HD-ready 42" skjerm og analog kabel-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-ready 42" skjerm og analog kabel-tv

Har i lengre tid prøvd å gjøre et valg iforhold til kjøp av 40/42" HD-ready skjerm.
    Bruksområde er vanlig tv-bruk, en god del film på dvd og spill med xbox360.

Hadde i utg. punktet bestemt meg for plasma, men Samsung LE-4061B har også gjort meg åpen for lcd skjerm. Dette med bakgrunn i at den visstnok skal takle fotball sendinger uten etterslep, vanskelig for å tro det men...
    Dette da jeg har sett fotball på en Philips 7320, en forferdelig opplevelse!!

Da jeg har analog kabel-tv, har jeg kommet frem til at den skjermen som er minst kresen, og kan gi det beste tv signalet med en slik kilde vil være det avgjørende for valg av tv.
    Så hadde vært fint med kommentarer og erfaringer fra de som sitter med analog kilde og HD-ready tv iforhold til dette.
    Prisområde 25-30k.

Hadde gjerne sett at den ovenfornevnte Samsungen og LG PX4R/5R hadde vært gode valg utifra kriteriet analog kilde.
    Erfaringer noen?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at Plasma knuser LCD på alt utenom pc-tilkobling.
    Hvis du ikke skal koble tv'en din til pc'en,så kjøp plasma.
    Når du nevner LG er du på helt rett spor. Samsung og Panasonic har også gode plasma tv'er.
    Jeg har vært så heldig å få låne både LCD og Plasma skjermer hos forhandlere før jeg tok det endelige valget. Når jeg hadde en Samsung LE32R51B på hjemmlån fikk jeg spørsmål fra dama "du har nå vel ikke tenkt til å kjøpe denne driten"?

Når jeg lånte en dårlig Grundig Plasma syntes til og med dama at dette var mye bedre enn Samsung. Jeg er helt enig med henne. Plasma er mye bedre.
    Sitter nå å venter på en Panasonic 42" Plasma som jeg har bestilt.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analoge kilder

Tja.. Min anbefalning UANSETT er at du legger på 59.- pr mnd og får gjort om signalet ditt til et digitalt signal.. (dette er prisen for en leie tuner hos canal digital, som da gjør at du får en digital grunnpakke, utover dette kan du plusse på masse annet, men om ikke så får du DIGITAL grunnpakke)
    Jeg merker STOR forskjell på dette området..

Og når du snakkerom 25-30 store, da kan du velge i Pioneer, Hitachi, Panasonic (selv om de er kronisk vanskelig å få tak i) Samsung og LG..

Lykke til.. :grin:

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic er klart minst kresen på signalkildene. Vil derfor anbefale PV500, hvis du vel og merke klarer å få tak i den. Evt. kan du vente på oppfølgeren som kommer mest sansynlig tidligst april-2006. Ellers så er plasma generelt mindre kresen på signalene. Vil ikke anbefale LCD til analoge signaler.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 32" varianten av Samsungen du vuderer og er meget fornøyd.
    Jeg sitter på en dårlig analog linje fra UPC og tv'en takler dette meget bra.
    Ble faktisk veldig overasket over hvor bra den var på dårlige signaler.
    R utgaven som Syncron nevner har 12ms responstid, mens M har 8ms, blir derfor betyligere raskere respons. Dette var viktig for meg, med tanke på 360 spilling :smile:.
    Hvis du skal spille er LCD must (Tror jeg ;-))

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med lcd vs plasma handler vell litt om hvor stort det skal være også.

Skal man, som trådstarter, ha seg en over 40" er nok plasma tingen ja.
    Men er man som meg, som klarer meg med 32" er lcd tingen. (jeg har ikke sett plasma under 40" ihvertfall)

Ser ut som at lcd kommer til å danke ut plasma over tid. Tenker da på neste generasjon lcd paneler. Men pr i dag er nok plasma best på store paneler :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde helt klart kommet til anskaffe meg digital dekoder hvis mulig, men av div. årsaker ser det ut til at det kan bli vanskelig å få til nå...
    Derfor så veldig opptatt av kvaliteten på analog signalet. Har en Pioneer dvd opptaker, 433H. Noen som vet om signalet blir bedre ved å bruke tuneren på 433H?

Registrerer at Panasonic PV500 skal være "snill" med analogt signal, tror faktisk Thorn kan skaffe PV500. Skal vurdere den, men skulle gjerne ha kommet meg på en pris som hadde vært nærmere 25 k.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV500 er modellen som slår meg når jeg leser inlegget ditt.. men viss du vil ned mot 25k så kan PX4RVB være et godt valg. men den også er det vel litt leveringsproblemer på om dagen..?

LCD har langt igjen å gå før du får bildekvaliteten som er på de høyoppløste plasmapanelene så jeg hadde uansett gått for en plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel ute i januar før jeg bestiller uansett nå, så da regner jeg med at PX4R skal gå an å skaffe hos fyndbørsen iallefall.

Iallefall definitivt bestemt meg for plasma, bedre det og! :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg rette en kommentar til det med at man kun betaler 59,- pr måned ekstra for å få digitalt på kabeltv. Dette stemmer ikke. For det første må man enten kjøpe en digital tuner fra Force som koster ca 2000 eller man må leie en tuner fra canal digital til en viss pris pr måned. Begge krever et kort som man betaler 599 pr år for. Force tuneren krever ingenting mer mens leietuneren krever at man må abonere på en større pakke hos canal digital (familiepakken til ca 200 hvis jeg ikke husker feil, eller noen større). Alt dette kommer i tillegg til det du betaler fra før av.

Når det gjelder plasma vs lcd så er greia enkel. Har du dårlig signal og du vil ha stor tv gå for plasma. Disse har en teknologi hvor farge flyter litt mer over i hverandre og fargene er ikke like kliniske som på en lcd. Hvis du derimot skal ha en mindre skjerm eller vil ha noe opp til 40" maks og skal bruke MCE/HTPC og har gode signaler så gå for en LCD. Disse har skarpere detaljer men mindre kontrast og er veldig kliniske på gjengivelsen.

Så jeg vil si at dine observasjoner er helt korrekte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •