Pioneer PDP-42RXE (Ny budsjett modell fra Pioneer) Informasjon? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KEELr
    Kom over denne nettsiden nå når jeg søkte på denne pioneer'n.
    Har gått å lurt på om jeg skal skaffe meg en plasma i lengere tid nå.

Kan ikke så veldig mye om forskjellige skjermer å tekniske ord...
    Har fått med meg gjennom feks VG at jeg burde kjøpe en TV som er HD Klar.

Vil helst ha en stor.. flat TV... som jeg kan se på vanlig kabel TV på.. litt DVD filmer & spille litt XBox på.

Har bare sett en plasma TV før hvor jeg så det var noe alvorlig feil.
    En på Expert (husker ikke merke) hvor man så "spøkelse/etterslep" etter folk som gikk etc, bevegde seg fort...

Det jeg lurer på da, er denne TV'en grei nok for meg?
    Trenger som sakt ikke det råeste.. Har en gammel 3-4 år gammel 28" Philips 4:3 TV nå.. Den er flat foran, men ikke bak...
    Ser du vurderer å kjøpe skjerm. Siden du skal se endel på tv og vil ha stort bilde anbefaler jeg en plasma, men ikke kjøp hva som helst siden prosessoren i disse er alfa og omega (i likhet med hos lcd skjermer) og at dårlige sådanne skaper seriøse etterslep (jo dårligere bilde jo værre bruker det bli, derfor er det viktig å teste de aktuelle skjermene med vanlige bilder og ikke animasjon/dvd/hd signaler).

Pioneeren du snakker om er ikke dårlig, men husk at det ikke er en pioneer, bare pioneer logoen som står på. Så hvis du skal kjøpe denne så kjøp den fordi du liker billedkvaliteten og ikke fordi deres egne skjermer er veldig gode (som de er).

LG lager også gode skjermer i denne prisklassen, samt nevnte hitachi. Panasonic koster litt mer (pv500) hvis du skal ha HD skjerm. Hvis du ikke trenger HD klar skjerm (det gir deg skarpere bilder ved HD signaler som fra Xbox360, fremtidige HD dvd'er og lignende, men hjelper ikke på vanlige dvd'er, xbox, ps2, osv) så ville jeg anbefalt Panasonics PA50 eller hva den nå heter igjen. Om du tør å ta sjansen kan du sjekke ut fyndborsen.se eller hva de heter, men da har du ikke norsk garanti igjen. Denne får du vel til en 15 000 tror jeg. Hvis du har analog kabeltv ville jeg også kanskje spandert på meg en digital tuner.

Uansett, lykke til.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    _Rogers_ og n0stra, fint om dere avslutter denne krangelen som jeg oppfatter som lite konstruktiv for oss andre å følge med på... Fint om vi også forholder denne tråden teknisk og da i forhold til TVen som gjelder, ikke billige forhandlere i Sverige osv. Slik diskusjon har vi en helt egen kategori for! På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    _Rogers_ og n0stra, fint om dere avslutter denne krangelen som jeg oppfatter som lite konstruktiv for oss andre å følge med på...

Hold meg utenfor dette ;-)
    Jeg er rogers, kranglefanten er Roger.

Roger S.
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No problemo. For å holde tråden gående kan jeg jo si følgende.

Er det bare meg eller ligna "pioneeren" no djævelsk på thomsons design med tanke på høytaleren osv? Er det noen som har sett menyen og sammenlignet den med det som finnes på 436 osv?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sorry rogers, var ikke deg jeg siktet til heller da (selv om jeg fikk med en s)...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    No problemo. For å holde tråden gående kan jeg jo si følgende.

Er det bare meg eller ligna "pioneeren" no djævelsk på thomsons design med tanke på høytaleren osv? Er det noen som har sett menyen og sammenlignet den med det som finnes på 436 osv?
    Du bør ta en titt til. Og da sammenlign den med LG

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkurat kjøpt denne pioneer tvn og fikk den inn i stua i går!
    Tenkte derfor og komme med noen erfaringer.
    Må vel understreke at jeg ikke er noe ekspert på omeråde!

Ble egentlig positivt overasket. har parabol som signalkilde og syntes bilde ble vesentlig bedre enn hoss elkjøp.
    har ikke fått fin innstilt den enda, men med orginalinnstilinger synes jeg den gjorde en overaskende god jobb!
    Har koblet til dvd ( en gammel en) og ble godt fornøyd i forhold til utstyret!
    Utsene messig synes jeg den så kjempe lekker ut! den pyntet opp stua mi i alle fall....
    Så visst man ikke er alt for kresen og pris tatt i betrakning trur jeg nok dette kan være et bra kjøp.

Kan komme med flere innleg etter jeg har fåd prøvd den litt mere, visst det er av innteresse!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Informasjon

Denne tven har et plasma display fra NEC, som følge av at Pioneer har kjøpt opp NECs plasma fabrikk. Derav 42" og ikke 43" som Pioneer lager på sin egen fabrikk. Skjermene som brukes i denne modellen var egentlig tiltenkt Sonys toppmodell, men disse beholdt Pioneer selv ved dette spektakulære oppkjøpet. Dixons fikk i Europa enerett på disse tvene og selges derfor kun hos Elkjøp her i Norge (Dixons eier Elkjøp). Til svært gunstige priser. Elektronikken i denne Tven er 100% Pioneer og ikke fra LG som noen kommer med her - vet ikke hvor de har fått den informasjonen fra - samme det - den er feil.
    Har denne tven selv og har ikke annet en å si at den er bra i forhold til pris - har man dårlig råd og vil ha Pioneer er dette et bra kjøp, men kjøper man en Pioneer 43" til noen lapper ekstra vil man nok ikke angre på det(!)

Dette er en tung tv grunnen til dette er innebygget tuner og høytalere, samt at Plasma displayet er laget langt på veg etter Sonys spesifikasjoner.

Håper dette var til nyttig informasjon for noen.

Mvh

Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Hei.

Noen som kjenner til detaljer om denne skjermen.

Elkjøp har sendt ut romjulsalgs avis der de annonserer denne for 19.995,-.

Finner den ikke på de norske pioneer sidene, men fant den på den europeiske hovedsiden: http://www.pioneer-eur.com/eur/produ...onomy_id=62-63
    Fant også norsk bruksanvisning: http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.nsf/0/5B0A3DABD8193F39C12570AB00423906/$File/MAN-PDP-42RXE-SDNF.pdf

Står derimot ingenting om produsent av panel (trodde ikke pio lagde 42"), hvor mange farger diplayet og hvilket kontrast området det har.

Tv,n har tydeligvis hdmi, 3 x scart, komponent, compositt og s-vhs. Og støtter opp til 1080i.

Har heller ikke ekstern mediaboks, men alle tilkoblinger under skjermen og på siden.

Kunne vært interesant å hvite hvordan denne er på både analoge og digitale kilder. Noen som har litt informasjon?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ha noe med at den er produsert (satt sammen om du vil) på LG sin fabrikk i Polen.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •