Hitachi 37LD6600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi 37LD6600

Jeg har tenkt å kjøpe ny flatskjerm. Har ikke bestemt meg for lcd eller plasma, ei heller om jeg skal ha 37" eller 42", men ble interessert i denne modellen jeg så på expert (Hitachi 37LD6600). Er det noen som har prøvd denne eller som kan referere til tester som er gjort av den? (Har lett, men ikke funnet noen tester av denne). Hvis noen har andre gode tips om andre skjermer i denne prisklassen (20-25000) setter jeg også pris på det (:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ha jo ikke sett TVen i butikk da, men den så jo bra ut på papiret.

vil likevel tipse om Amoi LC37AF1E, ligger en tråd om den her på forumet (overskrift 1920*1080 fra kina) hvor den har blitt diskutert litt. den fikk mye skryt fra han som kjøpte den, og jeg kan stille meg bak det han skrev. den koster 19995,- og har høyere oppløsning og et MYE penere design.

kunne ikke se at det stod noe om responstid på den Hitachien.?
    har du sett den i butikk og sett om den har merkbart etterslep eller..?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første, responstid på lcd skjermer er noe man snakket om for 2 år siden, det er ikke lenger ett tema om man da ikke snakker om bikkjegammal teknologi, vi snakker nå om prosessorer som man i likhet med kontrast og lysstyrke ikke kan lese seg frem til.

Hitachien er levert av en av de få lcd produsentene i verden (hitachi, LG, Samsung-Sony) og er av nyeste type. Den har en rask cpu og gir ikke antydninger til etterslep ved raske panoreringer. Har selv hatt 3 kunder som har byttet inn nevnte Amoi skjerm da den både ifølge demselv hakket noe helt grusomt på sportsendinger blandt annet (mange middelaldrende folk som har sett håndball EM tydeligvis). Synsvinkel på Hitachien er 180 grader og den er utstyrt med HDMI som støtter DVI, 3 Scart, Komponent, Komposit, Svideo og er HD-Ready og støtter HDCP. Menyene er på norsk, fjernkontrollen er responsiv og god. Pakken leveres med både veggfeste og fot. Oppløsningen er 1366x768 og den støtter alt av oppløsninger under dette iallefall fra VGA. Sortnivået kan sammenlignes med Samsungs

Når det kommer til nevnte Amoi skjerm er det en kinesisk OEM produsent som virker å fått produsert skjermene sine hos LG (håper dette for deres skyld). Den har fått mye dårlig kritikk på forumet her og responsen fra folk som har kjøpt de og sett på de er ikke så oppløftende. Jeg har en mistanke om at det er god inntjening på disse skjermene da butikker er veldig glad i å promotere de. Fjernkontrollen skal være dårlig, man får refleksaktig hvitt rundt kanter, den hakker på raske panoreringer, den støtter ikke 16:9 fra pc ifølge folk her på forumet og den støtter heller ikke høyere oppløsning enn 1024x768 fra pc ifølge folk på forumet her. Skjermen har også ifølge lesere her på forumet dårlig reel kontrast da de har problemer med å få detaljer i hvitt og sort på samme tid uten å måtte ofre den ene enden av skalaen.

Jeg eier ingen av disse skjermene og man skal som oftest ta det med en klype salt når anbefalinger og tilbakemeldinger kommer fra folk som har kjøpt et produkt selv. Man er som oftest slepphendt med komplimenter og tilbakeholden med det negative i disse tilfeller samt at man prøver jo gjerne selv å innbille seg at man ikke har gjort et evt dårlig kjøp.

Skjermen har mye tilkoblinger (kinasaken), den har høy oppløsning, den ser pen ut og den fungerer bra på rolige HD signaler.

Det finnes flust med gode alternativer i den prisklassen, og personlig ville jeg nok heller gått for å finne en på 1366x768 som er i toppklasse enn å finne en billigmodell som har dytta inn 1920x1080 kun for å bruke det i salgssammenheng. Spesielt når man ikke får utnyttet det på en HTPC. Slik det blir fremover nå så er det jo kun interlaced signal som blir kjørt i 1080 mens man får progresivt i 720.

Til slutt, få testet ut med forskjellige signaler, trykk litt rundt i skjermen selv og krev å få kjørt nøyaktig samme kabler på de andre alternativene du vurderer og sjekk i menyer at ting ikke er satt skjeivt for å gi den ene eller andre bedre utgangspunkt. På den måten får du et best inntrykk. Rolige HD signaler er kun godt for å sjekke skarphet på slike signaler og om de takler de, animasjonsfilmer og nyheter er dårlig testmatriale. Og husk, det er tross alt du som skal være fornøyd og ikke oss.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håndball em er like bedritent uansett skjerm viss vi snakker LCD, men det er tydelig at det er forskjell på personen som ser sendinga.

skjermen har fått skryt av det jeg kan lese, men jeg har bare fulgt med i en tråd har ikke registrert flere tråder om den aktuelle skjermen.

viss responstid er noe vi snakket om for 2 år siden hvorfor blir det da bøtta ut med skjermer på både 10, 12 14 og 15 ms responstid..? og SAMTLIGE av disse har hakkete bilder under raske bevegelser..?

no brands er no brands, men det er forskjell på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være slemm eller noe, men om du hadde lest innlegget mitt hadde du skjønt hva jeg prøvde å få frem. Oppdateringsfrekvens betyr ikke noe så lenge skjermene er under 16ms fordi det er ikke oppdateringsfrekvensen som lager etterslep på de skjermene vi har idag (bortsett fra de med bikkjegamle skjermer som sagt), det er prosessorene. Det krever litt å scale om fra f.ex 720x576 til 1336x768 eller 1920x1080 for den saks skyld.

Når det gjelder den tv'en og den nevnte threaden kan jeg kun se en som skriver skjermen er bra på dvd signal fra en god dvd spiller hvor spilleren tar seg av scalingen (her slipper tv'en å gjøre så mye med andre ord, enda ett bevis på hva jeg pratet om), men han istemmer i at tv'en er dårlig på tv signaler, selv på digitaltuner. En annen sier at tv'en er brukbar mens det er opptil flere som sier de blir å lever tv'en tilbake om noe drastisk ikke skjer. Jeg legger merke til at du skriver veldig mange positive innlegg om skjermen, hvorav en 10 innlegg på nevnte thread uten at du engang har sett tv'en i aksjon. Dette virker på meg noe villedende på uvitende lesere, men det er nå så, alle er jo tillatt å mene noe.

Men til slutt altså, du kan aldri lese deg frem til om en tv er bra eller dårlig. Den kan se kjempeflott ut på papiret også er den værre enn verst.

PS: håndball og fotball fungerte kjempeflott med Samsungs Milano skjermer iallefall

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir jo veldig gira av skjermen selv når jeg ser den, og har fått mye positivt tilbake om dem. ikveld var det mange innlegg som dreide seg rundt de aktuelle prisområdene for disse skjermene og jeg så det som naturlig å slenge dem ut i lufta som aktuelle modeller som er verdt å sjekke ut.

jeg har sett dem aksjon, men ikke i kalibrert utgave.

at en skjerm yter best fra en dvd spiller som tar seg av mesteparten av bildebehandlinga er vel ikke unikt for disse skjermene her er det vel..? mye som er mer påkosta i en god dvd spiller enn i en flat tv.

anyways.. vi nermer oss vel snart nok info og diskusjon rundt denne skjermen til å lage en egen tråd rundt den:P , men hvor interessant det egentlig er skal jeg la være usagt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med engasjement Jeg satt å kjeda vettet av meg til jeg fikk noe å sette "fingra" i her.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som endte opp med å kjøpe denne Hitachien? Jeg vurderer det sterkt, og vil gjerne høre det hvis noen har erfaringer.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn til info selger Elkjøp denne nå til 14.000

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dem begynt å selge Hitachi på Elkjøp å nå a? Tror ikke på dette før jeg ser det (altså 37LD6600 til 14 tusen altså...)

EDIT: Fikk annonsebilagt til Elkjøp i postkassa i dag. Jammen har de både Hitachi og 37LD6600 til 13995,- Løp og kjøp!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den i boks. Slam dunk til 14 laken på Elkjøp. Fantastisk bildekvalitet til denne prisen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du som ikke trodde på meg med prisen

Selv om selger hos Elkjøp mente det var en utrolig dårlig skjerm (men hva kunne en forvente av en slik billigskjerm), bortimot den dårligste de hadde så tok jeg med meg en hjem til foreldrene mine jeg også (PS: denne selgeren bare underbygger det jeg ofte har hørt ang endel Elkjøp selgere, at de blir oppfordret til å ikke selge "prisbombene" sine men heller noe de kjener litt mer på å selge, dvs ordinærvarer)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, kjøpte min TV i mobil avdelingen deres. De kan jo like mye om tv der :-) Dessuten er den en testvinner i mellomskiktet og banker skiten ut av alle kina varer og de fleste korea farere også.... Har 28" fra Hitachi også og veldig fornøyd med den. Elkjøp: skjerpings!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde akkurat det samme på Elkjøp i dag. Selger prøvde å selge meg en LG RZ37LZ55 til 16995 som jeg til slutt kunne få for 15500,-. Ble i utgangspunktet litt skeptisk og har ikke funnet allverdens informasjon/tester av denne modellen. Burde jeg holde meg til Hitachien eller gå for LG'en. For å gjøre saken enda vanskeligere kom jeg over Viewsonic N4060W til 15750,- på Netshop...

Noen av ovennevnte jeg definitivt burde styre klar av?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... har lekt meg litt med Hitachien nå, og vell..... glad jeg har 30 dagers returrett hos Elkjøp

Synd å si det men TVen levde opp til mine antakelser om LCD skjermer, dvs totalt "ubrukelige" til det foreldrene mine skulle bruke den til, dvs vanlig TV. Så for deres del blir det enten å beholde Sony 32" CRTen eller prøve med plasma for Hitachien LCDen blir ihvertfall ikke beholdt, alt for dårlig på vanlig TV desverre. Hadde bare Panasonic PV60ene vært penere hadde valget vært enkelt, men pga utseende er ikke de så veldig aktuelle.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har digital parabol og ser mest på CD, og da er TV'n bra nok. Progressiv DVD er konge! Vanlig antenne/analog kabel er nok dårlig, men husk: "shit in - shit out". PS! Slå av bildeprosseseringen i tv'n. Er fortsatt superhappy.

"Det hadde smakt med fotball VM i HD på denne"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er koblet opp mot en Dreambox (og ikke via RF som selger hos Elkjøp mente var like bra ) og jeg testet også med DVD, DVD var noe bedre enn parabol men alikevell så er jo den gamle CRTen MYE bedre. Så konklusjonen vår er ihvertfall soleklar, LCD er fortsatt ikke ett reelt alternativ til CRT med tanke på vanlig TV bruk (via RF og/eller parabol)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke er fornøyd Baldrick, og er du ikke 100% må du levere skjermen tilbake. Har selv noen filmer i HD, og gleder meg til i kveld for å få testet ut hvor HD klar denne skjermen faktisk er...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at skjermen blir levert tilbake

Den er sikkert bedre/bra med HDTV og til PC bruk men siden det ikke var det den skulle brukes til nå blir den returnert innen 30 dager

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Tror du faktisk gjør det rette ved å returnere Hitachi'n. Vurderte selv å kjøpe denne etter at prisen falt til under 14000 kroner, men ble mistenksom og gjorde noen søk på Internett. Det viser seg at 37LD6600 er rapportert å ha lyd- og bildedefekter. Kjøpere både i Storbritannia og Danmark sier at de har kjøpt denne modellen og funnet ut at lyd eller bilde (eller begge deler) ikke fungerer tilfredsstillende første gang de slår på skjermen. Deretter har de fått byttet skjermen og fått en ny som etter 2-4 ukers bruk har utviklet de samme problemene. Noe sier meg at denne selges billig fordi det er en utgående modell. Selv kommer jeg til å satse på en JVC nå (kan ikke ha større enn 37 tommer) eller hoppe over til plasma.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •