Min nye Dell W3706MC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min nye Dell W3706MC

Fikk endelig min nye Dell 37" LCD TV igår. Betalte kr. 17.769,- inkl. frakt.

Førsteinntrykk: Et kvalitetsprodukt, ikke noen typisk plastikk-følelse en finner på en rekke av "Elkjøp- / brunevare-produktene". Meget lekkert og slankt design. Avtagbare høyttalere er også et pluss. Jeg har ikke giddet å teste disse enda.

Dell TV'en har alle tilkoblingsmuligheter en måtte ønske seg: DVI, HDMI, VGA, 2 x SCART, Component, S-Video ++

Den ble raskt koblet opp mot en HTPC (med Windows Media Center) via DVI og her var det 1360 x 768 over uten noe som helst tull og tøys. Dette er opplagt et TV-produkt laget av en PC leverandør og ikke av en brunvare-produsent som ofte har middelmådig PC-støtte!

Jeg koblet også til min Visat satelitt-tuner via SCART.

Har tidligere testet en LG RZ32LX2 og har denne som sammenligningsgrunnlag.

Jeg synes TV-bildet fra satelitt-tuneren over SCART på var tydelig bedre på Dell sammenlignet med LG.

Noe som overrasket meg var at TV bildet fra satelitt-tuneren via SCART virket hakket bedre enn bildet fra PC'en over DVI. Etter en rask justering av lysstyrke / kontrast / farger ble det mer smell i bildet over DVI også.

Windows Media High Definition filmer fra PC over DVI produserer meget bra bilder.

Jeg hadde kanskje forventet at bildet på Dell sin 37" skulle avslørt mer skavanker i bildene enn på LG sin 32" pga størrelsen, men jeg synes ikke dette var tilfellet.

Den største svakheten jeg har funnet ved bildet er noe ujevn backlight som kun vises på bilder med mørk bakgrunn. Da ser det ut som om det er noe lysere felter i hjørnene. Her var nok LG noe jevnere og bedre.

Når det gjelder responstid er denne oppgitt til 16ms. Jeg har ikke sett noen problemer med bildene knyttet til dette og merker ingen forskjell fra LG TV'en som hadde 8ms oppgitt responstid.

Alt i alt er jeg meget fornøyd med kjøpet av Dell TV'en og kommer nok ikke til å bruke angreretten denne gangen. Jeg brukte forøvrig angreretten på Elkjøp av to grunner: 1) Elkjøp tar en ublu pris for denne 32 tommeren. Den burde ikke kostet mer enn ca kr. 15.000,- 2) 32 tommer var litt for lite i min stue.

Dell 37 tommer er et par tusen rimeligere enn LG sin 32 tommer, har lekrere design og omtrent like bra bilder tilsier at Dell sin 37 tommer er et bra kjøp.

Denne skal nok minst vare 2-3 år til 50-60 tommer skjermer med ny teknologi er tilgjengelig til fornuftige priser. Etter min mening finnes det idag ingen flatskjermer som er verdt 30.000 - 50.000, så da er det like greit å kjøpe et noe rimeligere produkt til teknologien blir bedre.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd med den. Jeg vurderte også denne TV'n. Men jeg klarte ikke motstå fristelen av full HD-oppløsning. Jeg valgte derfor Amoi 37" 1920x1080 som jeg er meget godt fornøyd med.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt å høre dette med oppløsning og dvi! har bestillt tv'n selv så går og venter som en liten unge nå... brukte de lang tid på og levere? tv'n min ble lastet i trailer'n den 29.

bestillte meg bare en 15meter lang vga kabel i første omgang. men må vel kanskje kjøpe meg en dvi kabel nå etterhvert..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    godt å høre dette med oppløsning og dvi! har bestillt tv'n selv så går og venter som en liten unge nå... brukte de lang tid på og levere? tv'n min ble lastet i trailer'n den 29.

bestillte meg bare en 15meter lang vga kabel i første omgang. men må vel kanskje kjøpe meg en dvi kabel nå etterhvert..
    Min ble lastet på trailer 20 desember og levert 27. desember.

15 meter VGA kabel? Har du PC'en så langt unna? Det kan bli problemer med så lange DVI kabler...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •