Hva gir best bilde med dig. RGB fra UPC: CRT, LCD el. Plasma ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Hva gir best bilde med dig. RGB fra UPC: CRT, LCD el. Plasma ?

Behovet for å skifte ut min glimrende 29" Sony CRT til et Widesceen apparat begynner å bli påtrengende. Billedkvalitet på TV-sendinger er det viktigste for meg, derfor har jeg så langt vegret meg for å skifte til flatskjerm, men nå er tiden kanskje moden!? Jeg har satt opp følgende alternativer:

1. 36" CRT. Toppkvalitet fra Sony, Philips, Panasonic el. Toshiba (tror jeg skal klare å skaffe en slik). Ca. 10000,-

2. 42 Plasma. Panasonic TH-42PA50E Ikke HD klar. Ca. 16000,-

3. 40 LCD. HD-klar. Samsung LE-40M61B Ca. 28000,-

4. 43 Plasma. HD. Pioneer PDP-436FDE Ca. 27000,-
    Mitt spørsmål til ekspertene her på AVforum er selvsagt hvilket av disse alternativene som vil gi best billedkvalitet, når signalkilden er RGB (via scart) fra en digital UPC-dekoder (Motorola DVi5000)? Kan noen av de flate konkurrere med CRT?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, ikke at jeg er noen som helst ekspert, men jeg kan jo komme med min mening..

Først av alt ville jeg oppgradert den digitale tuneren din til enten Force 315c eller en Dreambox DM 500C. Disse vil gi bedre bildekvalitet og digital lyd utgang (vet ikke om din har dette..) Når du først skal bruke så mye penger på å forbedre bildekvaliteten din mener jeg
    Den 36" kommer til å bli GEDIGEN!!! dvs NULL waf....

Personlig har jeg sett både Pv500 og PA50 side-by-side med vanlig digital satelitt sending, og selv om de fleste vil si at PA50 gir et bedre bilde pga 1:1 pixel mapping vil jeg påstå at PV500's bilde appellerte mer til meg (og de jeg tittet med) pga et skarpere bilde. Bildeprosesseringen i disse apparatene er så gode at hvis du ikke setter deg helt nærme og faktisk SER etter feilene, så er det veldig vanskelig å oppdage!

Når det gjelder valgene av TV har du valgt det beste i hver sin klasse, og det blir derfor opp til din preferanse av bilde og hvilke forhold du ser under som blir avgjørende. (LCD vs Plasma) - Dette har du sikkert hørt hundre ganger før, og det er vel en tråd i forumet om det også...

Når det gjelder CRT vs flatskjerm vil jeg påstå at det begynner å bli rimelig bra med gode flatskjermer, men så har jeg heller ikke SETT en perfekt innstilt toppmodell CRT skjerm. Gode flatskjermer som er OK/godt innstilt er ihvertfall mye bedre enn den gjennomsnittlige norske CRT tv IMHO!

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Nja, ikke at jeg er noen som helst ekspert, men jeg kan jo komme med min mening..

Først av alt ville jeg oppgradert den digitale tuneren din til enten Force 315c eller en Dreambox DM 500C.

Fått tilbakemelding fra UPC om at ingen andre dekodere vil passe i deres nett jeg. Har jeg blitt lurt? Kan jeg kjøpe den Force 315c'en og bestille digital tv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manfred
    Fått tilbakemelding fra UPC om at ingen andre dekodere vil passe i deres nett jeg. Har jeg blitt lurt? Kan jeg kjøpe den Force 315c'en og bestille digital tv
    Nei, er bare UPC's egene dekodere vi kan bruke fikk jeg melding om. Men kundebehandleren fortalte meg at det vil komme en ny modell "snart" med flere muligheter. Motorolaen er rimelig håpløs i mine øyne, da den kun har RGB scart ut - men sammen med min PA50 er jeg faktisk veldig fornøyd med bildet; etter å ha stilt skjermen inn med DVE..

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde at det ikke ville være noe problem, men start en ny tråd om det, for nå ble jeg litt usikker... Trodde det bare var å laste ned riktig image.

Canal Digital sier også at ingen tunere passer, men de lyver

Edit: Leste i testen til dinside, og en kar der hadde kontaktet Force, som sa at tuneren IKKE var støttet i UPC's nett. De bruker ikke kort...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Det virker som Panasonic PA50 er det mest fornuftige valget. Lite sannsynlig at Pioneer-en kan gi noe særlig bedre TV-bilde ved å oppskalere det analoge scart RGB-signalet, eller.. !?

Må også innrømme at jeg ikke helt liker tanken på å kjøpe et HD-ready apparat nå som har lavere oppløsning enn det som er optimalt for 1080-standarden(e). Da er det bedre å gå for en midlertidig løsning og spare til drømme TV-en kommer hit Panasonic TH-65PX500

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •