samsung LE32R51B og tilkobling til pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung LE32R51B og tilkobling til pc

Prøvde nå nettopp og koble de sammen via dvd-hdmi kabel.
    Joda det virket, men oppløsningen ble noe lavere en det skjermen støtter og en del av bildet ble kuttet av. Så ikke så mye av startsmenyen nede og til venstre og samme kutt skjedde i høyde og på høyre side, litt plagsomt.

Noen som har noen erfaringer med denne tv`n og pc tilkobling?
    Ser det står i manualen at pc modus skal støtte full oppløsning, men at den ikke støtter pc-modus over dvi :? :? Muligens det går bra over d-sub, har ikke en d-sub kabel så får ikke prøvd.

tips noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde det samme når jeg koblet pc'n min til tv'n via DVI. Hadde tenkt å prøve å lage nye skjermoppløsninger med http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm men har ikke fått gjort det enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dvi på tv? eller som meg dvi fra pc til hdmi på tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir det samme.

Men uansett jeg har funnet noen instillinger på nvidia panelet som kanskje kan hjelpe, nå får en ikke instillt slik at en kan bruke 1360(1366)x 768 men en vil i allefall slippe at bildet blir kappet av her og der, tror jeg :P

Dette handler egentligt bare om skalering av bildet.

En går inn på nvidia panelet, videre høyreklikker en på skjermen som skal stilles på.

Da vil du få opp noen alternativer, hvor enhetsjusteringer.. er et av disse.

Her vil en kunne velge instillinger for hvordan bildet skal oppføre seg i henhold til skalering osv... denne står sannsynelig på hardware default, men her kan en sikkert prøve seg litt frem

Nå har jeg ikke fått ny tv enda så jeg har dess ikke muligheter til å teste ut dette selv

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ejg prøvd det meste, til og med de tipsene jeg har fått her å ikke noe virker. Har prøvd via vga d-sub også å da vikk jeg ikke noe bilde i det hele tatt. Muligens at det ikke gikk via dvi-vga overgang. (har bare dvi på pc)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gitt opp hele htpc saken og kjøpe meg en denon 1920 :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som foresten har noen løsning på hvorfor jeg ikke får noe kontakt mellom pc og tv med vga kabel?

koblingen er: dvi ut fra pc---> dvi-vga overgang---> vga kabel---> vga inn på tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv prøvd vga ut fra vanlig pc til denne skjermen og det funker knallers. Hvis du ikke har fått det til har noe du noe galt ett eller annet sted på maskina eller kablinga di. Det er også mulig at ikke begge dvi utgangene dine støtter dsub? Frekvenser er også viktig, skal du kjøre pal signal kjør 75hz og skal du kjøre ntsc så kjør 60hz, ikke noe mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde begge dvi portene å må være et annet sted feilen ligger.

hvordan ble bildet foresten når du prøvde det?
    Da jeg prøvde dvi--hdmi kabel ble bildet kuttet 3-4cm på hver side.
    skjer det samme via vga?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vga-vga går smertefritt her iallefall, kjører 1360*768(fikk ikke til 1366*768).. på dvi-hdmi blir det kutting som du sier, så jeg holder meg til vga.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for bra svar :grin:
    Nå bare MÅ jeg forske vidre på dette hehe.

Kjører du ren vga--vga eller er det dvi vga overgang hos deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører ren vga-vga... kan teste med en overgang litt senere og se hva som skjer da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke S-video det som gir best bilde fra data? Noen som har en rangering på hvilke koblinger som gir best bilde generelt, nest best bilde, tredje best osv...?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camo
    Er ikke S-video det som gir best bilde fra data? Noen som har en rangering på hvilke koblinger som gir best bilde generelt, nest best bilde, tredje best osv...?
    Jeg har akkurat det samme problemmet. DVI/HDMI blir det bare kutting og tull.. men VGS går det knirkefritt...

Irriternde å ikke kunne bruke DVI utgangen på TVn fordi oppløsningen fucker..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'n er jo ikke oppgitt til å støtte PC via DVI/HDMI, men det er jo ikke dermed sagt at den ikke gjør det. Hadde håpt noen andre giddet å prøve og feile med PStrip før jeg kastet bort mange timer på det, men når en lykkes er det jo verdt det. Hint, Hint ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camo
    Svideo er nest dårligst av alle videostandarder tilgjengelig og er ubrukelig til fornuftig bruk opp mot flatskjerm. VGA og HDMI/DVI evt Komponent er det eneste fornuftige valg om man skal koble en pc til en lcd/plasma om slike innganger finnes.

Svideo gir deg like dårlig bilde på en flatskjerm som på en vanlig tv, mens vga/dvi/hdmi vil gi deg like skarpt bilde (avhenger litt av skjermen selvsagt) som en dataskjerm koblet til på vanlig vis.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [q

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kazadore
    ...
    Jeg er enda litt noob, men D-Sub kan vise HDTV signaler?
    D-Sub kan så vidt jeg har forstått ikke vise HD-signaler. Men den støtter oppløsninger som du normalt forbinder med HD ja.

Var stor krangel om hva som er HD-signaler i en tråd jeg leste her, tror konklusjonen var noe á la:

Kun DVI/HDMI med HDCP støtte kan overføre ekte HD-signaler. Dog kan komponent og D-Sub overføre bildesignaler med høy oppløsning.

HD-signaler blir da tenkt på som signaler fra HD-TV over parabol/kabel, Blue-Ray o.l. PC-signaler og X-Box går ikke i denne kategorien.

Håper du ble litt klokere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mario
    D-Sub kan så vidt jeg har forstått ikke vise HD-signaler. Men den støtter oppløsninger som du normalt forbinder med HD ja.

Var stor krangel om hva som er HD-signaler i en tråd jeg leste her, tror konklusjonen var noe á la:

Kun DVI/HDMI med HDCP støtte kan overføre ekte HD-signaler. Dog kan komponent og D-Sub overføre bildesignaler med høy oppløsning.

HD-signaler blir da tenkt på som signaler fra HD-TV over parabol/kabel, Blue-Ray o.l. PC-signaler og X-Box går ikke i denne kategorien.

Håper du ble litt klokere
    Dette stemmer forsåvidt ikke. Kravene f.ex til å være såkalt "hd ready" er å kunne ta HD signal over HDMI/DVI samt Komponent. DSUB (VGA) er en avart av komponent, selv kjører jeg HD filmer kjempefint over til min prosjektør med gnistrende kvalitet og oppløsning. Hadde det ikke gått skulle man i teorien fått et sort bilde eller man måtte brukt programvare som konverterte over til et annet signal. Og poenget med HD er jo først og fremst båndbredde/oppløsning/fargedybde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •