nå er tiden inne for å bli hd-ready! :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nå er tiden inne for å bli hd-ready! :)

da var tiden her, ettersom pengene tikker inn på kontoen like over nyttår så er det vel bare å begynne og bestille!

etter mye lesing, titting osv så har det kokt ned til at jeg vil satse på lcd tv, i 37-40" og jeg vil selvsagt få best mulig bilde for minst mulig penger.

tv'n skal brukes til film/mediacenter via pc, xbox 360 og tv titting via analogt kabel-tv. utseende teller også litt, jeg kommer ikke til å kjøpe noe som ser ut som et overdimensjonert plastanlegg fra elkjøp uansett hvor bra bilde det har.

har sett meg ut et par kandidater;

- Samsung LE-40M51B, denne har jeg sett i butikken og synes ser utrolig bra ut, har bra bilde og har lest mye positivt om den også. pluss for størrelse, bilde og design, minus for pris.

- Dell W3706MC, ikke sett i levende live, men lest en brukbar test av denne på dinside.no. pluss for pris og design, pittelite minus for størrelse kanskje, også vet jeg ikke hvordan bildet er i forhold til samsungen.

noen tanker rundt disse, evt andre forslag? vil ikke gå noe mer opp i pris en den samsungen.. (22.500,-) og vil ikke ha noe under 37"

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du heldig så kanskje 40m61 faller litt, har den selv, smiler hver dag jeg ser på den...

S

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har tenkt på den og, men føler ikke helt for å strekke meg lengre enn 22500,- som sagt. og tror ikke den faller så fort. ventet lenge nok! uansett så syntes jeg ikke forskjellen mellom M51 og M61 var så stor at det er verdt nesten 4000,- ekstra.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får en slik dell sak tiende januar. Kan poste noen inntrykk da. Apropos: det har vert mye spekulasjoner om dell`en er HDCP kompatibel. Jeg fikk et definitvt ja på deette spørsmålet når jeg snakket med Dell.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, høres bra ut, men tviler på om jeg klarer vente så lenge til å bestille da! ;D

hva var grunnen til at du valgte dell'n? lest noen andre gode tester eller erfaringer? foruten om dinside.no sin test.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris, specs og relativt god omtale på avsforum, samt at jeg trenger ny tv NÅ.
    Bildemessig hadde selvfølgelig pdp43fde eller th-42phd8uk vert bedre valg, men oppløsningen på dellen passer bedre sammen med HTPC. Jeg kommer sikkert til å kjøpe nye skjerm om et år eller to alikevel. Men dell`en er en grei mellomstasjon til vi får større skjermer som støtter 1920 x 1080P og har bedre kontrast enn nåverende skjermer...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes den dell'n frister veldig på pris og design hvertfall, og det at den får god omtale virker jo lovende. men synes det er skummelt å kjøpe tv usett da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister veldig med Dell'n hos meg også men tenkte å vente til etter nyttår før jeg kjøpte. Men med det prisavslaget de har no så blir jeg usikker. Vil den gå opp i pris etter at tilbudet er over eller vil den bli billigere? Bør jeg vente eller kjøpe no? Er det noen andre i den prisklassen som jeg bør vurdere etter nyttår?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KPW
    Frister veldig med Dell'n hos meg også men tenkte å vente til etter nyttår før jeg kjøpte. Men med det prisavslaget de har no så blir jeg usikker. Vil den gå opp i pris etter at tilbudet er over eller vil den bli billigere? Bør jeg vente eller kjøpe no? Er det noen andre i den prisklassen som jeg bør vurdere etter nyttår?
    samme jeg tenker på... lurer på om dette er et tilbud som går over snart, eller om det bare er salgstriks.

vet at jeg kommer nok ikke til å gå for dell'n hvis prisen går opp til over 20k igjen. da blir det nok heller samsungen.. men lyst å spare litt penger da. også synes jeg dell'n ser fantastisk ut

liker at man kan pelle bort høyttalerne. ser mye bedre ut, og hvem vil vel bruke et par plasthøyttalere til 200,- når man har stereoanlegg til bortimot 20 000,-

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****, leste nå på dell sin side at dette er et tilbud som utløper 28/12, og jeg får ikke penger før første uka i januar. og ikke sender de i postoppkrav heller... virkelig lyst på denne tv'n, men ikke til 20k...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg hadde smurt meg med tålmodighet, vertfall til litt ut i januar.. virker som om det kommer et par nye modeller i det tidsrommet. LG kommer med et par 37" og 40" paneler og de ligger rundt 20 lapper. blir jo spennende å se om de matcher samsung sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    tror jeg hadde smurt meg med tålmodighet, vertfall til litt ut i januar.. virker som om det kommer et par nye modeller i det tidsrommet. LG kommer med et par 37" og 40" paneler og de ligger rundt 20 lapper. blir jo spennende å se om de matcher samsung sine.
    Vet du noe om spesifikasjoner på disse panelene?
    Er det LED-paneler?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    ja man får vel vente og se om det dukker opp noen bra januarsalg. men tålmodighet er ikke en av mine sterkeste sider!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold ut m8, den som venter bla bla..hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor lenge skal man vente? Det vil alltid være noe nytt som er på trappene. Grunnen til at jeg skal ha Hd-ready er pga Xbox360. Så lenge bildet er bra på den så er jeg fornøyd. Ser lite på tv ellers.Kun Discovery og det kan jeg godt klare meg med litt støy på bildet. Jeg lurte foresten på hvordan det er med 360'ens dvd egenskaper? Har en dvd spiller med kun scart utgang og har ikke tenkt å investere i en med hdmi. Er kvaliteten på xboxens signal bedre enn scart fra vanlig dvdspiller?
    Men kanskje jeg venter til midten av januar før jeg bestemmer meg anngående tv'en siden dere sier det..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40m61, med vanlig god gammel vegg antenne. Bildene er jo ikke toppers men mye bedre enn fryktet.. Ang dvd egenskapene på xb360 leser jeg om flere som ikke er fornøyd,så jeg hadde ikke satset på det som en filmkilde på en god lcd/plasma .Da forsvinner gleden av ny tv fort tror jeg.
    Har selv en marantz dv 6400 som jeg bruker component utgangen på, strålende fornøyd med det…

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det blir nok til at jeg må vente til uti januar, penga kommer førsta om to uker så. men hadde jeg hatt penger nå tror jeg nok jeg ville bestillt dell'n. håper bare på noen gode januartilbud nå..

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    synes den dell'n frister veldig på pris og design hvertfall, og det at den får god omtale virker jo lovende. men synes det er skummelt å kjøpe tv usett da...
    Kjøpte Samsung LE40M61 usett jeg og har ikke angret ett sekund.....

Nydelig bilde! Flott design men litt dyr (28000,-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Kjøpte Samsung LE40M61 usett jeg og har ikke angret ett sekund.....

Nydelig bilde! Flott design men litt dyr (28000,-)
    ja har sett både M61 og M51, synes begge ser veldig bra ut. men litt dyre ja. hvis jeg ikke finner noen andre bra alternativer eller tilbud så havner jeg nok på 40M51, men egentlig lyst å spare litt penger da. så mye man vil kjøpe!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke bruke mer enn ca 18000 så Dell'en er akkurat passe. Uansett så er det vanskelig å bestemme seg. Er det noen som tror at det kommer en tv i denne prisklassen som er bedre enn den? Bor langt ute på en øy så det at det er gratis frakt spiller faktisk en ganske stor rolle. Får ikke sett noen tver live så jeg får ikke sammenlignet så jeg stoler veldig mye på at dere kan gi meg et fornuftig svar Er som sagt ikke så kravstor at jeg må ha det siste og beste. Må kunne takle Xbox360 og Ps3 når den kommer en gang. Ellers så kjører jeg XBMC via gammel xbox og har Wmc slik at jeg kan streame HD filmer med 360. Wmc skal IKKE på stua!!Har prøvd men liker xbmc bedre. Tar ikke opp programmer fra tv og når jeg kobler den bærbare til brukes den kun til karaoke med winamp og trenger ikke rare oppløsninga til det

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •