Philips 32PF5420, noe tess?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 32PF5420, noe tess?

hørte rykter om at Philips 32PF5420 kommer på januarsalg til 10.000,- nå hos expert. lurer derfor bare på om den er no tess?

(er ikke til meg selv, synes 32" blir for lite desverre. )

link: http://www.best-buy.com/bbshop/produ...u=59539&site=4

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet meg en slik i dag. Må vel være den beste dealen for en 32" lcd til under 10k?

Har trålt rundt i flere butikker den siste tiden og sett på en mengde tv'er. Hadde egentlig siktet meg inn mot et samsung 32m51, men jeg opplevde bildet på denne bedre (ikke så hardt å se på). I tillegg var det 3k billigere, så det ble jo ikke et vanskelig valg

Denne skjermen virket for meg å ligge i sjiktet over de andre HDready "billig" modellene til under 10.000 som f.eks Viewpia, Grundig, Hyundai, Scansonic da jeg opplever at disse ser veldig blasse ut. Mulig at samtlige jeg har sett på utstilling har vært feil justert? (Bortsett fra Hyundai HLT-3270 som både jeg og selgeren prøvde å justere til ingen nytte.)

Koblet den til pc via dvi for å kjøre dead pixel test. Fikk ihvertfall opp 1280 x . Ingen opsjoner på skjermkortet mitt (geforce 6800) for 1360x oppløsning. Synes å ha lest et sted at man må ha ATI kort for at dette skal virke? Brukte ihvertfall ikke så lang tid å rote med det. Lastet ned noen HD klipp som jeg kjørte med windows media player. Så lekkert ut det!

TV delen var som forventet. Koblet til med analog upc og de skyggene jeg hadde fra før av på sony 29" CRT ble forsterket på denne skjermen. Text tv med 100siders minne er greit nok til mitt bruk. Koblet til DVD med vanlig scart/RGB og det så veldig bra ut, noe jeg også regner med vil gjelde for tv signalene når jeg går over til Lyse dekoderen (med det første). Ingen tegn til etterslep eller andre skavanker i bildet under raske scener og panoreringer.
    Lyssensoren så ut til å virke greit. Apparatet var selvfølgelig forhåndsinnstilt på rike(vivid) farger, som sikkert er til glede for ungene når de skal se tegnefilm. Men ser ikke særlig bra ut på vanlig flim, så dette var det første jeg fikk letet meg frem til å slå av. Skal bruke litt mer tid nå på å fin justere det.

Et lite spørsmål som kanskje noen der ute kan svare på: Bør jeg gå til anskaffelse av DVE, eller rekker det med kalibrerings greiene i starwars?

Foreløpig føler jeg at dette er et røverkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp selger PHILIPS 32PF3320/10 (32" LCD) til 8995.- fra mandag av....
    Er det "samme" TV det er snakk om her?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3320 er en eldre (utgått?) modell og har 16ms responstid. Den har heller ikke lyssensor eller digital crystal clear. Er sikkert flere forskjeller også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert har 5420 til 9999,- fra mandag av.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Star Wars kalibrering?

Hvilken av star wars filmene har kalibrerings oppsett? de nye eller de gamle??

Eneste jeg har orginalt er collection packen med de 3 første filmene.. 4-5-6

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste (3), "Pirates of the Caribbean" har også kalibrerings-snutten.
    Var borti en side med oversikt over alle DVD'ene som hadde denne, men den linken er borte. Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Expert og tok med meg en slik i dag... Har kikket litt rundt en stund, men gikk lei: Når denne prisen kom casha jeg bare ut uten å engang se på bildet (de hadde den ikke oppstilt).

Jeg hadde imdlertid lest denne tråden...

Jeg er svært fornøyd. Nå har jeg imidlertid kun testa med analog kabel (gode signaler etter at UPC rekabla her for noen år siden) og fra PC via SVHS.

Svært bra bilder, og tror dette er det beste kjøpet til rundt 10.000 for øyeblikket.

Men det kan lønne seg å være raskt ute: Expert Majorstuen var utsolgt og Expert City hadde to stk igjen (før meg...).

Nå må jeg ha meg et grafikk-kort til PCen med DVI-utgang. Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelleren
    Koblet den til pc via dvi for å kjøre dead pixel test. Fikk ihvertfall opp 1280 x . Ingen opsjoner på skjermkortet mitt (geforce 6800) for 1360x oppløsning. Synes å ha lest et sted at man må ha ATI kort for at dette skal virke?
    Takker for innlegget... Det fikk meg til å kjøpe denne TVen. Har kun hatt den i 2 timer, men er kjempefornøyd.

I følge spesfikiasjonen støtter denne PC-tilkobling i 1024x768. Jeg antar da at pixlene blir strekt...

Vil det da funke med 1360x768?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brecker
    Takker for innlegget... Det fikk meg til å kjøpe denne TVen. Har kun hatt den i 2 timer, men er kjempefornøyd.

I følge spesfikiasjonen støtter denne PC-tilkobling i 1024x768. Jeg antar da at pixlene blir strekt...

Vil det da funke med 1360x768?
    Bare hyggelig :-) Har bare blitt mer og mer fornøyd med dette kjøpet selv også!

Har ikke forsøkt noe mer med pc tilkobling, men i manualen står det at max pc oppløsning gjennom DVI er 1280 x 1024. Mulig man klarer andre oppløsninger dersom man kobler til med VGA? Må i såfall bruke en dvi-i -> vga adapter, noe som i teorien bør funke fint da dvi-i kontakten også inneholder pinner for analoge vga signaler. Skulle gjerne testet det ut, men er ikke så veldig sugen på å bære tv'en ned i kjelleren eller pc'en opp i stua.

Ellers er det en detalje som irriterer meg litt (eller helst fruen i huset). Har ikke funnet ut hvordan man kan mix'e text-tv over tv bildet. Begynner å lure på om dette rett og slett ikke lar seg gjøre? En annen ting er at når man går ut av text-tv modus, så er det akkuratt som om man velger en ny kanal. (dvs sort skjerm og lyden forsvinner i et lite sekund).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geggi
    Elkjøp selger PHILIPS 32PF3320/10 (32" LCD) til 8995.- fra mandag av....
    Er det "samme" TV det er snakk om her?
    Jeg har bestillt meg en slik som kommer på døra i morgen, jeg har en Mac med mini-VGA ut, og en adapter som kan brukes til både S-Video og RCA Scart. Hvilken av disse vil gi best bilde fra datamaskina? Og hva er den viktigste forskjellen? Holder det å evt. kjøpe videokabel fra Clas Ohlson eller??

Jeg er ganske noob på dette her..hehe

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig :-) Har bare blitt mer og mer fornøyd med dette kjøpet selv også!

Har ikke forsøkt noe mer med pc tilkobling, men i manualen står det at max pc oppløsning gjennom DVI er 1280 x 1024. Mulig man klarer andre oppløsninger dersom man kobler til med VGA? Må i såfall bruke en dvi-i -> vga adapter, noe som i teorien bør funke fint da dvi-i kontakten også inneholder pinner for analoge vga signaler. Skulle gjerne testet det ut, men er ikke så veldig sugen på å bære tv'en ned i kjelleren eller pc'en opp i stua.

Ellers er det en detalje som irriterer meg litt (eller helst fruen i huset). Har ikke funnet ut hvordan man kan mix'e text-tv over tv bildet. Begynner å lure på om dette rett og slett ikke lar seg gjøre? En annen ting er at når man går ut av text-tv modus, så er det akkuratt som om man velger en ny kanal. (dvs sort skjerm og lyden forsvinner i et lite sekund).

hvor lang er dvi kabelen?

og jeg har et skjermkort med dvi, kan jeg da bare koble ledningen fra tv til pc ?

og vist jeg vil prøve vga

må jeg da bruke en dvi-i -> vga adapter på skjermkortet og 1 på tv?

er ikke det litt dårlig at den ikke har egen vga inngang på tven?

og hvordan er denne tven med fotball kamper? har lest at noen hd tver takler det dårlig......

og et siste spørsmål... har ikke den komponent inngang?

edit: ifølge denne siden http://www.hjemmekino.no/database/co...41,237,224,177

kobles Komponent inngang via DVI. hvordan gjøres det da?

jeg har ikke så mye peiling enda, så håper noen vil ta seg tid til å svare

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lar seg ikke gjøre. Eneste PiP mulig er bilde fra PC dersom denne er koblet til DVI-inngangen.

TVen har kun 1 tuner. For meg er ikke dette så nøye...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    hvor lang er dvi kabelen?

og jeg har et skjermkort med dvi, kan jeg da bare koble ledningen fra tv til pc ?

Jeg fant ingen DVI-kabel i esken... Mulig jeg så feil... Men ja, en kan koble en DVI-kabel fra PC-TV.

og vist jeg vil prøve vga

må jeg da bruke en dvi-i -> vga adapter på skjermkortet og 1 på tv?
    Vel, du trenger vel kun 1 VGA->DVI-adapter som går inn i fjernsynet.

er ikke det litt dårlig at den ikke har egen vga inngang på tven?

og hvordan er denne tven med fotball kamper? har lest at noen hd tver takler det dårlig......
    Jeg har ikke sett noen fotballkamper ennå, men mitt første inntrykk av noen tv-bilder med litt fart i: Jeg kan ikke spore noe etterslep av betydning.

og et siste spørsmål... har ikke den komponent inngang?

edit: ifølge denne siden http://www.hjemmekino.no/database/co...41,237,224,177

kobles Komponent inngang via DVI. hvordan gjøres det da?
    Det følger med en komponent-DVI-ledning.
    [QUOTE]

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men da går det ikke ann å bruke dvi til pc og komponent til xbox 360 samtidig da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men da går det ikke ann å bruke dvi til pc og komponent til xbox 360 samtidig da?
    Litt feilinfo fra meg:

1 x DVI-HDCP ( 24 pin digital DVI ) - rear
    1 x audio line-in ( mini-phone stereo 3.5 mm ) - rear
    1 x SCART (AV in/out / RGB) ( 21 pin SCART ) - rear
    1 x SCART (AV in/out / RGB / S-Video) ( 21 pin SCART ) - rear
    1 x headphones ( mini-phone stereo 3.5 mm ) - side
    1 x S-Video input ( 4 pin mini-DIN ) - side
    1 x composite video input ( RCA phono ) - side
    1 x audio line-in ( RCA phono x 2 ) - side

Du har altså komponentinngang på sida, 1 DVI + en DVI-overgang som jeg antar er en komponentovergang (??).

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt feilinfo fra meg:

1 x DVI-HDCP ( 24 pin digital DVI ) - rear
    1 x audio line-in ( mini-phone stereo 3.5 mm ) - rear
    1 x SCART (AV in/out / RGB) ( 21 pin SCART ) - rear
    1 x SCART (AV in/out / RGB / S-Video) ( 21 pin SCART ) - rear
    1 x headphones ( mini-phone stereo 3.5 mm ) - side
    1 x S-Video input ( 4 pin mini-DIN ) - side
    1 x composite video input ( RCA phono ) - side
    1 x audio line-in ( RCA phono x 2 ) - side

Du har altså komponentinngang på sida, 1 DVI + en DVI-overgang som jeg antar er en komponentovergang (??).

hvor står det at den har komponent på siden?

1 x composite video input ( RCA phono ) - side, er jo kompositt, ikke det samme som komponent,

komponent får veldig bra bilde, kompositt elendig bilde

ganske like navn

og du får bare komponent via dvi inngangen vist jeg skjønner rett. og da blir jo det ikke mulig med pc og xbox 360 samtidig? .....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor står det at den har komponent på siden?

1 x composite video input ( RCA phono ) - side, er jo kompositt, ikke det samme som komponent,

komponent får veldig bra bilde, kompositt elendig bilde

ganske like navn

og du får bare komponent via dvi inngangen vist jeg skjønner rett. og da blir jo det ikke mulig med pc og xbox 360 samtidig? .....
    Ser ut som komponent tilkobling kun kan gjøres gjennom DVI kontakten. Dessuten ser det også ut til at kun EXT1 har RGB. (Slik var det forøvrig på den gamle Sony CRT skjermen min og der kun en av scartene støttet RGB)

Legger ved noen scans fra manualen som omhandler tilkoblinger og pc støtte for de som er interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ingen DVI-kabel i esken... Mulig jeg så feil... Men ja, en kan koble en DVI-kabel fra PC-TV.
    Fulgte ikke med DVI kabel nei.

Jeg har ikke sett noen fotballkamper ennå, men mitt første inntrykk av noen tv-bilder med litt fart i: Jeg kan ikke spore noe etterslep av betydning.
    Har sett utdrag fra fotball i noen sportsendinger, og det ser helt bra ut. Gresset ser ut som gress.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte ikke med DVI kabel nei.

Har sett utdrag fra fotball i noen sportsendinger, og det ser helt bra ut. Gresset ser ut som gress.
    bestbuy.no :

Diverse
    Tilleggsutstyr inkludert LCD TV-stativ
    Kabler inkludert 1 x DVI-kabel

men når denne ikke har egen komponent inngang må jeg si at jeg har mistet intressen

jeg må ha mulighet for pc og xbox 360 samtidig....

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •