Pioneer PDP-42RXE (Ny budsjett modell fra Pioneer) Informasjon? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en Nec skjerm med Pioneer logo på. Elkjøp har kjøpt et parti rett fra pioneer, som eier nec. Helt greit plasma, men noen pioneer skjerm er det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, "bomholt" - bor selv i Bergen, så det er sterkt beklagelig at vi ikke får se disse referanse NEC-panelene "live"!

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det er et litt rart trekk av pioneer og komme med en sånn her billig skjerm nå når de har opparbeidet seg image til å være top of the line. pioneer plasma = bra tenker jo folk flest nå. hvis denne ikke er no særlig tess så kan jo det være med på og ødelegge dette gode ryktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en titt på den i innspurten av julegaver før jul. Utseendemessig ser den jo absolutt ut som en Pioneer. Bildemessig vil jeg si den er helt grei for den vanlig kunde, som ikke har behov for det beste av det beste.

Den stod koblet opp på en test-hd kanal sammen med 15 stk. andre 37" - 42" LCD og plasma - og den leverte brukbare bilder syns nå jeg. Når man sammenlignet med LG(PX4R) og PV500 manglet den selvfølgelig litt futt og farger i forhold. Pioneer trenger nok en slik modell da de taper for mange kunder i det rimligere segmentet, så for vanlig kunder er sikkert dette er god tv å velge.

Blir artig å høre når det dukker opp synspunkter på skjermen her. Jeg syns den så helt grei ut hvertfall.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett denne i aksjon og kan ikke si jeg er så veldig imponert, ganske blass i fargene og detalj nivået er langt under hva man får ut av en PX4R- LP1 eller 7A10. (Var disse som stod rundt denne) LP1 med HD signal via komponent er noe av det råste jeg har sett. På elkjøpen ved der jeg bor (Elkjøp buskerud storsenter) Har de LP1 stående ved siden av Pioneer skjermen og gir disse HD via en quali tuner. Og den LG tv'en er bare hinsides rå. Dog de har også en rimelig philips 5520 og en LG PX3 stående på samme rekka med HD signal og selv de synes jeg var skarpere enn Pioneer tv'en. Det som er litt artig er om man går bak rekka med tv'er. Da blir det plutselig litt vanskelig å skille LG plasma'ene og Pioneer plasma'en. De er så å si prikk like utenom fargen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer / event. kjøpt denne tilbuds Pio.? Tilbakemeldinger imøteses i "panelet" ! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og er det noen som har noen tanker rundt valget til 20'?

Tilbudspioneer fra Elkjøp,
    Grundigen hos Best-buy
    eller
    Samsungen også hos Best-buy

Magefølelsen sier Samsung?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har sett av årets samsung plasma modeller imponerte ikke det så mye, men det kan jo bare være de lokale expert butikkene i kr.sand. Ville heller kjøpt en 436FDE som du burde kunne få for ikke så alt for mange lappene mer

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående Samsung PS-42S5HX

Samsung modellen PS-42S5HX ble forøvrig testet av forbruker.no for ca. 1 måned siden. Testen er av 4 skjermer; pioneer PDP-436XDE, Hitachi 42PD7200, Samsung PS42S5HX og Philips 42PF9966.

http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1159485.ece

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Samsung modellen PS-42S5HX ble forøvrig testet av forbruker.no for ca. 1 måned siden. Testen er av 4 skjermer; pioneer PDP-436XDE, Hitachi 42PD7200, Samsung PS42S5HX og Philips 42PF9966.

http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1159485.ece
    Det blir litt offtopic i denne tråden, men hva er forskjellen på PS42S5H og PS42S5HX?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne Pio. PDP42-RXE kontra f.eks. Hitachi 42PD6600 ?,.... begge nå til samme pris!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barco
    Hvordan er denne Pio. PDP42-RXE kontra f.eks. Hitachi 42PD6600 ?,.... begge nå til samme pris!
    Har ikke Hitachi 6600 samme panelet som Hitachi 7200? Da er den nok overlegen Pioneeren. Hitachi 7200 er en veldig god skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok grunnen til at denne "billig pioneeren" nå dukker opp i norge rett og slett skyldes at elkjøp får disse fra eierne i england. De har iallefall andre modeller fra andre merker som ikke eksisterer ellers i norden og som de norske avdelingene av merket ikke henter inn. Skal høre med Hr. Sperre i Pioneer om hva han har å si så kan jeg poste det her. Blir som suzuki som lager et image i norge som biler som kommer seg frem godt og alle har 4 hjulstrekk, mens suzuki selger masse 2 hjulstrekk utenfor norge.

Så denne skjermen selv idag på dvd i trondheim, var ikke videre imponert og vet at nevnte hitachi skjerm koster det samme. Har ikke sett de side ved side men om bildet jeg så idag var representabelt hadde mitt valg vært enkelt. Blir spennende å se hva som skjer fremover over nyttår.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett nevnte hitachi skjerm jeg heller dog men har sett 7A10 som er mer eller mindre samme tv som 7200. Denne er bedre en pioneeren på alle måter men blir fremdeles slått av de fleste andre. Alis panelet har får mye "bugs" i bildet for min smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=n0stra]Tror nok grunnen til at denne "billig pioneeren" nå dukker opp i norge rett og slett skyldes at elkjøp får disse fra eierne i england. De har iallefall andre modeller fra andre merker som ikke eksisterer ellers i norden og som de norske avdelingene av merket ikke henter inn. QUOTE]

Er ikke bare elkjøp i norden som har den. På svenskegrensa i det nye senteret selger de den, det er vel egentlig en bilstereobutikk- men der koster den 24999,-!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte først og fremst i norge, men små sjapper er jo fritt frem for paralellimport forsåvidt.

Har personlig ingenting imot ALIS teknologien og kan ikke se noe merkbar forskjell på disse annet enn at de er bedre på 1080 enn 720 på hd sendinger sammenlignet med pioneer/panasonic. Alle de 3 nevnte er i mine øyne toppskjermer, og den nevnte modellen fra hitachi er en slik spesialmodell som er lagd for det engelske marked (null norsk meny osv) for de britiske eierne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er vi igang igjen, med svada fra ende til ende.

Mener du at du virkelig ikke legger merke til at Alis har veldig mye fargespalting/graderinger?
    Eller er det den høye fortjenesten som blender deg til å spre usannheter.
    Og igjen, hva har du så forferdelig mot at Elkjøp er eid av en britisk eier?

1. Pioneer PDP-42RXE selges IKKE i England eller UK. Hadde du brydd deg med å sjekke så ser du at denne er tilgjengelig fra Pioneer og ligger blant annet på Sverige sin nettside.
    At den leveres med norsk manual er vel heller ikke noe tegn på paralell import, men alt er vel lov til å hevde på Expert.
    http://www.pioneer.se/se/product_ove...onomy_id=62-63

2. Dixon selger ikke denne Hitachi "spesialmodellen". De selger 42PD7200.
    Sjekk nettsiden så ser du det:
    http://www.dixons.co.uk/martprd/stor...ory_oid=-26569

Men det er vel kjekt å kunne hevde at den modellen som Elkjøp selger er mye dårligere enn den som dere har. Setningen som "null norsk meny osv" bruker du vel
    ofte i salgssamtaler for å gi inntrykk av at det virkelig er forskjell på denne. Da kan du jo forkalre hvorfor det står 42PD7200 bak på 42PD7a10 modellene som elkjøp
    har(iallfall på den jeg så på).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som etterhvert har fått erfaringer med Pioneer PDP42-RXE ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne nettsiden nå når jeg søkte på denne pioneer'n.
    Har gått å lurt på om jeg skal skaffe meg en plasma i lengere tid nå.

Kan ikke så veldig mye om forskjellige skjermer å tekniske ord...
    Har fått med meg gjennom feks VG at jeg burde kjøpe en TV som er HD Klar.

Vil helst ha en stor.. flat TV... som jeg kan se på vanlig kabel TV på.. litt DVD filmer & spille litt XBox på.

Har bare sett en plasma TV før hvor jeg så det var noe alvorlig feil.
    En på Expert (husker ikke merke) hvor man så "spøkelse/etterslep" etter folk som gikk etc, bevegde seg fort...

Det jeg lurer på da, er denne TV'en grei nok for meg?
    Trenger som sakt ikke det råeste.. Har en gammel 3-4 år gammel 28" Philips 4:3 TV nå.. Den er flat foran, men ikke bak...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _Roger_
    Så er vi igang igjen, med svada fra ende til ende.

Mener du at du virkelig ikke legger merke til at Alis har veldig mye fargespalting/graderinger?
    Eller er det den høye fortjenesten som blender deg til å spre usannheter.
    Og igjen, hva har du så forferdelig mot at Elkjøp er eid av en britisk eier?

1. Pioneer PDP-42RXE selges IKKE i England eller UK. Hadde du brydd deg med å sjekke så ser du at denne er tilgjengelig fra Pioneer og ligger blant annet på Sverige sin nettside.
    At den leveres med norsk manual er vel heller ikke noe tegn på paralell import, men alt er vel lov til å hevde på Expert.
    http://www.pioneer.se/se/product_ove...onomy_id=62-63

2. Dixon selger ikke denne Hitachi "spesialmodellen". De selger 42PD7200.
    Sjekk nettsiden så ser du det:
    http://www.dixons.co.uk/martprd/stor...ory_oid=-26569

Men det er vel kjekt å kunne hevde at den modellen som Elkjøp selger er mye dårligere enn den som dere har. Setningen som "null norsk meny osv" bruker du vel
    ofte i salgssamtaler for å gi inntrykk av at det virkelig er forskjell på denne. Da kan du jo forkalre hvorfor det står 42PD7200 bak på 42PD7a10 modellene som elkjøp
    har(iallfall på den jeg så på).
    Før du driter deg ut mer enn du allerede har gjort her på forumet, vennligst avslutt kontoen din og finn på noe annet enn å søke etter dine faste nøkkelord for å promotere en viss butikk og hakke på enkelte andre merker. Hvis du ikke skjønner det allerede, du er gjennomskua så det holder. Vi andre er ialelfall såpass at vi innrømmer hva vi står for og hvem vi er. Og uansett, hold deg til diskusjonen, men dette ville vel vært for mye. Uansett, det hjelper ikke å skrive noe tilbake til meg mer. Har satt deg på permanent bann.

For det første, vis hvor jeg har sagt at dette er en spesialmodell, jeg har luftet teorien om det, dette er helt forskjellige ting, noen ganger kan det lønne seg å tenke før man plaprer ivei. For det andre, det er Hitachi som sier at dette er en modell kun laget for det engelske marked og at de som evt har den får de ifra moderselskaper eller paralellimport derifra. Hitachi norge, eller norden har ingenting med disse å gjøre. At de ikke fører begge to har jeg heller aldri sagt, igjen, hold deg til tema og tenk deg om. For det tredje, nei jeg ser faktisk ikke no mer eller mindre graderinger på skjermer med denne teknologien i samme klasse, det virker da heller ikke som særlig mange andre gjør da skjermer som bruker dette er både populære og prisvinnende. Er philips og sony helt på jordet de også da siden de bruker disse i enkelte toppmodeller, eller ialelfall gjorde inntill nylig? For det fjerde, at elkjøp er de eneste her til lands som har denne pioneer modellen er nå kun en tilfeldighet, vi prater faktisk om billedkvaliteten på denne, og det er faktisk ikke jeg som begynte å kommentere at billedkvaliteten var dårligere enn enkelte andre merker/modeller. Enten får du ta det opp med disse ellers får du heise flagg istedet for å gå rundt med skjult agenda, get a life sier jeg bare. At jeg har en deltidsstilling på en expert forretning i trondheim samtidig som jeg studerer 100 % ved NTNU (noe som jeg titt og ofte forteller for å unngå å få enkelte usmarte kommentarer) gjør ikke øynene mine noe dårligere eller bedre enn andres, men jeg har vett nok til å vite at både butikken jeg jobber for og andre selger både gode og dårliger produkter. Men det fratar meg ikke retten til å ha en mening, spesielt ikke når den også sammenfaller med majoriteten.

Kanskje jeg hører fra deg i det neste liv, men i dette slipper jeg heldigvis

Og til slutt, et godt nyttår til deg også.

PS: til alle andre, vennligst la duskusjonen gå videre med trådstarters ønske om å diskutere nevnte pioneer plasma og se bort ifra både meg og en viss annens utblåsninger. Gjør meg forsåvidt ingenting om en moderator flytter/sletter både min og hans tråd heller.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •