspunktet og man ikke har bruk for å koble på en pc så ville jeg også tatt pannyen. Men hvis man absolutt vil ha oppløsningen og trenger hd skjerm så ville jeg sett på pioneer og hitachien til 20 000 og vurdert de opp mot hverandre og tatt den jeg likte best.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...hvis Pioneeren benytter en av de nyere NEC panelene skal du på ingen måte se bort fra at dette også kan være et meget godt apparat... Uansett er Panasonicen et ypperlig valg, med unntak av manglende HDMI og noe lavere oppløsning selvsagt (som i praksis ikke trenger å ha nevneverdig betydning).
    Lygren, hvis vi snur litt på ballen Pioneer - til mitt bruk... er 436FDE verdt 12k. mer... kontra denne PA50? Her står -bilde og -pris i høysetet, henholdsvis som 1. og 2. valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har vært på Januar-salget i dag, og testet/kjøpt noen av de nevnte modeller i starten av innlegget...?
    Erfaringer imøteses.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med jeg har Pioneer TV'n i hus på Torsdag..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42" LCD til kr 10000,- om et år ?

Produsentene åpner stadig nye fabrikker så prisen vil nok stupe ganske snart - for å strø litt salt i handle/ikke handle såret;-)

http://www.hardware.no/nyheter/skjer...-fabrikk/22297

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barco
    Er det noen som har vært på Januar-salget i dag, og testet/kjøpt noen av de nevnte modeller i starten av innlegget...?
    Erfaringer imøteses.
    Jeg kjøpte en Panasonic TH42PA50PDS 42 tommer til 14990,- på Elkjøp. Har ikke prøvd noen andre plasmaskjermer hjemme, men i forhold til min gamle Sony 32 tommers CRT-tv (som opprinnelig kostet 20k) så var Panasonicen utrolig mye bedre på bildekvalitet selv på analoge kabelsignal fra Canal Digital. På dvd var den bare helt utrolig bra i forhold til Sonyen

Har gått i et halvår og vurdert frem og tilbake hvilken tv jeg skulle kjøpe, og så meg tidlig ut denne Panasonicen. Da jeg så annonsen fra Elkjøp bestemte jeg meg. Angrer ikke et sekund. Anbefales

Og ja, prisene vil nok falle og falle og falle og..., og om et par år er denne helt sikkert "avlegs", men nå gadd jeg ikke vente lengre

Trøsten får være at man får mer igjen for pengene om noen år, og da har man også forhåpentligvis råd til å kjøpe en ny tv som er enda bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic TH42PA50PDS

Kjøpte i dag Panasonic TH42PA50PDS på Elkjøp jeg også... Klarte ikke å vente lenger. Nå får jeg holde meg unna annonser for slike produkter en stund, slik at jeg ikke blir "skuffa". Men uansett har jeg jo 30 dager på å bli fast bestemt at dette er skjermen for meg...

Og ja. Prisene stuper nok etterhvert, men nå har jeg allerede sitti på toppen av gjerdet i over et år... NOK er NOK! :lol:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, man må bare kaste seg ut i det, selv om ting blir bedre og billigere for hver dag som går. Panasonic er neppe noe dårlig valg til den prisen. I forhold til en bil er det ingen ting og med en gang du har skrevet under kontrakten har den sunket 20 000,- i pris.....

og du tror du klarer å holde deg unna annonser.....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Produsentene åpner stadig nye fabrikker så prisen vil nok stupe ganske snart - for å strø litt salt i handle/ikke handle såret;-)

http://www.hardware.no/nyheter/skjer...-fabrikk/22297
    Men dette var da LCD paneler artikelen gjaldt, tror ikke at disse i løpet av 2006 kommer til gi bedre bilde enn plasma. No way!

MVH
    Audioguard

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjoh
    Kjøpte i dag Panasonic TH42PA50PDS på Elkjøp jeg også... Klarte ikke å vente lenger. Nå får jeg holde meg unna annonser for slike produkter en stund, slik at jeg ikke blir "skuffa". Men uansett har jeg jo 30 dager på å bli fast bestemt at dette er skjermen for meg...

Og ja. Prisene stuper nok etterhvert, men nå har jeg allerede sitti på toppen av gjerdet i over et år... NOK er NOK! :lol:
    Heldiggris!

Jeg har gitt 17K for PA50 med foten for bare 4 uker siden, men angrer ikke på det. Orket ikke å vente lenger. Er kjempefornøyd med den og synes at det var verdt den prisen å ha den i julen for da så vi på mange filmer!
    Matet med god signal fra Force sat-tuner og en god DVD (faktisk selv om den er en SD skjerm så avslører den godt forskjeller mellom DVD spillere) gir den et bilde som får min gamle og gode 33" TV til å se vissent ut. Og jeg som alltid mente at den hadde et kjempebilde. Kresen er jeg også siden jeg har jobbet noe med profft video og vet derfor hvordan et godt TV bilde kan se ut. Så bare sitt ned og kos deg.

PA50 lages i Pilsen i Tsjekko (håper at de ikke serverer det lokale verdensberømte øl i kantina på fabrikken der) og der nede kostet den da ca. 13K NOK for en måned siden og ca. 21K NOK for PA500. Så i Norge har begge vært overpriset en god stund. Men uansett, så tror jeg ikke at vi får se PA50 på 10K kronersnivå engang på våren. Eller?

MVH
    Audioguard

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Eg har eit Grundig Apollo 42 PXW 110-7515 REF som er på tur tilbake til BestBuy. Dette pga. stygge graderingar. Eg har prøvd å lese meg fram til kva som gjer at denne TV'en gir så dårleg bilete, og eg blir ikkje heilt klok. Uansett, no driv eg på og sjekkar ut kva eg bør bytte den til.

Panasonic PA50'en ser bra ut, PA30 er kanskje betre, men ganske så mykkje dyrare. Treng TV til DVD og digitalkamera sjåing, primært.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audioguard
    Men dette var da LCD paneler artikelen gjaldt, tror ikke at disse i løpet av 2006 kommer til gi bedre bilde enn plasma. No way!

MVH
    Audioguard
    LCD eller plasma, prisene må nok følges ad. Massene ser ikke den helt store forskjellen og går etter pris og størrelse. At det er noen her som har dilla på plasma gjør ikke stort utslag som kommentert fra SIBA ansatte.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort og greit: Om man har 15k som skal brukes på en TV, er denne det beste valget, selv om man har en Xbox 360 og etterhvert en PS3? For min del står det mellom denne, Sonys LCD-bakprojeksjon og Samsungen med V-front, med henholdvis 854x480, 1280x720 og 1366x768. Greit nok at teknologien er forskjell, epler og pærer, og så videre, men til slutt er det likevel et bilde som skal vises; hvilken gjør dette best?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville dere anbefalt PA50 hvis man fikk signalet via upc kabel tv (uten tuner) ??

Jeg ser også en del film via moddet xbox (divx-filmer). Disse vil vel vises fint på både lcd og plasmatv'r.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •