Nye LCD-tv'er over nyttår?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye LCD-tv'er over nyttår?

Jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe meg LCD-tv over nyttår, og lurer i den forbindelse på om det kommer noe spennende?
    Jeg skal bruke ca 20lapper, og blir muligens å gå for en Samsung 40", med mindre det kommer noe tøft...?

Ikke under 37"...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Produsentene vet å holde på nyhetene til et stykke over nyåret. Samsung og Sonys LED-baserte LCD-TVer vil du nok se at vil bli tilgjengelig ikke alt for lenge utpå nyåret, dog til en relativt stiv pris (40k pluss). Disse skjermene vil ha 1920x1080p oppløsning, etter hva jeg kunne se på Cebit og IFA temmelig heftige farger, samt ikke minst et kontrastnivå på 10000:1 (der det for øvrig det siste året har gått totalt inflasjon i kontrastmålinger, så vi får vente til vi får faktiske rapporter under normale omstendigheter).

Jeg har plassert 1 stk Pioneer 506XDE i stua i dag, og tror ikke det er en investering jeg vil angre på med det helt første... Tross mye positivt med LED-LCD TVer har de jo lavere responstid (dog god, 4 ms vs. under 1 på plasma), samt ikke nødvendigvis bedre sortnivå (selv om specc tilsier dette, men som nevnt, her har det gått totalt inflasjon i den siste tiden).

Jeg hadde imidlertid uansett ikke kjøpt en billig 8-bits plasma eller LCD-TV uten skikkelig prosessering, men Samsungs LCD skjermer er jo uansett gode, tross for selvsagt LCD-teknologiens kjente svakheter (sortnivå/responstid).

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med feit tv da, Lygren
    Det er ikke tvil om at man får mer tv for pengene når man kjøper plasma, men jeg kommer til å spille/bruke pc'n på tvn, og vil ikke ha innbrenninger.
    Var på Elkjøp i dag og så på et 20-talls tv'er, og det er faktisk helt vilt hvor stor forskjell det er mellom de forskjellige produsentene mtp bildekvalitet! Så f.eks en hiachi-tv som det så ut som noen hadde kastet en bøtte blåmaling på! Det beste de hadde var vel PV500, det var i allefall den som så best ut der og da...(DVD/Komponent)

Men skal jeg ha noen nye, banebrytende modeller, må jeg vente til våren?
    Så jeg kan liksågodt kjøpe noe som allerede er på markedet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •