Kablingshjelp til TH37PA50.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kablingshjelp til TH37PA50.

Hei. Eg er nybegynner og treng litt hjelp til kabling. Har nettopp bestilt Panasonic TH37PA50PDS frå Elkjøp med veggfeste. Har frå før Panasonic SC-HT75 surround/DVD system og Panasonic NV-FJ610 videospelar. Eg har vanleg antenne (ikkje parabol) og treng litt hjelp til å koble dette saman slik at resultatet vert det beste.
    Har kobla det slik nå: Antenne-kontakt frå vegg til videospelar (antenne-kabel) - Scart frå video til DVD og scart frå DVD til tv. Scartkablane er av typen "Monster", det same er antennekabelen frå veggen til video.
    Har også ein antenne-kabel frå video til TV av typen "Monster".

På DVD-spelaren har eg muligheten til å ta signala til TV-en via S-video og Audiokabler. Er dette ein bedre løysing?

Er det andre måter eg kan koble det samen på?

Takkar for all hjelp til dette og set pris på raske tilbakemeldingar då TV-en kjem 22.12.05.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullkoblet scart mellom dvd og tv er vel bedre enn S-video, hvis du kan kjøre RGB signal fra DVD spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rgb?

Korleis kan eg finne ut om eg har RGB-kontakt?

Dersom eg ikkje har det vert det då bedre signal med S-video?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å koble antennen utenom videospilleren og heller rett i tv'en.
    Hos meg ble det dårligere bilde når jeg koblet via videospilleren.
    Du har sikkert rgb-scart. Hvilken dvd-spiller har du?
    Er du fornøyd med bildet forresten? Jeg har selv bestillt meg en PANASONIC TH42PA50 og gleder meg som en liten unge på julaften til å få den!

Edit:Hvis du har komponent på dvd-spilleren din vil dette gi enda bedre bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.
    Takk for svar.
    Har Panasonic SC-HT75 DVD/surround system og er ikkje sikker på om det er RGB-scart på den. Korleis sjekkar eg det? Komponent-kabel trur eg ikkje eg har.
    Får TV-en 22.12 så eg er spent.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må nok inn i oppsettet på dvd spilleren for å stille den inn slik at den sender ut rgb på scarten. Kan ikke si noe mere spesifikt, noen som har den dvd spilleren kan kanskje si noe om det.

Har du tre phono kontakter bak, som er blå, grønn og rød? Så er disse komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Har nok ikkje komponent på min DVD. Har kun Scart og den ser ikkje ut til å vere RGB-scart i følge min bruksanvisning. Vert det då bedre bilde med S-video kabel frå DVD til TV.
    Det må antennekabel på 8 meter frå uttaket i veggen til TV. Vert det for mykje og bør eg invistere i Monster-kabel for å få best resultat. TV-en vert flytta så det vert lenger avstand frå uttaket i veggen nå enn det var før.
    Takkar for all hjelp.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har kjøpt en såpass dyr tv,så foreslår jeg at du kjøper en god antennekabel. Hifiklubben har en billig en som du får i lengder opp til 10 meter.
    Link: http://www.hifiklubben.com/no/produk...el.htm?id=4910

Hvis du har en dvd-spiller av billigste sort bør du nok vurdere å kjøpe deg en ny etterhvert.
    Jeg anbefaler den billige,men gode CAMBRIDGE Azur 540D. Den koster bare 2298 kr nå.
    http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=218

Jeg har hatt den spilleren selv i over et år og var storfornøyd. En virkelig flott spiller til en billig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanon bilde

Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Prøv å koble antennen utenom videospilleren og heller rett i tv'en.
    Hos meg ble det dårligere bilde når jeg koblet via videospilleren.
    Du har sikkert rgb-scart. Hvilken dvd-spiller har du?
    Er du fornøyd med bildet forresten? Jeg har selv bestillt meg en PANASONIC TH42PA50 og gleder meg som en liten unge på julaften til å få den!

Edit:Hvis du har komponent på dvd-spilleren din vil dette gi enda bedre bilde.
    Du kan bare glede deg og du kommer til å bli kjempefornøyd.
    Jeg har hatt min pa50 i en uke og det er helt knall. Utrolig bra bilde på vanlige signaler og DVD + filmer fra Xbox. Fikk Digital Video Essentials i posten idag, så nå skal det stilles inn skikkelig.
    Hadde egentlig tenkt å vente på pv 500, men synes det er unødvendig mye å betale 10000 ekstra for HD. Koser meg med denne tv'en i 5 år og så kan den få leve videre på gutterommet eller på hytta. Først da tror jeg prisene er riktig på HD og samtidig gir pa50 så bra bilde at den kan jeg leve lenge med.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Panasonicen i 2 dager nå og er strålende fornøyd med den!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har også tenkt å kjøpe pa50...

men vet ikke helt kor eg skal kjøpe den.. kunne tenke meg å kjøpe den på elkjøp her eg bor, men de skal ha 22000 for den.. på elkjøp på nett koster den ca 16000... hadde egentlig tenkt å kjøpe den på siba, men de har den ikke lenger ser det ut som.. er vel ganske rart at elkjøp (butikk) skal ta 6000++ mer for tvene når de henger i butikken? gjorde en ansatt oppmerksom på det når eg var og så på tv, men han sa bare at han kunne ikke konkurrere med nettbutikkene og måtte ha 4000(på en annen tv eg så på) til 6-7000 ekstra fordi tvene hang i butikken.. og denne tven hadde han ikke engang på lager..

noen som vet om tv butikker med gode finansieringsmuligheter? siba f.ex tar 1600 i kreditt kostnader på 2 år..

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPS
    men vet ikke helt kor eg skal kjøpe den.. kunne tenke meg å kjøpe den på elkjøp her eg bor, men de skal ha 22000 for den.. på elkjøp på nett koster den ca 16000... hadde egentlig tenkt å kjøpe den på siba, men de har den ikke lenger ser det ut som.. er vel ganske rart at elkjøp (butikk) skal ta 6000++ mer for tvene når de henger i butikken? gjorde en ansatt oppmerksom på det når eg var og så på tv, men han sa bare at han kunne ikke konkurrere med nettbutikkene og måtte ha 4000(på en annen tv eg så på) til 6-7000 ekstra fordi tvene hang i butikken.. og denne tven hadde han ikke engang på lager..

noen som vet om tv butikker med gode finansieringsmuligheter? siba f.ex tar 1600 i kreditt kostnader på 2 år..
    Nå har Siba fått Panasonic TH-42PA50E på lager igjen! Løp å kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp annonserer vel pa50 nå i januar.. tror prisen blir ganske bra.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14999,- ga jeg på Elkjøp i går. Lekkert tv...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •