Død Pixel.Hva hadde dere gjort.?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Død Pixel.Hva hadde dere gjort.?

Somt nevnt i andre poster er 40M61 i hus.
    Det eneste er den døde pixelen som 'gnager' bitte litt.
    Litt fordi til den prisen er det vel mulig å forvente 100% feilfri tv, eller er det bare sånt man må leve med?? Har snaket med Samsung support som sa det ikke var noe problem og at en død pixel var nok til å kunne bytte.

Hva hadde dere gjort, kan ikke si at den plager meg, ser den aldri annet om det er helt svart skjerm(bytte av source f.eks og når jeg går inntil)Men den er nå der og Samsung har nå denne bytte retten. Men det er jo lang levering på disse kassene så jeg hvet ikke om jeg,om tv-en først må inn, klarer å vente i mange uker på ny....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater de jævlene der ja. Kan hende det hjelper å massere på den med en klut eller noe i mellom fingeren og tven, husker dette var et triks som ofte virket på pc-skjermer.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der er plassert så langt innpå skjermen, at jeg ville bytta den.. Ser også ut til å være en rød pixel, så den er nok helt DAU! .

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næh, bare merket stedet med en rød prikk, sorry skulle sagt det. Den er hvit hele tiden, men som jeg sa er det utrolig lite.
    Men kan flere ryke når som helst eller er det liten sjangs for flere døde pixler utover årene???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Be om på få beholde skjermen til den nye kommer da vel. Burde jo ikke være noe problem vil jeg tro.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det ofte avhenger litt hvor den døde pixcelen er i bildet. Den døde pixcelen her synes jeg var på et sted som lett tiltrekker seg oppmersomheten, og du børr etter min mening bytte mens du kan, så det ikke blir et irritasjons moment senere.

Har selv hatt en LCD projektor som hadde en "halvdød" åpen pixcel til tider nede i det samme 2/3 inn fra venstre og 1/3 opp området (det gyllene snittet som man ofte tilstreber å plassere hovedmotivet i bilde) på , og det artet seg sånn at man av og til kom midt inn i filmen før man oppdaget feilen, og da la man hele tiden merke til den etterpå og det ble faktisk ganske ødeleggende for selve bildeopplevelsen.

Hvor tydelig den døde pixcelen din er fra sittepossisjon har slefølgelig litt å si også for hvor nødvendig det er å skifte skjermen.
    Ellers går kansje ann å avtale tidspunktet for returen av skjermen din med Samsung sånn at de har en ny skjerm til deg inne som de kan sende med en gang når de motar skjermen din, og at ikke ventetiden blir så veldig lang.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nulltoleranse

Samsung har en nulltoleranse for døde pixler, bytt tv, lån deg en 20" eller noe fra naboen så lenge, forbruker krev din rett, og når leverandøren har en så klar og enkel retnings linje på dette temaet (de eneste som har nulltoleranse), dette sier jeg som ansatt i en større el kjede..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akk. snakket med Strax som tar seg av Samsung saker, og det var ingen bønn, inn med tv-en, igjennom papirmølla, ny tv etter 10-14 dager...Ahh
    Tipper jeg venter til over jul med det....

S

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde irritert "ræva av meg" hvis det der hadde vært min tv. Hadde helt klart byttet til en ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bytta den umiddelbart og heller utsatt meg for ett par vekes venting, i stedet for å irritert meg over den døde pixelen sp lenge eg hadde hatt tv`en!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yepp byttet umiddelbart. forventer feilfritt produkt ja

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei :-D hadde en 40 m51 selv som jeg hadde en "dauing" litt over senter i bildet...ikke noe problem det heller men tenk om det ryker en eller to til ved siden av da snakker vi problem::::::-D :-D bytt med en gang..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ennå ikke gjort noe med da.. Slapt men den synes aldri, hadde faktisk glemt den frem til jeg så posten min igjen. Har fortsatt 'saksnummeret' på den døde pixelen og det var 2 års garanti fra kjøps dato så det kan hende jeg ringer inn en gang til.. Lurer på om de har M61 panel ennå, ???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •