Ny tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Ny tv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv

Leker med tanken på å kjøpe en ny tv. Jeg synes fortsatt at det viktigste er bildet og ikke det å være plassbesparende eller trendy. Så mest sannsynlig lander jeg på en vanlig crt tv til ca 10 000 kr. Da jeg har fått for meg at den har det beste bildet, om jeg ikke da vil bruke 25 000 til 30 000 på noe annet. Det tar sikkert 4-5 år før HD tv er utbredt brukt, så jeg venter heller til å kjøpe HD LCD da da. Hører gjerne på innvendinger mot "påstandene" ovenfor. Noen som har noen modeller å anbefale ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med litt flaks så får du kansje tak i en TX36pl35 ifra panasonic. siste modellen de lagde som bruker quintrix SR billedrøret. merkbart bedre bilde enn på modellene under som har et noe billigere billedrør. denne tven har vel ligget på 9995 i lengre tid nå. ser den er fjernet fra både panasonic sine hjemmesider og elkjop.no, så viss du snubler over en slik i en butikk nær deg så ville jeg slått til kjapt på den, beste billedrørs TVen spør du meg..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 8-10 000 får du en toppmodell crt skjerm som opprinnelig kostet mye mer idag, men vit at selgerne er ivrige på å få ut disse. Toppmodell crt skjermer i denne prisklassen er j'vlig vanskelig å få ut og de vil gjerne bli kvitt de så her kan du gjøre en grei deal. Så lenge pc tilkobling, hd signal og størrelsen plager deg vil en slik tv gi deg bedre bilde enn mye på markedet idag ja.

Når det gjelder dette med HD og idag/imorgen så kan jeg si følgende. HD sendinger er ikke morgendagens teknologi men dagens. PAL/NTSC er hundgammalt og kraftig "overdue". Hvis du kun ser NRK blir det nok en stund før du får HD ja, men de kommersielle kanalene planlegger allerede overgangen i stor stil og allerede nå er det et tjuetalls europeiske HD kanaler. Japsene har kjørt HD sendinger siden 89 og amerikanerne siden 96. Alt fra letterman til desperate housewives sendes i HD der borte. Lillehammer OL og RBK sine Champions League kamper filmes i HD. Xbox 360 er HD, Blueray kommer mest sannsynlig snart da de ser ut til å ha vunnet kampen. Du får også kjøpe videokamera for hjemmebruk som tar opp i HD. Svenskene har allerede HD på kabeltv (canal digital) og får til våren HD på vanlig bakkenett.

Hvor du holder til forresten? Dette kan ha noe å si i forhold til hvor mye du har å velge blandt hos diverse butikker i forhold til tv'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at HD er tilgjengelig idag. Men jeg buker ikke x-box, ser ikke filmer på dvd og tror ikke at de vanlige tv-kanalene Nrk, Tv 2, TVN og Tv3 kommer til å sende HD før i 2008/9. De vanlige kjedene selger stort sett dårlige crt tv nå til ca 6700. Så på en phillips 8820 på Elkjop i dag til 6790. Tviler på at den er noe særlig bedre en min 6 år gamle Sony KV-29K IE kjøpt for 12 000. Bruker parabol .
    Skal ringe til Panasonic etc imorgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør høre med butikker og ikke norske importører, de har aldri noe på lager som ikke produseres så å si, men det skader jo selvsagt ikke å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elgiganten har Panasonic TX-36PL35 til 14k, men vet ikke om de har den inne... Har sett mye dårlige crt'er i butikk, ja, ikke rart at alle kjøper flatskjerm når bildet faktisk oppleves som bedre.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Tv'en ikke skal være flat bør du sjekke ut bakprojeksjon (Sagem, Samsung, Sony). Da får du HD-ready skjermer i størrelsen 42" og oppover med meget god billedkvalitet. Tror du kan få den billigste 42" tommeren til sony for under 14 lapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det selges vel fortsatt en del gode Loewe CRT TVer. Jeg liker de pga design og de er jo kjent for god kvalitet. Har ingen konkrete tips desverre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •