Philips 9308 - kornete bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 9308 - kornete bilde

Heisann, jeg har fått inn et Philips 9308 32" Widescreen samt en Philips 963SA DVDspiller i stua. Men jeg er ikke helt fornøyd med bildet. Kan være noen innstillinger jeg har oversett. Jeg suns bildet blir for kornete(små hoder blir litt firekanta) og noen ganske suns jeg detaljer faller litt ut. TV'en er innstilt på Pixelplus, DNR er på middels, det samme er "dynamisk kontrast" tingen. På filmer som shrek er bildet enestående, men når Minority Report kommer i skuffen, da blir bildet en skuffende opplevelse. Samme skjer på Matrix Reloaded i scena der Neo akuratt har snakket med orakelet og Smith'ene kommer, muligens for mye bevegelse for TV'en å prosessere her da . Noen som har noen tips for videre optimalisering av bildet. Kabelen i mellom er en god Monster Video2 Scart(rgb) kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv først å gå ned på skarphet(sharpness)Hvis ikke dette hjelper slå av diverse hjelpeelektronikk en etter en.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast: Relativt høyt. Kanskje 80% +
    Lysstyrke: Lavt. Det sorte skal være sort.
    Farge: Noe under middels
    Skarphet: Middels eller en smule over
    Fargebalanse: vanlig
    Dynamic Contrast: Medium
    DNR(støyreduksjon): Medium på vanlige antennesignal. Slås av ved digitalt kilde som DVD.
    Digitale valg: Pixel Plus på TV-sendinger, Movie Plus på film, Progressive Scan/Linjedobling etter ønske, Digital Scan trenger du ikke bry deg med.
    Active control: Prøv deg frem mellom tre styrkevalg. Active control justerer bildeinnstillingene automatisk etter bildet på skjermen og kvaliteten på kilden. Slå den eventuelt av.

Bildet skal IKKE være slik du sier!

-Kjetil-

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Kjottolf, bortsett fra at jeg ville skrudd av Dynamic Contrast og DNR, siden dette kan skape hakking i scener med mye bevegelse i bildet, siden det krever meget store mengder kalkulasjoner!

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også enig i mye av det som allerede er skrevet.
    Minority Report er ingen god film for å teste med. Fotografen har brukt en spesiell film som gir meget harde kontraster og mye korn.

Roger

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for god respons! jeg er kanskje pirrkete. MEN ... det ser ut som at Philips har gjort en bommert med bilderøret i denne nye TV serien sin. har testet 2 modeller av denne nå, og begge har faktisk en anelse feil i toppen. Dvs, rette streker går litt innover mot midten på toppen av bildet! . Men det overlever jeg. Ser det godt på Matrix 2, når de går i den hvite koridoren(skal til orakelet).
    Uansett, skal teste det som ble sagt .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Geometrifeil kan justeres opp!Jeg skal ikke fortelle deg at du kan slå inn en service kode for å komme til oppjustering.Søk IKKE på internett etter dette!Og obs her kan du forårsake massive feil så hold labbene unna!

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må inn i servicemenyen for å justere geometrien. Det er gjort på null komma niks, men ikke rot med det selv! Ring etter hjemmeservice. Det skal ikke koste deg en krone, men betales av Philips.

-Kjetil-

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, fant feilen. TV'en er som med de fleste Philips bilderør TV'er. Den tåler ikke helt hvite bakgrunner. For mye lyst bilde gjør så bildet går litt i kompresjon i toppen . Men det overlever jeg. Er bare Matrix 2 som jeg har sett det på. Testet med 2 test bilder. Et hvit med svarte striper, det vart feil, mens et sort med grå stiper ble rett. Og når jeg slo ned lysstyrken på det hvite bildet, da rettet linjene seg ut, dvs, tom på 0 lysstyrke så var de litt skakke, men ikke på langt nær så mye som ellers.
    Dette har jeg sett på alle Philips TV'ene jeg har testet nå. Panasonic tar det med storm, men den TV'en kosta jo 17000kr Acurity saken.

Takker for tips uansett. Tror jeg sender en mail til Philips og forklarer fenomenet.

Robert

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •