Kjøp av flatskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av flatskjerm

Er det noen som kan hjelpe meg?

Jeg skal kjøpe flatskjerm, men aner ikke hvilken tv jeg skal kjøpe. Har satt en øvre grense på 30 000, men hvis jeg slipper unna med en billigere tv så er jo ikke noe bedre enn det.

Det som er viktig for meg er hovedsaklig at bildet er bra. Kommer til å koble til anlegg uansett, så høyttalerne på tven trenger ikke være så veldig bra. Har ikke tenkt så veldig på om jeg vil ha lcd eller plasma

På elkjøp sa de at PHILIPS 42PF3320/10 til 13795 og LG RZ42PX3 til 22995 var veldig bra kjøp, men stoler jo ikke på dem. Har dere noen erfaringer med disse tv-ene? Er det noen andre tver som er bra? Har sett på Phillips sin LCD med ambilight. Er det verdt det å bruke så mye mer penger på den?

Håper noen kan gjøre meg litt klokere.

Mvh
    Trine

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for en plasma fra enten Panasonic eller Pioneer. Plasma har betydelig bedre kontrast enn LCD og har en mye større betraktningsvinkel. Du kan ikke trå feil med den siste modellen til en av disse.

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øvre grense 30 KNOK?

Kjøp en Pioneer 43" Plasma PDP-436FDE. Den koster 27 - 28 KNOK hvis du leter litt

Bedre flatskjerm får du neppe i dag! :grin:

Finnes også i en -XDE versjon, som er 10KNOK dyrere. Forskjellen er at XDE har pc-tilkobling (VGA) og to HDMI innganger (FDE har en).
    I tillegg har XDE en DVB-T mottaker som ikke kan brukes i Norge.

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 30000.- ville jeg gått for PHILIPS 37PF9830 (lcd) eller plasma som toratle sa, da en av disse modellene:Pioneer PDP-436XDE eller PANASONIC TH42PV500PDS.

Alle disse modellene ligger helt opptil eller en liten smule over, men de er helt klart de beste.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turist
    Øvre grense 30 KNOK?

Kjøp en Pioneer 43" Plasma PDP-436FDE. Den koster 27 - 28 KNOK hvis du leter litt

Bedre flatskjerm får du neppe i dag! :grin:

Finnes også i en -XDE versjon, som er 10KNOK dyrere. Forskjellen er at XDE har pc-tilkobling (VGA) og to HDMI innganger (FDE har en).
    I tillegg har XDE en DVB-T mottaker som ikke kan brukes i Norge.
    man får da xde til 30k, skal ikke gjøre dette til en pristråd, men trådstarter kan jo lese i denne tråden skulle han velge å satse på den skjermen: http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/29341-hva-betalte-dere-436xde.html

ellers så ville jeg nok satset på denne pioneeren skulle jeg hatt en plasma i denne størrelse og pris. men det kommer jo an til bruket ditt da. selv valgte jeg del sin 37" lcd ettersom jeg ska bruke den mye til pc osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal du koble til av utstyr da..? skal du ha vanlig antenne signal, kabel TV eller parabol på TVen..? og ser du mye film? skal det spilles xbox elle ps2 på den..? mye som spiller inn... skriv litt om bruken din så kan vi komme med litt mer konkrete anbefalinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, og godt nyttår alle sammen!

Det jeg skal bruke TVen til er:

Kabel-TV
    Playstation
    DVD-spiller
    Koble til datamaskin

(ca i den rekkefølgen)

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stikk på elkjøp og kjøp deg en panasonic pa50, 37" ligger vel rundt 13-14k nå og 42" for 15-16k. test den ut i en månedstid og er du ikke fornøyd retunerer du den bare.

til det bruket du beskriver tror jeg denne tv'n vil passe flotters, også sparer du jo halvparten av budsjettet ditt. men er du villig til å betale for å få det beste så er jo pioneer tingen i disse dager..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •