Samsung M4061 I HUS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung M4061 I HUS

Da var endelig tv-en på plass..Og jeg er en smilende kar.

Den kom på fredag, og helgen har vært preget av lite søvn og mye titting.

Kan klemme til med + og – med en gang så er det ferdig. Dett er mine meninger
    og ikke sikkert at det teller for dere som tenker på å kjøpe denne modellen.

Minus

- Den elsker støv, kjøp swifer støvklut først som sist. Den er kjekk.

- Kan være trangt å koble til scart/component kabel om den har lange plugger eller stiv kabel.
    Dette gjelder seff om man skal ha den på vegg, Personlig kunne godt inngangene sittet i
    bunnen, eller om component inngangen var noe skråstilt.

- Litt trege kanal/Inngangs skifte

- En død Pixel.

- Kunne godt vært dreibar sokkel.

Pluss

Supert design, Derfor ble det denne istedenfor M51. Ingen ”lyder/Smell” fra plastikken som mange har nevnt i andre forumer(temperatur svigninger)

Du kan få gode bilder med minimal justering om det er viktig for deg. Men selvfølgelig vil jeg anbefale en runde med DVE eller en THX(Star Wars) Dvd. Hos meg ble det mer smell i gult og blått og noe mer normal hudfarge.

Grei Fjernkontroll som kan programmeres til 4 enheter(dvd ,sat.tuner bla.)

Null etterslep, ikke på fotball på min analoge vegg antenne engang, og tv bildene er bedre en fryktet, regnet med at jeg måtte ut å kjøpe parabol med en gang(det kommer ja) men det holder til over jul med det vi har nå. Så tuneren gjør en god jobb

Gode menyer på tv-en og grei manual med gode beskrivelser.

Etter 3 dager er den ikke så stor som vi syntes når vi pakket den opp…

Den døde pikselen er det umulig å se fra sitte avstand. Den er konstant hvit og synes kun om jeg står inntil apparatet når jeg skifter mellom inngangene ( da blir det sort et lite øyeblikk)
    Jeg har ringt Samsung og han på support sa det var bare å bytte, ikke noe problem, selv om det bare er en piksel vi snakker om.. Meget bra..

Legger ved de innstillinger jeg har Fra DVE kalibrering.

Lagret under Film.
    Spiller: Marantz dv6400
    Kabler: Component Supra
    Matriel: DVE
    Lys sensor: på
    Resten er stilt på normal/slått av

kontrast: 76
    Lys:64
    Skarp:5
    Farge:43
    Fargetone: Normal

Rosa:42
    Grønn:82
    Blå:50

Bildene er på ingen måte retferdig, stripene er det ixus'en som lager...
    (Kan man laste opp video??)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var gode nyheter. Står nå oppført som nr 4 på lista. Regner med å få tv'en neste uke...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt, gled deg. Vi så på batman begins og en langvarig forlovelse i helgen(den var skitbra) samt masse spiderman matrix og star wars, vel jeg gjorde det da, når jeg testet comp kablene...hehe

Hva hadde du gjort med pixel feilen??? Er litt i tvil om jeg gidder å rote med det...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer jeg ser på den jo mer vil jeg ha den. Lekkert Den skal definitivt kjøpes etter nyttår.

Har du fått testet med en god "mørk" film enda med tanke på den dynamiske kontrasten?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har du noen forslag, sin city kanskje, venter på spes ed der da men..

Batman så jeg i går..Der var det mye sort, hvordan man lyser opp rommet
    har nok litt å si, har litt glød på spottene + en uplight lampe som så vidt gløder/slått av.. Har bare hatt den siden fredag så lysetting har jeg ikke testet noe særlig ennå..

S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sin City er nok glimrende, venter på spes ed selv.

Alien-filmene og Underworld har mye sort og bevegelser. Alien Quadrilogy er en fin gave å ønske seg

Ser bra ut det der, selv om det kan være vanskelig å tyde slike bilder. Sort ser dæven meg ganske sort for å være LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig TV... vurderer å kjøpe denne, men er redd 40" blir litt stort (har liten stue). Hvor nærme sitter du, og blir bildet dårlig dersom en ikke har tilstrekkelig avstand?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du den sollie? jeg har venta i 2 mnd. !!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av outshined
    Nydelig TV... vurderer å kjøpe denne, men er redd 40" blir litt stort (har liten stue). Hvor nærme sitter du, og blir bildet dårlig dersom en ikke har tilstrekkelig avstand?
    Sitter vel rundt 2,5 3 meter unna , ingen problem. Vi så på 37' men det er jo bare fåtall å velge i og alt er utplukka, men 40' funker helt fint hos oss.
    Bilde blir jo litt difust om du kommer for nærme, bilde kilden din har nok litt å si også hvor bra bilde den kan levere.Jeg har en marantz dv6400 med supra
    kabler og det er bra. Skal vel prøve å få lånt med en hdmi spiller etterhvert. På klubben hadde de en M51 med både komp og hdmi fra samme Denon spiller og jeg likte komp bildet best.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gola
    Hvor kjøpte du den sollie? jeg har venta i 2 mnd. !!
    På Ok elektriske i krokstadelva.

http://www.okelektriske.no/

MEN:OBS: På grunn av en voldsom pågang på dette apparatet kan vi ikke lengre garantere noen levering. Vær vennlig å kontakte butikken for mer info. vedr. dette.
    Det er fortsatt mulig å sette seg på liste.

Så du kan jo prøve...

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven ser flott ut. Den pixel-feilen hadde jeg garantert byttet. Du kan vel gi dem gamletven når dem kommer med den nye eller ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke litt rundt det hele. På strax i Oslo som jeg ble hnvist til av Samsung babblet de om at den måtte inn til rep osv, men de hadde tydeligvis ikke helt oversikt, skal ta noen runder til å sjekke litt...

S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også fått Samsung LE 40M61B i hus. :grin: Førsteinntrykket er meget bra. Men jeg må nok finne ut av optimal innstilling og riktige kabler før jeg kan si meg endelig fornøyd. Det er jo så mange ulike kabeltyper å velge mellom. Så hva er egentlig det beste? Pr i dag bruker jeg Scart mellom satelitt-tuner og TV.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du ser jo hva jeg bruker av utstyr å fore kassa med. Dvd med hdmi eller component er jo ikke å forakte. Mine innstillinger ser du også der.
    Testet med scart også fra Marantz spilleren min og det ble dårligere i forhold til comp. Hadde jo ikke ventet noe annet egentlig.

Jeg kjører supra (svenske) component kabler. 625 for 2 meter…

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk TV'en for et par dager siden, og har nå plassert den på spesialbestilt møbel (etter egne tegninger) Har også koblet til Bose lifestyle surround. Jeg må si at etter to dager er jeg kjempefornøyd med TV'en (og resten av investeringen). Gjenstår noe finjustering og kalibrering, men er som sagt allerede meget fornøyd. (og resten av familien også).

PS! På bildet ser man tydelig hva som er innenfor glassdøren, men det er pga blitzen på kameraet. Normalt ser man ikke noe særlig bakenfor det sotede glasset. Derfor kan det godt være rotete der inne :grin:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøkent..Hva er høyden på møbelet??

Jeg har kalibret opp min i film modus. Hadde vært moro å sett hva du kommer til når du er ferdig,kanskje jeg er helt ut i skauen'...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benken er 80 cm høy, men vi sitter ca 3 m unna og det er perfekt når man kan lene hodet tilbake på nakkestøtten :-)
    Jeg har ennå ikke oppdaget noe galt med TV'en, så det lover jo bra. Har fortsatt emballasjen i hus i tilfelle jeg måtte sende den tilbake pga en eller annen feil. Men ser ut til at jeg kan kaste den store esken nå.

Det eneste jeg har å utsette på er når skjermstørrelsen står på "autobredde" så blir bildet for stor for skjermen. Dette gjelder i hvertfall på NRK. Har lagt merke til dette når barna ser Julekalenderen. Så da må jeg endre til "zoom" for å få hele bildet. Merker det i begynnelsen og slutten når det er rulletekst, at noe av skriften forsvinner ut på sidene.
    Kan det ha noe med feil innstilling eller kabling å gjøre?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja er ikke helt sikker selv, har bare hatt en 25' crt frem til nå, så alt dette med autobredde zoom panorama er litt nytt for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder må jeg si.
    Jeg har hatt pow-wow med kona og den tven SKAL med all sannsynlighet kjøpes rett etter nyttår ;-)

Har dere fått testa opp mot PC enda?
    Var en litt skummel kommentar i en tråd her om at den ikke støttet dynamisk kontrast over VGA, men om det har så mye å si vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja denne Samsungen er mer og mer interessant etterhvert som jeg leser om den. Men jeg har et sterkt ønske å bruke den som en ren HTPC skjerm. Dvs ingen separat DVD spiller eller noe slikt, alle data direkte fra HTPC som da fungerer som DVD, Harddiskopptaker og spillemaskin. Slik jeg forstår det kan den kjøre 1360x768 med 1:1, dvs at man bare mister noen få pixler i kantene. Det kan jeg lett leve med, men hvis det er slik at man mister noe av dynamikken i panelet når signalet kommer fra VGA så er det jo ikke særlig gøy. Skulle likt å se noen sammenligne DVD avspilling fra en HTPC med god software og en ren DVD spiller. En PC skulle jo tross alt være utstyrt med nok CPU til å gjøre skaleringen bra på DVD rådata? Som dere sikkert skjønner er jeg opptatt av et minimalistisk oppsett med minst mulig bokser i stuen. Mao en TV, en forsterker og en HTPC, thats it.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •