Mitt førsteintrykk av Samsung LE-32T51BX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt førsteintrykk av Samsung LE-32T51BX

Fikk omsider denne lcd tven i dag fra bestbuy.no.

Betalte 10000,- for den på tilbud.

Jeg har absolutt ingen erfaring med lcd tv'er fra før så dette blir kun basert på mine meget snevre kunnskaper

Førsteintrykk:

Vel...hva kan en si? Ikke akkurat !WOW! for å si det sånn. Mye sort plastikk. Skjermen er veldig lett, rundt 13kg. Når jeg snudde den på hodet så skranglet det faktisk inni tven. Snudde den opp ned for å montere foten. Det er ikke dreibart stativ på den og høyttalerene kan ikke fjernes noe som gjør skjermen ekstremt bred. Har jeg noe positivt å si om den egentlig? Vel..nei . Mitt intrykk er veldig plasticfantastic. Ikke bra mener nå jeg.

Bildekvalitet:

Bruker for tiden en Strong 8700 paraboltuner som i mine øyne gir meget godt bilde til min forrige tv. Koblet den til via scart og skrudde på. Ble mildt sagt skuffet. Jeg vet som sagt lite om dette. Men skal bildet være så sinnsvakt "rennende"? Jeg har da sett skjermer på butikken som har omtrent samme kvalitet som denne. Alt i alt er jeg LANGT i fra imponert over bildekvaliteten out of the box. Men jeg har ikke prøvd så mange innstillinger ennå. Det skal sies at jeg fikk noe bedre kvalitet ved å stille ned kontrasten og lysstyrken litt. Men jeg har ingen erfaring med dette .

Koblet den opp mot min dvdspiller via scart. Dette er ingen super dvdspiller, men det er ikke en spiller til 300,- heller, dette er vel hva vi kan kalle en midt på treet spiller som gir helt kurrant bilde. LOTR part1 ble satt inn og jeg testet forskjellige deler av filmen. Sort er grusomt på den syntes jeg...blurry og LITE attraktivt bilde. Fargene flyter i hverandre og graderingene er ikke mye å skryte av.

Test en fotballkamp også, dette var mildt sagt grusomt

Inntrykket av bildet er...langt i fra positivt.

Har ikke muligheten til å prøve xbox360 ennå siden dette skal være en julepresang fra fruen i år..ergo jeg må vente et par dager

Anbefaler jeg eller ikke? Vel, nei. Jeg mener at denne ABSOLUTT ikke er verdt penga. Den er lett og virker "billig". Den har dårlig sjattering av farger, mye støy på digitale mottak av en eller annen grunn. Til 10k kan man kanskje ikke forvente seg noe annet...jaja, blir vel angrefrist på denne.

Da min forrige tv/monitor var en Loewe Calida 33" er jeg kanskje litt hard mot denne billige lcd'en. Mtp at den ga meget godt bilde.

Positivt:

- HD klar (for de som syntes det er viktig)
    - Pris?
    - Grei nok lyd i høyttalerene for tv2 nyhetene osv.

Negativt:

- Lett som en fjær
    - Skrangler innvendig
    - Dårlig bildekvalitet fra digital kilde
    - Dårlig på dvd
    - Grusom på mørke partier
    - Å se fotball er som å se når du kutter løk (dvs gråter)
    - Store høyttalere på siden som ikke kan fjernes
    - Plastic fantastic følelse

Noen som har alternativer i omtrent samme prisklasse som kan gi meg et bedre inntrykk?

PS: Vær snille mot meg, jeg har ingen erfaring.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som forventet, tror nok du ville merket stor forbedring om du hadde spyttet i 2-3000,- ekstra og valgt en R51 eller M51.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Man får det man betaler for?

Vi har begge nevnte tv i butikk, kan ikke si jeg ser den aller største forskjellen.. Noe klarere tekst bl.a på den noe dyrere tvn.. Det som overrasker meg er at folk GIDDER kjøpe kapital varer over nett uten å ha sett produktet i real life..

Det er som regel en grunn til at en tv er billigere enn den andre!
    Let that be a lesson to you..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte fordi den var ikke billigere andre steder.

Det tar som sagt 5 min å pakke den sammen og tusle bort på postkontoret.

Men hva jeg gjorde eller ikke er uinteressant her. Jeg tok en sjanse og kjøpte den via nettet, det var ikke så lurt

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Vi har begge nevnte tv i butikk, kan ikke si jeg ser den aller største forskjellen.. Noe klarere tekst bl.a på den noe dyrere tvn.. Det som overrasker meg er at folk GIDDER kjøpe kapital varer over nett uten å ha sett produktet i real life..

Det er som regel en grunn til at en tv er billigere enn den andre!
    Let that be a lesson to you..
    du ser ikke forskjell på bildekvaliteten til M51 og T51? hva med M61 da, ser du forskjellen der?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett T51, R51, M51 og M61 like ved siden av hverandre, og jeg vil gorvt dele de inn i 3 klasser;

Dårligt: T51

Bedre: R51

Best: M51, og M61

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •