Sony KDF-E50A11E erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDF-E50A11E erfaringer?

Er det noen som har erfaringer med dette bakprojeksjonsfjernsynet fra Sony.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt da jeg ikke har sett tv'en i levende live, men her er i allefall noen lenker:

http://avforum.no/forum/tv-apparater/27360-sony-kdf-e50a11e.html

http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=165

I U.K. har TV'en en annen modellbetegnelse, men skal i det store og hele være identisk med unntak av tuner.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Er det noen som har erfaringer med dette bakprojeksjonsfjernsynet fra Sony.
    Komplett har litt merkelig lagerstyring. Jeg bestilte den TV'en den 5.des. Med forventet levering 6.des. Så ble lagerstatus satt til "utilgjengelig" og forventet levering på min bestilling ble satt til 14.des. Den 15.des. Ble dette oppdatert til forventet 26.des. Mens jeg la merke til at andre webshoper ikke leverer denne før i jan/feb. Alle er Norek forhandlere, så denne TV'en kan du se langt etter før nyttår med mindre du drar til en Expert butikk litt ute på landet som kanskje har et eksemplar igjen etter november kampanjen demmes.

Jeg avbestilte til slutt i går, og det er altså det eksemplaret som nå er "tilgjengelig" med forventet levering 14.des. Lagersjefen "forventer" den i uke 52, jeg våger påstå at det er MEGET optimistisk av ham.

Jeg bestemte meg for den TV'en etter å ha lest tråden på avsforum, 1280x720 stiller ingen krav til skalering på HD material i 720p. Men grunnen til at jeg ikke gidder vente på den lenger er at porto kommer på over 800,- Det betyr 1600,- i porto hvis man velger å levere den tilbake. Og den blir nok veldig vanskelig å selge i disse flatskjerms tider. I prisklassen så er nok dette utrolig mye bilde for pengene, men for å få valuta for de pengene må du nesten beholde skjermen en god del år fremover, og er du sikker på at du kommer til å ønske det om 2år når vi får 1920x1080p OLED/LCD med 10 000:1 i kontrast til 10 000,- for 40"+ ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestemte meg for den TV'en etter å ha lest tråden på avsforum, 1280x720 stiller ingen krav til skalering på HD material i 720p. Men grunnen til at jeg ikke gidder vente på den lenger er at porto kommer på over 800,- Det betyr 1600,- i porto hvis man velger å levere den tilbake. Og den blir nok veldig vanskelig å selge i disse flatskjerms tider. I prisklassen så er nok dette utrolig mye bilde for pengene, men for å få valuta for de pengene må du nesten beholde skjermen en god del år fremover, og er du sikker på at du kommer til å ønske det om 2år når vi får 1920x1080p OLED/LCD med 10 000:1 i kontrast til 10 000,- for 40"+ ?
    Nytter ikke å tenke på hva som kommer om 2 år da.. for da er det sikker no annet som kommer om 2 år igjen som er enda bedre..Skal man holde på sånn kan det ta en stund før man får seg tv .

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Nytter ikke å tenke på hva som kommer om 2 år da.. for da er det sikker no annet som kommer om 2 år igjen som er enda bedre..Skal man holde på sånn kan det ta en stund før man får seg tv .
    Poenget mitt er at man kjøper det man har lommebok til, beholder det i 1-3 år selger det og kjøper nytt og bedre. Eller så kjøper man en TV for å ha den i 5-10 kanskje til og med 15 år. Denne Sony'en er en TV man må være forberedt på at man ikke FÅR solgt om 2-3 år, pga. at flatskjermer da vil være mye bedre, og enda billigere enn i dag. Jeg ville bare gjøre trådstarter oppmerksom på at denne modellen neppe blir tilgjengelig før på nyåret. Du som har erfaring med TV'en kunne kanskje dele dine erfaringer med ham?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Denne Sony'en er en TV man må være forberedt på at man ikke FÅR solgt om 2-3 år, pga. at flatskjermer da vil være mye bedre, og enda billigere enn i dag.
    Ja, men spørsmålet er om du får solgt noen av dagens budsjettskjermer om 3 år, ut fra samme argumenter. Hvem vil gidde kjøpe en lavoppløst plasmaskjerm brukt dersom butikkene er fulle av rimelige HD-flatskjermer?

Ellers er jeg enig at det ville være interessant å høre noen brukererfaringer. Jeg tror jeg uten videre hadde slått til på Sony-skjermen (HD-klar og alt) når den er tilbake etter nyttår, hvis det ikke hadde vært for én ting: Jeg er usikker på hvor dårlig synsvinkelen er i vertikalplanet. Hvis bildet mer eller mindre forsvinner hvis du ser en halv meter over/under skjermen, er jeg litt betenkt..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harvard
    Ja, men spørsmålet er om du får solgt noen av dagens budsjettskjermer om 3 år, ut fra samme argumenter. Hvem vil gidde kjøpe en lavoppløst plasmaskjerm brukt dersom butikkene er fulle av rimelige HD-flatskjermer?
    Jeg var ikke så veldig klar på dette, men litt av tanken min var at en flatskjerm er noe som man kan flytte inn på soverommet, eller barnerommet. En svær bakprojeksjons TV hører hjemme i et stort rom. Så når man ikke klarer å motstå fristelsen til å oppgradere lenger, ja da har man en svær TV som blir vanskelig å finne plass til.

Hvorfor skal man kjøpe SD flatskjerm om 2-3 år? Jeg tror nok en Pana 37" PA50 fremdeles vil være verdt litt da. Du får tross alt 1:1 pixelmapping på Sone1 DVD'er da. Og lyden blir jo som kjent bedre på sone1. Men hvem vet hva hvi har, og til hvilken pris om 2-3år? Time vill shåo.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når man ikke klarer å motstå fristelsen til å oppgradere lenger, ja da har man en svær TV som blir vanskelig å finne plass til.

Hvorfor skal man kjøpe SD flatskjerm om 2-3 år? Jeg tror nok en Pana 37" PA50 fremdeles vil være verdt litt da.
    Bakprojeksjon (også sonyen) er faktisk en god del mindre enn CRT i dybden. Så lenge man kan akseptere 50" diagonalt som på bildet under, er den vel neppe så mye vanskeligere å plassere. At bakprojeksjon er "klumpete" er en av mange myter.

http://avforum.no/forum/attachment.p...achmentid=7791

Plasma-TV'er har jo førvrig den egenskapen at bildet blir dårligere over tid (hvor raskt vet vel egentlig ingen ennå). Jeg vlle ikke gitt mye for en tre år gammel plasmaskjerm hvis jeg ikke visste at den var brukt svært lite.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Plasma-TV'er har jo førvrig den egenskapen at bildet blir dårligere over tid (hvor raskt vet vel egentlig ingen ennå). Jeg vlle ikke gitt mye for en tre år gammel plasmaskjerm hvis jeg ikke visste at den var brukt svært lite.
    Vel, ideen om at det bare er å bytte lampe på bakprojeksjons TV'er så har man en "ny" TV er om mulig enda dårligere fundert. Man har nok erfaring med plasma nå til å vite hvor lang tid det tar før skjermen er "utslitt". Så vidt jeg vet er "levetiden" oppgitt til å være den tiden det tar for skjermens lysutbytte å halvveres. Altså til en 1500cd/m skjerm bare gir fra seg 750cd/m. LG oppga for et år siden sine skjermer til å ha 60.000 timer i seg før dette inntreffer. Med 8 timer TV titting om dagen tilsvarer det 20,5 år. Da sitter du altså igjen med 750cd/m, eller tilsvarende en splitter ny plasma for 2-3 år siden.

Men som sagt, jeg ville bare gjøre doberman klar over at leveringsdatoen Komplett oppgir på denne skjermen neppe er realistisk. Og hvis jeg ikke hadde bestilt meg ny projektor på torsdag, så ville jeg ha kjøpt denne TV'en av Petto. Jeg har stor tro på at denne er bedre enn de fleste Plasma'er på 50" selv oppi 35.000,- klassen. Bl.a. fordi man får 1:1 pixelmapping med Sony'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ideen om at det bare er å bytte lampe på bakprojeksjons TV'er så har man en "ny" TV er om mulig enda dårligere fundert. Man har nok erfaring med plasma nå til å vite hvor lang tid det tar før skjermen er "utslitt". Så vidt jeg vet er "levetiden" oppgitt til å være den tiden det tar for skjermens lysutbytte å halvveres. Altså til en 1500cd/m skjerm bare gir fra seg 750cd/m. LG oppga for et år siden sine skjermer til å ha 60.000 timer i seg før dette inntreffer. Med 8 timer TV titting om dagen tilsvarer det 20,5 år. Da sitter du altså igjen med 750cd/m, eller tilsvarende en splitter ny plasma for 2-3 år siden.

Men som sagt, jeg ville bare gjøre doberman klar over at leveringsdatoen Komplett oppgir på denne skjermen neppe er realistisk. Og hvis jeg ikke hadde bestilt meg ny projektor på torsdag, så ville jeg ha kjøpt denne TV'en av Petto. Jeg har stor tro på at denne er bedre enn de fleste Plasma'er på 50" selv oppi 35.000,- klassen. Bl.a. fordi man får 1:1 pixelmapping med Sony'en.
    Føler jeg burde ta en del av denne diskusjonen, siden jeg faktisk har denne tv'en. Diskusjonen om hva som er bra/inn eller ikke om 3 år er det jo ingen som vet. Men tror nok ikke det er plastma. Lcd har etter det jeg har hørt ett bedre utviklingspotensial. Har faktisk litt troen på at mikrospeil "tv'er" som Xscreen kommer til a bli bedre. Og ta over litt av markedet.

Jeg var ikke så veldig klar på dette, men litt av tanken min var at en flatskjerm er noe som man kan flytte inn på soverommet, eller barnerommet. En svær bakprojeksjons TV hører hjemme i et stort rom. Så når man ikke klarer å motstå fristelsen til å oppgradere lenger, ja da har man en svær TV som blir vanskelig å finne plass til.
    Hvem flytter en 42-50" tv inn på ett barnerom? Ville ikke hatt en så stor tv på soverommet mitt engang jeg da.... Men det er det kanskje bare meg som synes??

Som joey sier skal jeg selge denne tv'en. Og en ting skal sies... Selger den ikke forde jeg er missfornøyd. Og selger denne derfor heller ikke under den angitte prisen. (Som er satt til 13 kameler)
    Da beholder jeg den heller, og kjøper meg projektor i tillegg.

Edit: lampa i bakprojektor-tv til sony har en levetid på 6000-8000 timer. Lampa koster ca. 2000 kroner, hvis jeg ikke tar helt feil?? tror nok tv er byttet ut før lampa ryker...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del kan vi gjerne utsette diskusjonen "hva er hot om tre år" noe (f eks til ca 2007-8 8)
    Har du ellers noe å melde om skjermen, petto? Jeg har altså et lite oppheng på dette med synsvinkelen i vertikalplanet. Dette skyldes at både jeg og datter på 5 har litt slapp TV-disiplin, og f eks er vant til å kunne se TV liggende på stuegulvet... Hvordan vil du vurdere lysutbyttet ca 50 cm over gulvhøyde :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harvard
    For min del kan vi gjerne utsette diskusjonen "hva er hot om tre år" noe (f eks til ca 2007-8 8)
    Har du ellers noe å melde om skjermen, petto? Jeg har altså et lite oppheng på dette med synsvinkelen i vertikalplanet. Dette skyldes at både jeg og datter på 5 har litt slapp TV-disiplin, og f eks er vant til å kunne se TV liggende på stuegulvet... Hvordan vil du vurdere lysutbyttet ca 50 cm over gulvhøyde :?:
    Har ikke prøvd å ligge på gulvet å se på den. Men når jeg står oppreist blir bildet litt mørkere. Skal også sies at tv mitt bare står 40cm over gulv Fra siden er det ingen problem. Kan godt sitte 45 grader på tv'en å ha like fint bilde.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vertikale innsynsvinkelen er noe begrenset. En skal ikke bevege seg for mye utenfor TV'ens akse før dette blir synlig. En ser bilde, men ikke perfekt. Uansett er det billig for en så stor skjerm...

Jeg kan forøvrig opplyse om at denne TV'en i 50" ikke er tilgjengelig før tidligst midten av januar. Midten av februar for 42"eren.

Angående debatten om hva som er det store om 3 år, så tipper jeg at du får SXRD bakprojeksjonsskjermer i 50" med 1920x1080 til ca. 20K... Dette er helt irrelevant i forhold til hvilken skjerm en skal kjøpe i dag - 3 års bruk har også sin verdi!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den tv-en suger....

KDF-E50A11E har begynt å dukke opp både her og der til rundt 15 laken. Tanken er jo besnærende... 50" HDTV, ok produsent, ok design, osv.

I dag kikket jeg på den på Sony Center på Paleet i Oslo. Først syntes jeg at den virket helt topp! Fargene var flotte, innsynsvinkel ok, osv. Men SÅ kom det en panorering i demofilmen nedenfra og opp.... det var helt grusomt. Drit dårlig. Søppel. Siden kom det en sidelengs panorering. Dårlig den også, ikke fullt så forferdelig, men ikke til å leve med.

Tenk at Sony kan dra navnet sitt ned i søla på denne måten. Som om ikke de hadde store nok problemer fra før....

Hele greia minte meg om de første 100hz-TVene da de kom for 10 år siden eller når det var. Bare MYE, MYE verre. Styr unna, folkens.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Suger?

Har har hatt 50A11 siden november 05,fatter ikke hva bunners prater om.Av utstyr har jeg koblet Pioneer 868 og en god hdmi kabel,bildet er slett ikke dårlig.Klart kontrast kunne vært et hakk bedre.Har selv vært meget aktiv innen projektor og tv en god del år.Her får man etter min mening et meget bra projeksjons tv for 15 000k.Sony stå på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var og kikket på denne på Expert i går. Det stod med et dårlig TV-signal som det også delte med en haug med andre skjermer (LCD/Plasma). I forhold til alle de andre skjermene så bildet veldig "dødt" ut.. Skyldes vel dårlig kontrast og lite "gnist" i fargene. Kjedelig, flatt bilde.. I tillegg er jo den vertikale innsynsvinkelen helt forferdelig. Måtte faktisk flytte hodet oppe og ned for å "finstille" synshøyden. Avstanden en måtte ha hodet innenfor var noen få cm for å få jevnt lys over hele skjermen vertikalt. Horisontalt var det ikke så ille.

Virket også som om den hadde svært mangelfulle innstillinger for bildet på fjernkontrollen? Stort sett bare en innstilling for kontrast som ikke gjorde mye forskjell uansett?

Designet på skjermen var veldig bra syntes jeg. Og størrelsen imponerer såklart. Er vel eneste grunnen til at bakprojeksjon er stort i USA tenker jeg. For bildet var ikke mye å skryte av.

Nei, dette er nok ikke noe for meg.. Skulle ønske det fantes en plasma med 1280*720 oppløsning uten innbrenning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •