Samsung 40" LCD-TV LE40M61B, 5000:1, 1366 x 768, PIP, 8ms, HD-ready

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 40" LCD-TV LE40M61B, 5000:1, 1366 x 768, PIP, 8ms, HD-ready

Kan noen si meg om den lcden er verdt penger.8 ms, er det bra eller dårlig

Produktet finner dere på AVnytt HER.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EISA-vinner

Tittelen som EISA-vinner burde i utgangspunktet være kjøpsargument nr. 1 for Ola Forbruker.

Det jeg har sett til skjermen lover veldig bra. Synes bildet er bedre en Loewe sin LCD som er den naturlige konkurrenten i den prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret :-)

Tror du det er lurt å vente til januar eller, muligens kommer det noe bedre.
    Jeg er ikke sikker hva jeg skal kjøpe, har budsjett på 30000 kr. Har du en bedre LCD eller Plasma jeg kan kjøpe :-P

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen begynner det jo å dukke opp "ekte" 1920x1080 skjermer nå, så om du ikke har "juleskjelven" og MÅ ha sakene nå, ville jeg sittet på gjerdet bittelitt til.

NB! Sjekk at skjermen tar imot 1920x1080 fra PC osv via DVI, mener f.eks. at Philips sine med denne oppløsningen ikke støtter mer enn 1024x768 eller noe sånt latterlig...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...en kan alltids vente Baker, skal du ha TV nå og ser fordelene LCD representerer (oppløsning, praktisk i bruk, lekkert design osv.), er det ingen grunn til å vente på 1920x1080, som vil ha null praktisk betydning før laaaaaangt utpå nyåret og trolig ikke skikkelig før uti 2007. Kjøp nå, kjøp senere, det er mitt motto (men jeg er selvsagt klin kokos idiot på disse tingene da)!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og når det gjelder "verdt" pengene, er selvsagt dette relativt og opp til hva dine prioriteringer og lommebok tilsier. Min oldemor på 100 (skal si hu holder seg!) ville aldri synes denne, eller en TV til 4999 for den saks skyld var "verdt" pengene, så her snakker vi uansett skjødesløs sløsing for å tilfredsstille et ikke alt for grunnleggende behov; what to get when you'we got everything else (også i relativ forstand, selvsagt )...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og.... for å gi en generell anbefaling mhp modell, har Samsung med sin 61-serie produsert noe av det beste LCD-verden har å tilby pr. dato, så du gjør uten tvil ingen "feil" i dagens marked ved å gå for denne!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjenn

Har du kanskje en side hvor de viser test av dene lcd tven. Jeg lurer på om tv bildene og film på dvd blir bedre å se en på en vanlig Tv. Jeg beklager med mange dooommme spørsmål,vil bare vite mer før jeg kjøper :-P

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...en kan alltids vente Baker, skal du ha TV nå og ser fordelene LCD representerer (oppløsning, praktisk i bruk, lekkert design osv.), er det ingen grunn til å vente på 1920x1080, som vil ha null praktisk betydning før laaaaaangt utpå nyåret og trolig ikke skikkelig før uti 2007.
    Joa, det spørs jo litt på behovet og sånt da Mener bare å ha lest så innmari mange pressemeldinger fra selskaper som begynner å slippe 1920x1080-skjermer, og i 40"-størrelse begynner jo det antallet pixels å bli vesentlig etterhvert da, spesielt om man sitter nærme.

Men når alle htpc'er og ikke minst xbox 360 støtter 1080, og ps3 kommer snart med 1080i, og det dukker opp andre enheter som spiller HD også, er det jo relevant for en del å tenke 1080 nå (om pengene ikke brenner i lommeboka da). JEG hadde i alle fall ikke shoppet 720p-skjerm i den størrelsen nå om jeg hadde 30k å brenne. Men så klarer jeg meg lenge med min 32" 720p så lenge da

MEN: Til DVD og TV er det helt fjernt med 1920x1080 før det kommer HD-sendinger. Det er det ingen tvil om. Eller?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer et at det er alvorlige leveringsproblemer på denne skjermen nå?
    Jag skal ha meg en lcd til +-25k, og hadde egentlig bestemt meg for M61B, men gidder ikke å vente to måneder...

Og kan noen si hva som i praksis er forskjell på M51 og 61?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast er vel den største forskjellen, samt design.. Jeg og kona så på R51 en torsdag og m61 dagen etter og det var en generell forskjell som vi begge så.
    Hun gav begge tomler opp.
    Her er mine øvrige poster rundt tv'n(som vi har hatt i en uke nå)

Her er innstillinger, pros/cons kjøps sted kabler bilder osv.

http://avforum.no/forum/tv-apparater/28696-samsung-m4061-hus.html

http://avforum.no/forum/tv-apparater/28862-pixel-hva-hadde-dere-gjort.html

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4748

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4963

Stor 51/61 tråd her

http://www.avforums.com/forums/showt...266891&page=23

Lykke til med valget..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte for 14 dager siden....

Jeg kjøpte min M61 for 14 dager siden og er kjempefornøyd. Bestilte på Hifiklubben og fikk den en uke etter.

Jeg brukte laaaang tid på å bestemme meg, men når jeg så skjermen fant jeg ut at det bare var å kline til.....og har ikke angret et sekund. Skjermen er brat il å se på film og også vanlig tv (har bare testet med digital parabol).

Så...løp og kjøp!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 8ms responstid på M61, 12ms på M51.
    Kontrast på M61 er 5000:1 ,3000:1 på M51.
    Detter er de forskellene jeg vet om. Kjøpte meg forresten en 32" M61 på hifiklubben i dag

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å så på en M51 i går, og var ikke veldig imponert...
    Det skal sies at den var foret med et dårlig kabel-signal, noe selgeren ikke benektet heller(virket som han faktisk hadde litt peil, ikke verst bare det)

Men her jeg bor er det gode kabel-signaler, og hvis det er generelt bedre bilde på 61-modellen, skal det mye til for at jeg ikke river i en iløpet av uka.

Men en ting slo meg: Det sto en 37" plasma fra Samsung på siden av M51, og den var d betydelig bedre bilde på... :???:
    Det er jo ikke noe nytt at det er bedre bilde på plasma, men forskjellen var vesentlig...

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Samsung LCD TV`er (fra 26 og oppover i både R og M serien (41, 51, 61) har 8ms.. T51 har 12ms (iflg. info fra plakater forran apparatene på IFA samt info fra Samsung Nordic) Forskjellen på M51 og M61 er hårfin, så synes du M51 ikke er bra, vil du ikke like M61 heller (og kanskje ingen andre LCD`er siden begge er svært bra) jeg så både 40M51 og M61 ved siden av hverandre på IFA messen (samt en 40" LED TV) og det var absolutt ikke stor forskjell på M51 og 61.. Hvis jeg la godviljen til var kanskje m61 litt mer detaljert i mørke partier og hadde litt mer smell i fargene... men ikke mer enn at det kunne vært "justeringsjuks" fra Samsungs side for å vise forskjeller oppover i pris)

PS37S4 (som sikkert er plasmaen du så) har ikke (i mine øyne) bedre bilde enn noen av de tre LCD TV`ene i lineuppen vår.. jeg liker den, men det er en alis basert plasma (= ganske "grått" bilde) og R51, M51 og M61 skal kunne gi et klart bedre bilde enn den (i mine øyne)

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg var å så på en M51 i går, og var ikke veldig imponert...
    Det skal sies at den var foret med et dårlig kabel-signal, noe selgeren ikke benektet heller(virket som han faktisk hadde litt peil, ikke verst bare det)

Men her jeg bor er det gode kabel-signaler, og hvis det er generelt bedre bilde på 61-modellen, skal det mye til for at jeg ikke river i en iløpet av uka.

Men en ting slo meg: Det sto en 37" plasma fra Samsung på siden av M51, og den var d betydelig bedre bilde på... :???:
    Det er jo ikke noe nytt at det er bedre bilde på plasma, men forskjellen var vesentlig...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, den var foret med et dårlig kabelsignal, fra svensk tv2... og igjen, kommer sannsynligvis til å kjøpe en m61 uansett, vil ha Lcd, og da er det vel det beste man får...?
    Ille nok at jeg har en Barco jeg må bekymre meg for inbrenning på, om jeg ikke skal gjøre det om tv'n og... :wink:

Og Barcoen blir brukt til film uansett, og det er grenser for hvor godt bilde jeg trenger for å se Simpsons...

Ps: Tven var ikke justert i det hele tatt, tatt rett ut av eska og satt på. Vet ikke om det er mye å hente på rett justering?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel etter en runde med dve på min 40m61ble det mer naturlige hudtoner,
    mer smell i gult og blått.

Som sagt så syntes både jeg og fruen det var et generelt bedre bilde på 61 enn det var på 51. 51'n var foret med hdmi/compo(kunne flikke mellom de to)
    fra en denon spiller på klubben(husker ikke i farten men det var nok 3910) og vi satt vel en god halvtime med diverse
    filmer. Tok de samme filmene ned på euronics dagen etter der de akkurat hengte opp en m61, foret med hdmi fra eisa anlegget til samsung. Jeg var bare inne og justerte litt lys og kontrast
    og bada bing ,det var bedre bilde en på 51’n . Så det er ikke noe å lure på, alle som er innom synes den er digg å se på , og digg å se på…(tog du han?)

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Som sagt så syntes både jeg og fruen det var et generelt bedre bilde på 61 enn det var på 51. 51'n var foret med hdmi/compo(kunne flikke mellom de to)
    fra en denon spiller på klubben(husker ikke i farten men det var nok 3910) og vi satt vel en god halvtime med diverse
    filmer.
    Så du forskjell i bildet fra HDMI til Compo? Venter på å få en slik tv i hus og sitter å lurer litt på kabling til denne. Har en AE700 og som gjerne vil ha HDMI.:wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På m51 syntes vi begge at comp var best faktisk, må sies at da var det star wars som gikk og der er jo omtrent alt digitalt så kanskje det var det som gjorde det,litt for mye av det gode..
    På m61 var det kun hdmi så der kan jeg ikke si noe sikkert, men jeg kjører supra component kabel hjemme(har ikke hdmi på min spiller)
    Planen er å få prøvd en gang med en spiller med hdmi utgang å se om det
    er så stor forskjell at det lønner seg å investere i en ny dvd etter hvert..

.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Planen er å få prøvd en gang med en spiller med hdmi utgang å se om det
    er så stor forskjell at det lønner seg å investere i en ny dvd etter hvert...
    Da skal jeg prøve å få gitt en tilbakemelding i løpet av uken. Kommer til å teste med Denon 2910 både på HDMI og Compo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •