3 års research har gitt resultater!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face 3 års research har gitt resultater!

Har nå brukt de siste tre årene på å finne den TV en jeg vil ha. Jeg har hørt på råd fra andre, kranglet med administratorer her på forumet og forberedt kjæresten på den nye Tven de siste tre år.

I går hadde jeg trykket ja på bestilling av Panasonic 42-PV500E, men i dag fikk jeg tilbud på en 50" Fujitsu-Siemens Myrica P50-2H til 17.000,-

Jeg har ikke helt fått med meg hva som er forskjellen, men P50-2 og P50-2H er to forskjellige skjermer, og P50-2H kommer nå i februar!

Her er noen hovedpunkter
    ? 50 inch wide screen PDP display
    ? High resolution 1366 x 768 pixels
    ? 16.7 Mio colors
    ? Viewing angle 160° /160°
    ? High peak brightness 1200 cd/m² and enormous contrast (10000:1)
    ? Multi norm dual TV tuner (PAL/SECAM)
    ? Analogue (D-Sub) input and DVI-D with HDCP support
    ? HD READY

Er jeg gal som ikke kjøper Panasonicen?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8bit fargepalett er det jeg reagerer på. Kan nok muligens oppleve fargeoppspalting (banding) på den der.Men for all del - jeg har ikke sett den i aksjon. Men man får vel det man betaler for.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    quote: Er jeg gal som ikke kjøper Panasonicen?
    nei, men du er gal som bruker 3 år på å finne tv

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes en rekke øvrige elementer enn oppgitt kontrast og lysutbytte... Graderinger er ett. Fikk i dag satt på plass Pioneer 506XDE og makan til bildekvalitet skal du lete lenge etter! Panasonic PV500 står ikke tilbake for denne.

Greit nok har Fujitsu tidligere levert varene, men etter hva jeg så på Cebit og IFA var på ingen måte forrige versjon (uten H) noe å hoppe i taket for... Synlige graderinger var kanskje det mest åpenbare.

Jeg sier ikke dermed at den nye versjonen trenger å ha verken graderinger eller andre bildedegraderende artifakter, men jeg hadde i det minste satset på en utprøvet og annerkjent skjerm, spesielt ettersom du har foretatt deg tre års research og nå vurderer basere innkjøp på spesifikasjonsmessige variabler som ofte forteller lite om faktisk ytelse!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17k for en HD-ready 50" plasma? Dette hørtes voldsomt billig ut for meg.. Er dette vanlig pris?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Skjelve skjelve

Fikk høre av en kollega at hans 42" myrica (ikke H) slet litt med fargespekteret. Er det ingen her som har sett skjermen/reviews på P50-2H, eller P42-2H??

ER veldig usikker igjen nå, gikk hvileløst rundt i alle Elkjøp og Expert butikkene jeg kunne finne i dag for å se på de forskjellige kvalitetene. Jeg søkte meg da ned til laves akseptabel kvalitet, og kom frem til en AKAI møkkaskjerm. Jeg hadde overlevd med den i stua. Men håper Myricaen er litt bedre!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Fikk høre av en kollega at hans 42" myrica (ikke H) slet litt med fargespekteret. Er det ingen her som har sett skjermen/reviews på P50-2H, eller P42-2H??

ER veldig usikker igjen nå, gikk hvileløst rundt i alle Elkjøp og Expert butikkene jeg kunne finne i dag for å se på de forskjellige kvalitetene. Jeg søkte meg da ned til laves akseptabel kvalitet, og kom frem til en AKAI møkkaskjerm. Jeg hadde overlevd med den i stua. Men håper Myricaen er litt bedre!
    Du har brukt 3år med research og kommet fram til at en AKAI møkkaskjerm er godt nok for deg??
    Jobber du i staten ell?? Hehe

Marius

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    For å nyansere overstående innlegg litt... Hvis ditt hovedkriterie er å holde deg under 15.000 kan det være vanskelig å finne en god "HD" plasmaskjerm på denne siden av nyttår. Pioneer og Panasonic leverer flotte skjermer, men det er *dessverre* min erfaring at de fleste øvrige produsenter ligger såpass langt etter at disse etter min mening ikke kan anbefales.

Hvorfor ikke en Panasonic PA50 i 42"-er? Den får du jo til ca. 20.000, og gir MYE skjerm for penga. Greit nok, du får ikke HDMI inngangen, det er selvsagt litt kjipt, men i praktisk bruk vil garantert uansett denne skjermen gi langt mer seerglede enn en halvdårlig 2. generasjoner gammel plasmaskjerm.

Når jeg sier at kun Pioneer og Panasonic klarer levere gode skjermer mener jeg selvsagt ikke at aktører som Samsung og LG leverer bare elendig vare, men de ligger etter min mening såpass langt bak bildemessig at jeg heller ville ofret HDMI og gått for en Panasonic (gitt at du kan strekke budsjettet til 20k).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Et utvalg forhandlere og priser på Panasonic PA50 i 42" finner du for øvrig på AVnytt HER.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    For å nyansere overstående innlegg litt... Hvis ditt hovedkriterie er å holde deg under 15.000 kan det være vanskelig å finne en god "HD" plasmaskjerm på denne siden av nyttår. Pioneer og Panasonic leverer flotte skjermer, men det er *dessverre* min erfaring at de fleste øvrige produsenter ligger såpass langt etter at disse etter min mening ikke kan anbefales.

Hvorfor ikke en Panasonic PA50 i 42"-er? Den får du jo til ca. 20.000, og gir MYE skjerm for penga. Greit nok, du får ikke HDMI inngangen, det er selvsagt litt kjipt, men i praktisk bruk vil garantert uansett denne skjermen gi langt mer seerglede enn en halvdårlig 2. generasjoner gammel plasmaskjerm.

Når jeg sier at kun Pioneer og Panasonic klarer levere gode skjermer mener jeg selvsagt ikke at aktører som Samsung og LG leverer bare elendig vare, men de ligger etter min mening såpass langt bak bildemessig at jeg heller ville ofret HDMI og gått for en Panasonic (gitt at du kan strekke budsjettet til 20k).
    Er det teknologien til Panasonic eller Pioner som er bra, eller er det kvaliteten på plasma duken?

Lager Fujitsu egne plasma duk og er denne duken å finne i andre skjermer?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jawil
    17k for en HD-ready 50" plasma? Dette hørtes voldsomt billig ut for meg.. Er dette vanlig pris?
    Ikke helt vanlig pris, det er derfor jeg hoppet på tilbudet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Du har brukt 3år med research og kommet fram til at en AKAI møkkaskjerm er godt nok for deg??
    Jobber du i staten ell?? Hehe

Marius

Som svar til dette med lavest akseptabel kvalitet, hvis jeg kan få en 50" skjerm til 17.000,- og være fornøyd til vi får HDTV i Norge, kan jeg med god samvittighet kaste 50" skjermen og kjøpe en langt bedre skjerm om 3 år som er virkelig HD klar og minst 2X* bedre enn dagens Pionere skjermer!

(*Moores lov oversatt til plasma/LCD kvalitet!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Fujitsu laget egne display tidligere, men min magefølelse tilsier at de har gått over til å kjøpe fra andre OEM fabrikker nå... Det er Pioneers og Panasonic panelteknologi som er overlegen det meste, ja, og ikke tilgjengelig fra andre merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fujitsu har tidligere vært produsert av Hitachi som jeg vet. Det er kun 5 plasma produsenter i verden pr dags dato:

- Pioneer (kjøpte opp NEC's fabrikk, ligger i japan, tror ikke de selger til andre)
    - Hitachi (ligger i japan, eier blandt annet Denon, har solgt skjermer til Philips, Thomson, Sony med mer)
    - Panasonic (ligger i japan, eid av matsushita industries som igjen eier JVC blandt annet, de øker nå produksjonskapasiteten med minst 2 nye fabrikker)
    - Samsung (sør koreansk, stor OEM produsent)
    - LG (sør koreansk, tidligere het de Goldstar, den største OEM produsenten til merker som QPVision og andre "noname brands")

Står det ikke ett av disse navnene på skjermen er innmaten lagd av noen andre.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Fujitsu har tidligere vært produsert av Hitachi som jeg vet. Det er kun 5 plasma produsenter i verden pr dags dato:

- Pioneer (kjøpte opp NEC's fabrikk, ligger i japan, tror ikke de selger til andre)
    - Hitachi (ligger i japan, eier blandt annet Denon, har solgt skjermer til Philips, Thomson, Sony med mer)
    - Panasonic (ligger i japan, eid av matsushita industries som igjen eier JVC blandt annet, de øker nå produksjonskapasiteten med minst 2 nye fabrikker)
    - Samsung (sør koreansk, stor OEM produsent)
    - LG (sør koreansk, tidligere het de Goldstar, den største OEM produsenten til merker som QPVision og andre "noname brands")

Står det ikke ett av disse navnene på skjermen er innmaten lagd av noen andre.
    Noen som vet hvilken plasma duk det er i Fujitsu-Siemens sine skjermer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Siden det åpenbart ikke lenger et Hitachi, gjenstår jo kun LG og Samsung som alternativer... Begge disse opererer med paneler med samme spesifikasjoner (10000:1/1200 cd pr. m2/8 bit), så hvilken av disse blir nok litt vanskeligere. Det vi imidlertid vet, er jo at Samsung opererer med 12 bit spesifisert på sine siste paneler, så da er det vel egentlig mest sannsynlig at det er et LG-panel som står i denne!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Siden det åpenbart ikke lenger et Hitachi, gjenstår jo kun LG og Samsung som alternativer... Begge disse opererer med paneler med samme spesifikasjoner (10000:1/1200 cd pr. m2/8 bit), så hvilken av disse blir nok litt vanskeligere. Det vi imidlertid vet, er jo at Samsung opererer med 12 bit spesifisert på sine siste paneler, så da er det vel egentlig mest sannsynlig at det er et LG-panel som står i denne!
    Mmmmm. De LG skjermene som er kommet og har 10000:1 og 1200cd får jo relativt gode scoore??

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer Panasonic

Jeg føyer meg til Lygren og sier at om du ikke er klar til å cashe det som skal til for å få en bra hd tv så kjøp en bra ikke hd tv.. Alt annet er mellomløsninger! Selv har jeg pioneer, men jeg selger en Panasonic PA50 til en kollega fra en annen jobb idag, med god samvittighet, han er i samme sitiuasjon som deg vil jeg tro.. Usikker..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har ventet i 3 år kan du sikkert vente ennå noen måneder. Panasonic har nye modeller i ermet, og kanskje vil vi også denne gang få se prisfall i forbindelse med lanseringen av de nye modellene.

Jeg er av den mening at når man bruker så pass mange penger som en flatskjerm koster så skal man kjøpe et som man virkelig vil ha. Hvis ikke vil du komme til å tilbringe mange år sammen med et apparat som har et bilde som irriterer deg, og det har man ikke mye glede av.

Jeg er temmelig bestemt når det gjelder den slags, liker jeg det ikke så leverer jeg det tilbake, eller selger det prompte. Det er ingen grunn til kjøpe seg selv flere irritasjonsmomenter når det finnes så mange helt fullstendig gratis rundt om deg i hverdagen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hvis du har ventet i 3 år kan du sikkert vente ennå noen måneder. Panasonic har nye modeller i ermet, og kanskje vil vi også denne gang få se prisfall i forbindelse med lanseringen av de nye modellene.

Jeg er av den mening at når man bruker så pass mange penger som en flatskjerm koster så skal man kjøpe et som man virkelig vil ha. Hvis ikke vil du komme til å tilbringe mange år sammen med et apparat som har et bilde som irriterer deg, og det har man ikke mye glede av.

Jeg er temmelig bestemt når det gjelder den slags, liker jeg det ikke så leverer jeg det tilbake, eller selger det prompte. Det er ingen grunn til kjøpe seg selv flere irritasjonsmomenter når det finnes så mange helt fullstendig gratis rundt om deg i hverdagen
    Den skjermen jeg nå kjøper er jo tydligvis usett av fagfolk. Så jeg aner ingenting før den henger på veggen. Fikk digital dekoder fra UPC i dag. Det burde gjøre utgangspunktet for TV titting litt bedre!

Liker jeg ikke skjermen selger jeg den, som du selv skriver. Har også PV500E i bestilling, så er jeg ikke veldig fornøyd med 50" så bytter jeg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •