TV 2 vil ha lisens-betalt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry TV 2 vil ha lisens-betalt

Nå vil jaggu meg TV2 innføre en TV-lisens når det digitale bakkenettet. Føler bare jeg blir skikkelig kvalm nå ops:

Dette skal du og jeg få svi for, bare fordi TV2 ikke evner å møte konkurranse.
    Jeg tipper reklamen vil fortsette som vanlig selv om vi betaler TV-lisens. Med andre ord, vi betaler for å se reklame faktisk.

Alt dette bare fordi TV2 ønsker "et ben til å stå på".

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av firepack
    Nå vil jaggu meg TV2 innføre en TV-lisens når det digitale bakkenettet. Føler bare jeg blir skikkelig kvalm nå ops:

Dette skal du og jeg få svi for, bare fordi TV2 ikke evner å møte konkurranse.
    Jeg tipper reklamen vil fortsette som vanlig selv om vi betaler TV-lisens. Med andre ord, vi betaler for å se reklame faktisk.

Alt dette bare fordi TV2 ønsker "et ben til å stå på".

TV3 har mye mer reklame og koster langt mer enn 20kr mnd som TV2 vil ha.. Men dette skjer ikke med en gang da..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har dette med tv-apparater å gjøre?

Hvis du ikke ønsker å betale for å se på TV2, så la det være.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanks
    Hva har dette med tv-apparater å gjøre?
    Enig at dette godt kunne ha ligget under kategorien "Generell chitchat"

Hvis du ikke ønsker å betale for å se på TV2, så la det være.
    Stakkars deg som har et så lite kritisk syn på ting. Bare til litt info. Norge har et ganske høyt avgiftsnivå i fohold til andre land. Dette gjelder seff ikke for folk som bor hjemme hos mamma og pappa.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    TV3 har mye mer reklame og koster langt mer enn 20kr mnd som TV2 vil ha.. Men dette skjer ikke med en gang da..
    TV3 har IKKE TV-lisens, men er en reklamefinasiert tv-kanal. Det at du må betale Viasat penger for at de distributerer dette ut, er en annen sak. Her betaler man et abonnement, noe som er ganske så forskjellig fra en TV-lisens.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV3 har IKKE TV-lisens, men er en reklamefinasiert tv-kanal. Det at du må betale Viasat penger for at de distributerer dette ut, er en annen sak. Her betaler man et abonnement, noe som er ganske så forskjellig fra en TV-lisens.

Tja, penger må en betale uansett for å se på reklame..(det er no herk)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sjelden eller aldri på tv2 så den kan gjerne forsvinne fra min skjerm uten at det er noe savn.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Ser sjelden eller aldri på tv2 så den kan gjerne forsvinne fra min skjerm uten at det er noe savn.
    Da kan du droppe å programmere den som en kanal i tv'n din...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For sluttbrukeren er det akuratt samme greia.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20,- mnd er vel ikke så ille nei, men skal man måtte begynne og betale på alle kanalene nå fremover da blir det litt kjedelig. blir fort mye penger utav det. håper nå bare det ikke blir en sånn type nrk lisens der man må betale enten man vil ha kanalen eller ikke.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naa er vel TV2 omtrent den eneste kanalen man ikke betaler for a se paa.

For de fleste av oss blir dette bakt inn i en eller annen kabel TV eller satelitt pakke likevel. Vi kommer neppe til aa merke det i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    For sluttbrukeren er det akuratt samme greia.
    Kan ikke helt se at det er samme sak. Å betale et abonnement for å se f.eks TV3 er jo et valg du selv tar. Men har du en TV i huset, må du betale lisens enten du vil eller ikke. Hvordan eventuellt TV2 sin TV-lisens blir er litt vanskelig å forutse, men det naturlige er vel å adoptere NRK sin modell. Det er tross alt en lisens og ikke et abonnement vi prater om her. Det kan jo tenkes at kringkastingsavgiften økes i samme renn. Håper jeg tar feil her.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Naa er vel TV2 omtrent den eneste kanalen man ikke betaler for a se paa.

For de fleste av oss blir dette bakt inn i en eller annen kabel TV eller satelitt pakke likevel. Vi kommer neppe til aa merke det i det hele tatt.
    håper du har rett, men er det ikke slik med nrk nå at man må betale lisens selv om man får nrk inn via kabel tv? man må vel strengt tatt betale nrk sin lisens bare man eier en tv?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    håper du har rett, men er det ikke slik med nrk nå at man må betale lisens selv om man får nrk inn via kabel tv? man må vel strengt tatt betale nrk sin lisens bare man eier en tv?

Så sant en har tv, så kan en få inn NRK, derfor må alle husstander betale lisens, så sant du ikke er med i en eller annen sekt som nekter tvtitting da...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakkars deg som har et så lite kritisk syn på ting. Bare til litt info. Norge har et ganske høyt avgiftsnivå i fohold til andre land. Dette gjelder seff ikke for folk som bor hjemme hos mamma og pappa.
    Mamma og Pappa? For en debatteknikk, gratulerer! Du fremstår som helt overlegen både intellektuelt og kunnskapsmessig med det utsagnet ...

Hva har avgiftsnivået i Norge å gjøre med hvorvidt TV2 skal gå over til å bli betal-tv å gjøre?

Jeg ser sjelden på TV2 fordi det imo er en drittkanal. Blir TV2 betalingstv der jeg kan velge den ene kanalen eller la være, blir det ingen TV2 på meg. Og de kommer ikke til å bli savnet. Da jeg valgte Viasat parabol, mistet jeg ikke nattesøvnen akkurat ved å unnvære TV2 og TVN.

Dine påstander om at du og jeg får svi for at TV2 ikke kan møte konkurranse fremstår jo som helt meningsløse. Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg kommer ikke til å svi.

Bye, bye TV2.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mamma og Pappa? For en debatteknikk, gratulerer! Du fremstår som helt overlegen både intellektuelt og kunnskapsmessig med det utsagnet ...

Hva har avgiftsnivået i Norge å gjøre med hvorvidt TV2 skal gå over til å bli betal-tv å gjøre?

Jeg ser sjelden på TV2 fordi det imo er en drittkanal. Blir TV2 betalingstv der jeg kan velge den ene kanalen eller la være, blir det ingen TV2 på meg. Og de kommer ikke til å bli savnet. Da jeg valgte Viasat parabol, mistet jeg ikke nattesøvnen akkurat ved å unnvære TV2 og TVN.

Dine påstander om at du og jeg får svi for at TV2 ikke kan møte konkurranse fremstår jo som helt meningsløse. Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg kommer ikke til å svi.

Bye, bye TV2.
    Vel, jeg syntes TV2 er grei kanal. Og når det vælver ut en fjortisskommentar som "Hvis du ikke ønsker å betale for å se på TV2, så la det være.", så må du regne med at du får en kommentar tilbake.

Du har ikke skjønt noen ting du! En tv-lisens er en avgift som faktisk BIDRAR til å øke avgiftsnivået i Norge. Tru det eller ei. Selv om du aldri ser på "drittkanalen", setter jeg i hvertfall pris på mye av det som blir sendt der. Og det må gå ann å stille seg kritisk til en slik lisens, selv om du tydligvis driter i det!

Dine påstander om at du og jeg får svi for at TV2 ikke kan møte konkurranse fremstår jo som helt meningsløse.
    Herregud. Når jeg sier "du og jeg", snaker jeg jo ikke om DEG (Shanks), men om alle andre som bryr seg om TV2. Men hvis du sikter til den delen av setning om at TV2 ikke kan møte konkurranse, så må du nesten ta opp det med Rune Indrøy som er konsernsjef i TV2. Det var nemlig han som sa "I den nye TV-hverdagen kan alt som heter gratis TV forsvinne. TV2 sier at de vurderer å ta seg betalt for sine kanaltilbud." Videre sier han "Det er frykt for konkurrentene som gjør at TV2 vurderer å ta betalt."

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tåplig å ha både lisens og reklame synes jeg... TV2 er en grei kanal, med en del ok ting på, men å betale lisens... tja, vet ikke om jeg vil satse på tv2 i fremtiden

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lisens avgift

Vi har betalt avgift til Tv 2 i mange år gjennom Kanal Digital. Hvorfor tror dere Kanal Digital har enerett på Tv 2 og Tv Norge, de betaler for det.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg syntes TV2 er grei kanal. Og når det vælver ut en fjortisskommentar som "Hvis du ikke ønsker å betale for å se på TV2, så la det være.", så må du regne med at du får en kommentar tilbake.
    Det er ingenting fjortis med det. Man får ofte det man betaler for her i verden.

Du har ikke skjønt noen ting du! En tv-lisens er en avgift som faktisk BIDRAR til å øke avgiftsnivået i Norge. Tru det eller ei. Selv om du aldri ser på "drittkanalen", setter jeg i hvertfall pris på mye av det som blir sendt der. Og det må gå ann å stille seg kritisk til en slik lisens, selv om du tydligvis driter i det!
    Jeg tror du må innse at det er et skille mellom tv-lisens slik NRK krever inn, og den betalingen TV2 ønsker å innføre. Lisensen er ikke frivillig. Eier du en TV-mottaker skal du betale lisens. Det TV2 snakker om er noe helt annet.

Hvis du syns TV2 er en god kanal, bør du kunne betale for å se den. Vi andre kommer ikke til å savne den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du må innse at det er et skille mellom tv-lisens slik NRK krever inn, og den betalingen TV2 ønsker å innføre. Lisensen er ikke frivillig. Eier du en TV-mottaker skal du betale lisens. Det TV2 snakker om er noe helt annet.
    Hvordan kan du si dette? Det som legges til grunn er jo en brukerfinansiering som skal supplere dagens reklameinntekter. Og dette kalles LISENS! Og sånn jeg ser det kan dette bidra til at TV2 får samme rettigheter som NRK når det gjelder å kreve inn penger. Her er det snakk om hva som skjer med kringkastingsavgiften/NRK/TV2, når det digitale bakkenettet er oppe å går!! Syntes det lukter ille av dette.

Hvis du syns TV2 er en god kanal, bør du kunne betale for å se den. Vi andre kommer ikke til å savne den.
    Hehehe. Sånn som du ordlegger deg, høres det ut som om det er kun jeg som ser TV2. Hvem er dere andre?
    "The Others" er en bad gjeng. Følger du ikke med på LOST eller??

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •